Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyttkö velat samaistumaan lapsellisiin

Vierailija
02.11.2015 |

Minä en. Enkä valita, mutta aina sitä saa kuunnella.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä kysytään, pystynkö samastumaan siihen voimakkaaseen haluun saada lapsi, niin ei, en pysty. Ottaisin mieluummin maksatulehduksen kuin tulisin raskaaksi. Mutta pystyn samastumaan esimerkiksi Tina Feyhyn hänen muiden ominaisuuksiensa vuoksi, vaikka hänellä lapsia onkin.

Pystytkö samaistumaan lapsellisiin? 

Luulin jo vastanneeni tähän. En pysty samastumaan siltä osin kuin he haluavat lapsia mutta muilta osin pystyn siinä missä muihinkin ihmisiin

Vierailija
22/28 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulle tuli ensimmäisenä vain mieleen illuusio siitä, koska harvoin se on sitä miltä se ulospäin näyttää.

Ei kenenkään elämä ole. Lapsia tai ei lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Mutta olen sitä mieltä, että lapsen saaminen ei muuta ihmistä kokonaan erilaiseksi. Kyllä perusluonne, arvot jne luultavasti pysyvät suht samoina myös lapsen saamisen jälkeenkin.

Jos nyt ajatellaan, että läheinen ystävä jonka kanssa ajattelen monista asioista samalla tavalla ja jaamme samanlaiset arvot, hankkisi lapsen. Kyllä todennäköisesti olisi paljon helpompi samaistua edelleen häneen kuin täysin eri tavalla elävään ja ajattelevaan velaan.

No kiitos vastauksestasi, vaikka en ihan tarkoittanutkaan tätä. Vaan kysymykseni oli enemmänkin, että pystytkö samaistumaan lapselliseen. No vaikeaksi tätä käy selittämään, jos kysymystä ei ymmärretä. Ymmärrän tietenkin, että läheisempi ystäväsi pysyy sinulle läheisempänä, mutta pystytkö jakamaan hänen tuntonsa lapsellisuudesta. Itselläni se on vaikeaa näin miehenä.

Vierailija
24/28 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korot samaistuu ainakin. Tosi lapsellisia ovat, eikä kasvaessaan siitä parane. 

Vierailija
25/28 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä kysytään, pystynkö samastumaan siihen voimakkaaseen haluun saada lapsi, niin ei, en pysty. Ottaisin mieluummin maksatulehduksen kuin tulisin raskaaksi. Mutta pystyn samastumaan esimerkiksi Tina Feyhyn hänen muiden ominaisuuksiensa vuoksi, vaikka hänellä lapsia onkin.

Luulin jo vastanneeni tähän. En pysty samastumaan siltä osin kuin he haluavat lapsia mutta muilta osin pystyn siinä missä muihinkin ihmisiin

Ei lapselliset halua lapsia, vaan heillä on jo lapsia. Jos sallit tämän ilmaisun.

Vierailija
26/28 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapselliset halua lapsia, vaan heillä on jo lapsia. Jos sallit tämän ilmaisun.

No heillä on ainakin ollut tällainen halu, ja he ovat tehneet sen ohjaamana päätöksen, joka on muokannut heidän elämäänsä merkittävällä tavalla. Tämä ajattelu ja elämänvalinta jää minulle hyvin vieraaksi.

Jos haluat parempia vastauksia, määrittele, mitä tarkoitat samastumisella. Käsite on hyvin epämääräinen.

Vierailija
27/28 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Mutta olen sitä mieltä, että lapsen saaminen ei muuta ihmistä kokonaan erilaiseksi. Kyllä perusluonne, arvot jne luultavasti pysyvät suht samoina myös lapsen saamisen jälkeenkin.

Jos nyt ajatellaan, että läheinen ystävä jonka kanssa ajattelen monista asioista samalla tavalla ja jaamme samanlaiset arvot, hankkisi lapsen. Kyllä todennäköisesti olisi paljon helpompi samaistua edelleen häneen kuin täysin eri tavalla elävään ja ajattelevaan velaan.

Luulen että muuttaa paljonkin, koska eettiset arvot, tulevaisuus, sekä lapsiemmekin hyvinvointi alkaa vaikuttamaan aivan eri mittakaavassa.

Vierailija
28/28 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ja vastasit näin:

"Tietysti pystyn kuvittelemaan miltä lapsiperheen elämä tuntuu"

No minulle tuli ensimmäisenä vain mieleen illuusio siitä, koska harvoin se on sitä miltä se ulospäin näyttää. Tarkoitukseni ei ollut loukata.

Olisi mielenkiintoista kuitenkin keskutella sinun kanssa asiasta.

aloituksen tekijä

Pystyn kuvittelemaan lapsiperhe-elämän paremmin kuin esim. narkomaanielämän, koska olen itse elänyt lapsiperheessä, tunnen useita lapsiperheitä ja vierailen niissä, lapsiperheistä on kirjoitettu paljon, niistä on elokuvia ja dokumentteja, joiden avulla samaistuminen on helpompaa. Tietenkään en voi tietää mitä omalla kohdallani lapsen saaminen tarkoittaisi, samoin kun en voi tietää mitä se tarkoittaisi työkaverilleni Veeralle. 

Kuitenkaan elämä lapsen/lasten kanssa ei ole niin erikoislaatuinen asia, etteikö siihen voisi lapsetonkin samaistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän