Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä khtuella, mies töissä ja korvia myöten veloissa

Vierailija

Saan kh tukea ja siihen päälle lapsilisät. Siinä tuloni. Mies on korviaan myöten veloissa, käy töissä ja saa n. 2300e käteen. Kaikki tuo raha menee kuitenkin laskuihin ja pikavippien makseluun :/ velkaa on kertynyt aina hänelle vähän pikkuhiljaa kun ei osaa elää varojensa mukaan. Turha varmaan kuvitella että tälläisessä tilanteessa saisi mitään tukia mistään lisää, kun on itseaiheutettu velat ? Mua suututtaa ja vituttaa toden teolla. Pitäisi muuttaa isompaan asuntoon mutta tulee isompi vuokra.
Ja kun nytkin rahat riittää vaan pakolliseen, kaikki mikä tulee niin menee.
Ja ennenkun joku sanoo, haen koko ajan töitä ja päivittäin lähetän työhakemuksia.
Yksin ollessakin olisi varmaan enemmän varaa olla ja elää. Kokemuksia ?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Jos olet miehen kanssa vain rahan tai paremman toimeentulon takia, en suosittele tekemään sitä tuon miehen kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ilmottaudu työttömäksi työnhakijaksi äläkä ole kotihoidontuella

Onko niissä summissa suurikin ero ?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos olet miehen kanssa vain rahan tai paremman toimeentulon takia, en suosittele tekemään sitä tuon miehen kanssa.

Rakkaudesta olen. Jos olisin vaan toimeentulon takia niin olisin kyllä jo lähtenyt kävelemään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmottaudu työttömäksi työnhakijaksi äläkä ole kotihoidontuella

Onko niissä summissa suurikin ero ?

katso ja ylläty

Vierailija

Kth 343e, työmarkkinatuki ilman korotuksia on 700e ja yhdestä lapsesta saat lisäksi 5,29e/pvä korotuksena. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain 700? Minä saan Kelalta tuota tukea ja saan 400e.. :0

Ohis

höpsö, verothan tosta menee :) kannattaa muuten soittaa verotoimistoon ja ottaa muutosverokortti. Saa pienemmän veroprossan kuin sen normaalin 20

Vierailija

No sä teet varmaan pari lasta lisää, kuten kunnon Av-mamman tossa tilanteessa kuuluukin. Sit tulet tänne selittelemään, miten "mikään ehkäisy ei ole 100% varma".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Montako lasta ap.llä on?

Yksi kappale löytyy. Mies haluaisi toisenkin, mutta en todellakaan tee lapsia lisää tähän tilanteeseen.

v.l.

Ottaako mies edelleen niitä pikavippejä? Mitä hän on näillä pikavipeillä ym oikein hankkinut? 

Suosittelen miehelle velkaneuvontaan menemistä. Jonot ovat ilmeisesti pitkiä, mutta se lienee paras vaihtoehto. Kannattaa itse laskea ja selvittää, paljonko niitä velkoja yhteensä oikein on. Noin elämänne ei voi jatkua ja jotain täytyy tehdä ja heti!

Vierailija

Aika ristiriitaisia kommentteja palstan yleiseen mielipiteiseen nähden.. Mitä aapee tekee miehellä, jolla ei ole rahaa? Muissa ketjuissa taas tuntuu olevan se kanta, että jos mies tienaa reilusti naista enemmän, niin mitä sitten, miehenhän rahat on ja saa tehdä niillä mitä haluaa. Oma mielipiteeni on, että jos naimisissa ollaan, yhteinen koti ja lapset, niin myös rahat ovat yhteiset. Minäkin olen tässä saamassa pienen rahallisen perinnön eikä ole todellakaan aikomusta pitää niitä itselläni. Tod.näkösesti nuo meneekin just miehen käyttöön, kun tarvitsee kipeästi mm.silmälasit.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat