Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeääkö teidän lapsi perheen autoa!?

Vierailija
03.11.2015 |

Meillä sanoi äksykohtauksessaan, että koulukaveritkin huomautellert vanhasta autostamme, jossa laturin hihna välillä vinkuu. Ei vaan ole varaa uuteen autoon. Muilla luokkalaisillaan isotuloisemmat vanhemmat kuin me ollaan, on painotettu kieliluokka.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan päinvastainen ongelma lapsella kun mitä edellisillä vastaajilla on ollut. Mies ajaa 150 000 euron arvoisella autolla ja lasta hävettää, kun se kerää huomiota. Ryntää aina nopeasti ulos autosta kouluun vietäessä.

No voi voi, rikas tyttörukka. Varmasti on elämä aivan hirrrveen kamamaa isin rahoilla elellessä.

Vierailija
22/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan päinvastainen ongelma lapsella kun mitä edellisillä vastaajilla on ollut. Mies ajaa 150 000 euron arvoisella autolla ja lasta hävettää, kun se kerää huomiota. Ryntää aina nopeasti ulos autosta kouluun vietäessä.

No voi voi, rikas tyttörukka. Varmasti on elämä aivan hirrrveen kamamaa isin rahoilla elellessä.

Tiesitkö että kiusaaminen sattuu yhtä paljon vaikka vanhemmilla olisi rahaa?

Meidän koulussa oli todella rikas poika, tai siis rikkaasta perheestä, ja kyllä häntä kateelliset kiusasivat aika armotta. Ilmeisesti sinun kaltaisesi opettajat eivät puuttuneet. Hyvä vain kun oppii nöyryyttä pää vessanpöntössä, eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tyhmä kommentti. Luuletko ettei koulukiusaaminen tunnu yhtä pahalta varakkaan perheen lapsesta kuin köyhän? Tai onko se sinun mielestäsi jotenkin oikein lapselle että häntä kiusataan, jos vanhemmilla menee taloudellisesti hyvin?

Vierailija
24/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tyhmä kommentti. Luuletko ettei koulukiusaaminen tunnu yhtä pahalta varakkaan perheen lapsesta kuin köyhän? Tai onko se sinun mielestäsi jotenkin oikein lapselle että häntä kiusataan, jos vanhemmilla menee taloudellisesti hyvin?

Kyse ei ole siitä, että perheellä menee taloudellisesti hyvin. Kyse on varmasti siitä, että tytär pitää isäänsä idioottina leveilijänä. Mikä 150 000 auton tehtävä on muu kuin näyttää, että meillä riittää massia. Köyhät ihailkoon vierestä. 

Fiksu rikas ajaa toki hyvällä autolla, mutta se ei ole tuollainen statusesine. 

Vierailija
25/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, että perheellä menee taloudellisesti hyvin. Kyse on varmasti siitä, että tytär pitää isäänsä idioottina leveilijänä. Mikä 150 000 auton tehtävä on muu kuin näyttää, että meillä riittää massia. Köyhät ihailkoon vierestä. 

Fiksu rikas ajaa toki hyvällä autolla, mutta se ei ole tuollainen statusesine. 

Jos itsekkin pidät isää idioottina leveilijänä, miksi lällättelet tytölle? Kommentointisi on vähän sekavaa.

Vierailija
26/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vm 1999 se parempi auto. Miehen työauto on vielä karseampi. Silti lapset eivät häpeä meidän autoja. Toki haluaisivat jotkut uudet bemarit tai audit, mutta ihan koulun ovien eteen saan heidät viedä ja jopa isänsä romulla kulkevat välillä kouluun. 

Vierailija
27/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpesin itsekin lapsena isääni, joka hyvästä elintasosta huolimatta ajeli ensin ruostuneella transiitilla ja myöhemmin puolimädällä Mazdalla. Nämä autot olivat kuitenkin hänelle rakkaita ja hän itse niitä kunnosti parhaansa mukaan. Eläkepäivillään pisti elämän risaiseksi ja osti Audin. :)

Tosiaan, häpeään ei kuole, ja lapselle tekee ihan hyvää oppia miksi ette halua ostaa uutta autoa. 2000-luvun autot ovat ihan hyvännäköisiä vielä, eivät mitään Corolloja kuitenkaan.

Entäs 2000-luvun Toyota Corollat? Eivätkö nekään ole Corolloja? Tiedoski, että Corollaa saa uutenakin. ;)

https://www.toyota.fi/new-cars/corolla/index.json?gclid=CPiGrvft88gCFYL…

Vierailija
28/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelen itse miten 80-luvulla kiusattiin yhtä poikaa jonka isällä oli wartburg. Vähän sama kuin joku tulisi skodalla nykyään kouluun.

No ei tod. ole. Skoda on ihan tavallinen perusauto nykyään, toisin kuin 80-luvulla. Sen ajan Warre oli ehkä vastaava kuin nykyajan Lada tai Dacia. Tai vielä pahempi.

Vierailija
29/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä -86 auto, on romu, mutta kulkee. Ei varaa ostaa uutta. Lapsi on samoissa harrastuksissa kavereidensa kanssa ja aika usein tarvitaan vanhempien kyytejä. Ei koskaan halua, että me tulemme hakemaan esim. leiriltä niin, että muitakin tulee samalla kyydillä, koska häpeää autoamme (niin minäkin! mutta olen rutiköyhä eli ei varaa valittaa). Itse tykkään, että on sentään kulkupeli. Moniin paikkoihin menisi 15 minuutin matkaan 1-2 tuntia julkisilla.

Ei muuten haittaa minua, mutta osallistumme aika vähän sitten kuljetuksiin, muut vanhemmat varmaan ajattelevat, että pöh. Hakisimme toki omamme, mutta lapsei kysyy aina nopeasti muiden kyytiin, heillä ok-autot.. 

Vierailija
30/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden perheessämme oli aina tosi vanhoja autoja. Meillä ei ollut paljon rahaa ja isälle mikään ulkoinen ei merkinnyt kovin paljon. Meillä keskityttiin taiteisiin ja kulttuuriin. No teini- ikäisenä hävetti meidän autot.Jossain vaiheessa tajusin ettei sillä oikeastaan ole merkitystä millä autolla ajaa ja häpeäminen loppui.

No nyt mulla on oma auto ja sekin on vanha eikä hävetä. Turha ottaa ihan kauheaa lainaa imagon takia. Poikaa taitaa hiukan hävettää meidän auto. Yritän kuitenkin opettaa hänellekin että kalliit tavarat eivät tuo onnellisuutta. Tietysti jos olis paljon rahaa ostaisin uuden auton, mutta se ei ole itseisarvo elämässäni. Jutelkaa teidän lapsenne kanssa rauhassa asiasta.

Vierailija
31/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät onneksi häpeä, vaikka naapuriin hommattiin juuri 60 000 €:n ajopeli. Meillä on vanha ja vähän vanhempi auto. Itse asiassa näistä se vanhempi on juurikin lasten suosikki, vähän kuin viides perheenjäsen, jolle on annettu nimikin.

Vierailija
32/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät häpeä, päin vastoin. Meillä on coolit autot. Vanha Corvette etunenässä.

Vierailija
33/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää keskustelua aiheesta. Olen pikkukaupungista kotoisin ja siellä minua kiusattiin koko ajan, kun olin "älykäs ja rikas". Molemmat vanhempani ovat korkeakoulutettuja, mikä oli tavatonta siellä päin. Mitään miljonäärejä emme todellakaan olleet ja isossa kaupungissa olisimme olleet täysin keskikastia. Kouluaikoina tavaroitani piiloteltiin ja rikottiin, koulukirjojani sotkettiin jne. Automme herätti aina huomiota, vaikka muissa kaupungeissa se olisi ollut ihan tavallinen kulkupeli. Toki olin etuoikeutetussa asemassa, sillä auto oli velaton ja oma. Kaikkien ystävieni perheet elivät vähällä rahalla, joten olen nähnyt millaista sellainen elämä on. En koe olevani mikään pikkuprinsessa, joten toivon, että ette opettaisi omia lapsianne myöskään vihaamaan paremmin toimeen tulevia. Ei tarvitse opettaa, että hieno auto on automaattisesti velkainen tai isovanhemman maksama tms., vaan korkeakoulutetuilla on usein yksinkertaisesti parempi palkka ja lapset hankitaan vanhempana. Oma äitini oli 30-vuotias saadessaan minut (olen esikoinen), joten rahaa oli jo ehtinyt kertyä, kun taas parhaan ystäväni äiti oli 17-vuotias saadessaan ystäväni. Koen kuitenkin, että olen syytön muiden ongelmiin, en ole niitä aiheuttanut, mutta silti muilla oli oikeus kiusata minua.

Vierailija
34/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää keskustelua aiheesta. Olen pikkukaupungista kotoisin ja siellä minua kiusattiin koko ajan, kun olin "älykäs ja rikas". Molemmat vanhempani ovat korkeakoulutettuja, mikä oli tavatonta siellä päin. Mitään miljonäärejä emme todellakaan olleet ja isossa kaupungissa olisimme olleet täysin keskikastia. Kouluaikoina tavaroitani piiloteltiin ja rikottiin, koulukirjojani sotkettiin jne. Automme herätti aina huomiota, vaikka muissa kaupungeissa se olisi ollut ihan tavallinen kulkupeli. Toki olin etuoikeutetussa asemassa, sillä auto oli velaton ja oma. Kaikkien ystävieni perheet elivät vähällä rahalla, joten olen nähnyt millaista sellainen elämä on. En koe olevani mikään pikkuprinsessa, joten toivon, että ette opettaisi omia lapsianne myöskään vihaamaan paremmin toimeen tulevia. Ei tarvitse opettaa, että hieno auto on automaattisesti velkainen tai isovanhemman maksama tms., vaan korkeakoulutetuilla on usein yksinkertaisesti parempi palkka ja lapset hankitaan vanhempana. Oma äitini oli 30-vuotias saadessaan minut (olen esikoinen), joten rahaa oli jo ehtinyt kertyä, kun taas parhaan ystäväni äiti oli 17-vuotias saadessaan ystäväni. Koen kuitenkin, että olen syytön muiden ongelmiin, en ole niitä aiheuttanut, mutta silti muilla oli oikeus kiusata minua.

kuulehan nyt, ei varmasti nykään itsekkäässä ja materialistisessa Suomessa ole mikään ongelma, jos perheellä on kallis auto ja asunto! Naurettavaa. Kyllä köyhiä ja varattomia kiusataan varmasti asiasta enemmän. Taas käännetään ketjun idea ihan päinvastoin!

Vierailija
35/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on -98 auto jonka jarrut vinkuu, itse häpeän vinkunaa mutta muuten en. Lapsi on toistaiseksi vain tyytyväinen että meillä on auto, just kaverinsa (6 v) jonka perheellä ei ole autoa, oli kyydissä ja kehui miten kiva matkustaa autolla. :)

Hienosti osaat suomen kieltä. Laitat pilkkuja sinne, minne ne eivät kuulu ja jätät ne laittamatta sieltä, minne ne kuuluvat.

Vierailija
36/63 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota se lasten kanssa asuminen on.

Vierailija
37/63 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mersua tartte hävetä

Vierailija
38/63 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä kiinnosta.

Vierailija
39/63 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi häpeää äitinsä ajotaitoa.

Vierailija
40/63 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käyttöautona joku 2000 luvun alkupuolen malli (tarkkaa vuosimallia en muista). Mies olisi jo saattanut vaihtaa uudempaan mutta minä ja 12 vuotias tyttö ollaan sitä mieltä että tuo auto on ihan hyvä vielä. Varsinkin kun mies vaihtaa siihen ”kukkamullat” vuoden tai kahden välein eli siis korjaa isommat ruostevauriot. Onhan siinä kieltämättä montaa eri harmaata maalisävyä lokasuojissa ym mutta niin mukava auto käyttää.

Pojat taas ovat halunneet itselleen vielä vanhemmat ”projektiautot”. Tänäänkin tekivät 7 tuntia tallissa toisen autoa kuntoon.

Miehellä on projektiautoja -60 luvulta.

Käsittääkseni meillä ei lapset ole hävenneet noita meidän autoja. Tänäänkin esikoinen kertoi että kaverillaan uudehko auto jossa tosi inhottava sähkövika. Kehui omaa 20 vuotta vanhaa autoaan kuinka mukavan yksinkertainen tekniikka siinä onkaan. No kunhan saisi sen mukavan tekniikan siihen mennessä kuntoon kun saa kortin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän