Miten alkoholismia voi peitellä perheessä?

Vierailija

Ihmetyttää ystävän tilanne. Mies kärähti autotallin piilopullosta ja samaan sysssyyn ystävä löysi kymmeniä tyhjiä piilotettuja puteleita. 

Joskus ystäväni on puhunut, että miehensä muuttuu kumman aggressiiviseksi iltaa kohden. Nyt on selitys eli humalatila. Mies on selkä seinää vasten myöntänyt, että näin on jatkunut jo vuosikausia. Vetää kännit autotallissa kirkasta vetäen niin arkena kuin pyhänä. 

Outoa minusta se, että ystävä ei ole haistanut viinaa. Viinan löyhkähän on hyvinkin voimakas, ei tarvitse aivan lähikontaktissa olla. Onko niin, että mitä ei halua nähdä/kuulla/haistaa, niin näin sitten tapahtuu? Psykologiset defenssit kovat. 

Kommentit (6)

Vierailija

Ei ole miestä nurkissa piilopulloineen, mutta olen miettinyt kuinka joskus tulen haistamaan teinin kokeilut. En nimittäin haista. Huono hajuaisti enkä haista alkoholia. Olisiko tuossa tapauksessa sama ongelma eli vaimon hajuaisti?

Vierailija

Mulla tuttavapiirissä sama tilanne: toisen puolison paha alkoholiongelma tuli kuulemma toiselle täysin yllätyksenä. Miten tosiaan se on mahdollista? Joko raitis puoliso valehtelee ettei tiennyt toisen juoppoudesta, tai sitten todellakin kovat defenssit olleet päällä. En tajua.

Vierailija

Meillä ei mies kyllä piilottele multa, onneksi ei juo kirkkaita. Joka päivä kuitenkin olutta. Käy myös silti joka päivä töissä, hoitaa lapsia sekä kotia. Kukaan muu ei asiasta tiedä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miestä nurkissa piilopulloineen, mutta olen miettinyt kuinka joskus tulen haistamaan teinin kokeilut. En nimittäin haista. Huono hajuaisti enkä haista alkoholia. Olisiko tuossa tapauksessa sama ongelma eli vaimon hajuaisti?

Se tietysti tuli mieleen, mutta ei kyllä muissa yhteyksissä ole paljastunut huono hajuaisti. Toisaalta sellaisia tilanteita tulee ehkä harvoin eteen. Yhden tyypin jalkahiki huomattiin kyllä yhtäaikaisesti, mutta se oli kyllä sellainen lemu, että kärpäsetkin tippuivat seiniltä. 

Vierailija

Oma läheiseni käytti viinaa vuosia ja huumeita kuukausia, ennen kuin tajusin mistä on kysymys. Asuimme samassa asunnossa, mutta ei sitä oikeasti huomaa. Muutos tapahtuu kuitenkin niin hiljalleen, ei yhdessä yössä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat