PayPal Payment, APUA tarvitaan! Briteistä

Vierailija

tilaisin tuotteita. Onko tuo PayPal Payment -maksutapa minkälainen? Ohjaako omaan verkkopankkiin vai täytyykö tuonne antaa oman pankkikortin numerot?

Kommentit (12)

syyskuu

Se toimii noin 3 pv:n viiveellä, maksu peritään verkkopankista Suomessa, verkkokauppaan voit maksaa vain antamalla sen PayPal-tilisi sähköpostiosoitteen. Sinun pitää avata PayPal-tili ja siellä kysytään pankkikortti ja tilinumero, josta firma velottaa suoraan. Ko. firma on ollut ebay:n maksutapana, eli joku siinonistien pankkisysteemi sekin lienee. Toimii kyllä, mutta pieniä epävarmuustekijöitä, toisaalta ei sinne tilille aiva mutkitta ehkä pääse.

Maksun siis perii paypal, ettei siellä itse voi niitä liikutella, mutta palvelusta meni muutama vuosi sitten 3,95 $ tai euroa maksua. Mene sinne, laita tili siinä opit, sähköposteina voi käyttää monta, yksi on pääsähköposti. Ole huolellinen niiden email-osoitteiden kanssa ja pankeille pitkä salasana tallenna ne itselle paperille, ei tietokoneeseen. Älä hukkaa mitään, ettei joudu vääriin käsiin.

Vierailija

Voit käyttää Paypalia vieraana (Pay as guest tms), jolloin homma toimii suunnilleen samalla tavalla kuin maksaisit kortilla, eli valitset Paypalin maksutavaksi ja täytät tiedot.

Toinen vaihtoehto on tehdä Paypal-tili. Sinne ei ole pakko siirtää rahaa, mutta kortti kytketään tiliin pientä summaa vastaan ja jatkossa maksu tapahtuu valitsemalla Paypal maksutavaksi, kirjautumalla ja painamalla pay now tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se toimii noin 3 pv:n viiveellä, maksu peritään verkkopankista Suomessa, verkkokauppaan voit maksaa vain antamalla sen PayPal-tilisi sähköpostiosoitteen. Sinun pitää avata PayPal-tili ja siellä kysytään pankkikortti ja tilinumero, josta firma velottaa suoraan. Ko. firma on ollut ebay:n maksutapana, eli joku siinonistien pankkisysteemi sekin lienee. Toimii kyllä, mutta pieniä epävarmuustekijöitä, toisaalta ei sinne tilille aiva mutkitta ehkä pääse.

Maksun siis perii paypal, ettei siellä itse voi niitä liikutella, mutta palvelusta meni muutama vuosi sitten 3,95 $ tai euroa maksua. Mene sinne, laita tili siinä opit, sähköposteina voi käyttää monta, yksi on pääsähköposti. Ole huolellinen niiden email-osoitteiden kanssa ja pankeille pitkä salasana tallenna ne itselle paperille, ei tietokoneeseen. Älä hukkaa mitään, ettei joudu vääriin käsiin.

Mulla rahat kyllä lähti heti tililtä, kun tilasin ebaystä tavaraa ja maksoin paypalilla, myyjä sai maksun melkein samantien ja tuotteet lähetettiin muutaman tunnin kuluttua tilauksen tekemisestä. Rahan siirtämisestä tuli parin euron lisämaksu.

Juomalasi

Sitten ongelma on jatkossa, ettei sinun sähköpostitilisi vuoda, vaihda usein salasana, hoida koneen virustorjunta ja muu kunto. Pidä sähköiset maksupuitteet siis puhtaina ja pitkät salasanat tallennus suoraan pareille. Poista emaileistä roskapostit, koska niistä voi tulla aukkoja tietoturvaan jotain kautta, mm. linkit. Tyhjennä roskis ja gmail, msn-tileillä tyhjää myös kansio, "kaikki viestit", jossa on myös tuoreet, siis poista  epäilyttävät viestit joka boxistä.

Vierailija

Höpöhöpö.

- Paypalin käytöstä ei mene mitään lisämaksua asiakkaalle.

- Paypalin kautta voi maksaa myös rekisteröitymättä, mutta helpointa on luoda tili & liittää pankkikorttinsa siihen (jolloin tulevaisuudessa ei tarvitse kuin kirjautua sisään).

... Googleta esim. "Miten luon PayPal-tilin?"

3492

"Mulla rahat kyllä lähti heti tililtä, kun tilasin ebaystä tavaraa ja maksoin paypalilla, myyjä sai maksun melkein samantien ja tuotteet lähetettiin muutaman tunnin kuluttua tilauksen tekemisestä. Rahan siirtämisestä tuli parin euron lisämaksu."

No, se toiminta on nopeutunut tai sitten kotimaan pankki viivytteli suorituksen teko, mm. syy voi olla henkilökuntapula, ei ehditä tarkistella maksuja.

Kuulostaa ihan hyvältä, PayPal on oikein hyvä maksutapa, mutta sielläkin oli jossain vaiheessa hakkerointia, kun "nigerialaiskirjeiden kirjoittajat ja itähakkerit, tms." löytävät vaikka kotisivuiltasi email-osoitteen, ne alkaa testata. Joten ei ehkä kannata sitä maksu-emailiä käyttää joka paikassa.

PayPal:illä on sellainen palvelu, että rahaa pidetään siellä 30 pv, kunnes kauppa on lopullisesti asiakkaan hyväksymä. Jos palauttaa tavarat, niin kauppias ei sitten saa maksua vaan se tulee asiakkaalle takaisin. Posti- ja palvelumaksuja ei palauteta, vain tavara. Kaupassa siis on vähemmän riskiä, myyjille se on silloin hankala, jos he ovat rahapulassa ja rahat seisoo aina 30 pv jemmassa, kunnes "avokauppa" on valmis kauppa.

53207522

Minulle tuli  niitä tyhmiä spämmejä inboxiin ja sitten alkoi epäilyttää. Ne on parasta tarkasti hävittää koneesta, ettei tule ongelma virusten ja troijalaisten kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

- Paypalin käytöstä ei mene mitään lisämaksua asiakkaalle.

- Paypalin kautta voi maksaa myös rekisteröitymättä, mutta helpointa on luoda tili & liittää pankkikorttinsa siihen (jolloin tulevaisuudessa ei tarvitse kuin kirjautua sisään).

... Googleta esim. "Miten luon PayPal-tilin?"

Miksi sitten minun 39.45e maksava tilaus (ei postikuluja) oli 41.45 sen jälkeen, kun kirjasin maksun paypaliin? Sama kaikkien tilausten kanssa, jotka olen tehnyt paypalin kautta, aina tulee 2 euroa lisää loppusummaan sen jälkeen, kun klikkaat "pay with paypal"-painiketta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten minun 39.45e maksava tilaus (ei postikuluja) oli 41.45 sen jälkeen, kun kirjasin maksun paypaliin? Sama kaikkien tilausten kanssa, jotka olen tehnyt paypalin kautta, aina tulee 2 euroa lisää loppusummaan sen jälkeen, kun klikkaat "pay with paypal"-painiketta.

Oliko maksu siis alunperin euroina vai esim. puntina? Olen jonkun verran käyttänyt PayPalia ulkomaanmaksuissa pakon edessä, ja PayPalilla on ihan paskat valuuttakurssit. Eli jos maksu on vaikka puntina,  minulta velotetaan enemmän euroissa mitä ns. punnan virallinen kurssi on.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat