Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Propral -lääke jännittämiseen

Vierailija

Onko täällä ko. lääkkeen käyttäjiä?

-Voiko lääkettä syödä liikaa? 

-Kuinka paljon syöt lääkettä/päivä ja vahvuus?

-Kuinka nopeasti lääke alkaa vaikuttamaan ja kauanko teho kestää?

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Tehoaa tosi nopeasti, alle puoli tuntia. Voisin kuvitella, että sydän pysähtyy, jos ottaa liikaa. Noudata ohjeita! Syön itse vain tarvittaessa eli kerran pari per kk.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tehoaa tosi nopeasti, alle puoli tuntia. Voisin kuvitella, että sydän pysähtyy, jos ottaa liikaa. Noudata ohjeita! Syön itse vain tarvittaessa eli kerran pari per kk.

tarkoitin lähinnä siinä mielessä liikaa että esim yksi 40mg tabletti/päivä

Vierailija

No toki voi ottaa liikaa ja kun on verenpainelääkkeestä kyse niin liikaotto on kohtalokas. RR-taudin hoidossa annostus on yleensä 180 mg/vrk

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ko. lääkkeen käyttäjiä?

-Voiko lääkettä syödä liikaa? 

-Kuinka paljon syöt lääkettä/päivä ja vahvuus?

-Kuinka nopeasti lääke alkaa vaikuttamaan ja kauanko teho kestää?

Mä käytän esiintymisjännitykseen. Reseptissä kokonainen, mutta aloitin puolikkaalla, ja siedättymisen kautta käytän nyt neljäsosaa. Tehoaa noin vartissa. Tehon kestosta en osaa sanoa, koska tarvitsen apua esiintymisen alkuun, jonka jälkeen keho rauhoittuu itsestään. Liikkumaan ei ole tosin kiva lähteä sellaisen päivän jälkeen, kun olen ottanut neljäsosaakaan tabletista. 

Vierailija

Otan yleensä 2-3 10 mg:n tablettia aamuisin joka arkipäivä. Tuntuu auttavan minulla ainakin vähän punastumiseen, ei ehkä oikein muuhun. 40 mg toimi paremmin siihen punastumiseen, mutta vähensin annosta koska korvani tulivat isompaa annosta käyttäessä jotenkin aroiksi, varmaan koska verenpaine laski liian matalaksi. Siis tuntui lievää paineentunnetta ja tavallisetkin äänet sattuivat hieman. Tälläkin annoksella huimaa hieman entistä useammin ja korvat ovat välillä lukossa, pitäisi ehkä vielä vähentää tai ainakin ottaa kerralla vähemmän.

En osaa oikein sanoa miten kauan teho kestää, koska niitä tilanteita joissa tehon huomaa selvästi ei ole jatkuvasti. Useita tunteja kuitenkin.

Vierailija

Otan joka aamu puolikkaan 40mg tabletista, toisen puolikkaan keskipäivällä. En tiedä onko lumevaikutusta vai mitä mutta pitää punastumisen poissa

Vierailija

Otan esiintymisjännitykseen yhden tabletin noin puolta tuntia ennen esiintymistä. Henkistä jännitystä se ei poista, mutta auttaa tärinään ja äänen värinän hallitsemiseen. Sen avulla selvinnyt monet esiintymiset koulussa, jotka todennäköisesti muuten olisin skipannut ja valmistuminen olisi yhä kauempana. Lisäksi työhaastattelussa auttoi :) 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Käytän suht säännöllisesti ohjeen mukaan 1-3 40 mg:n tabl./vrk

Mulla samanlainen annostus. Käytän sitä verenpaineeseen, rytmihäiriöihin ja jännitykseen ja olen kyttänyt jo n. 15 vuotta. Ihan yhtä hyvin se tehoaa vieläkin kuin käytön alussa.

Vierailija

Esiintymisjännitykseen harvakseltaan n. 10 mg, enemmän jos otan niin suu kuivuu ikävästi ja puhe alkaa takkuilemaan sen takia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat