Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V***n face-kirppikset, ainaista rutinaa

Vierailija

Saako noissa edes myytyä mitään?!

voitin arvonnassa melko kalliin tuotteen jolla en itse tee mitään.

laitoin myyntiin ja koska tuote on uusi ja käyttämätön pyysin 70% siitä mitä uutena maksaisi. Muutama kiinnostunut oli ja loput 20 päivittelee sitä miten voin "kiskoa" ilmaiseksi saadusta tuotteesta tuollaista hintaa!!

oikeesti, teinkö väärin?

Kommentit (9)

Vierailija

Riippuu vähän tuotteesta. Useimmissa tapauksissa kyllä tuotteen arvo laskee huomattavasti kun se on kaupasta ulos kannettu, vaikka se olisikin  upouusi, joten jossain facekirppiksellä hinta saattaa vaan olla liikaa (ainakin meilläpäin niillä myydään lähinnä oikeasti käytettyä halvalla tai sitten täysin tarpeetonta halvalle, eli yleensä 1-30% alkuperäisestä hinnasta). Että se 70% kuulostaa kieltämättä aika isolta summalta ja vähän ahneelta, jos et itse sitä ole maksanut. Sitä en sitten taas ymmärrä, miksi se täytyy myynti-ilmoituksissa paljastaa, että on ilmaiseksi saanut. Jos et olisi sitä sanonut, ei hintapyyntöä varmaan kummasteltaisi niin paljon.

Vierailija

Et tehnyt mitään väärin ja hinnan päivittelijät ovat törppöjä.

Mutta en minäkään maksaisi noin kovaa hintaa käytetystä tavarasta, vähän toki riippuen siitä mikä tavara on kyseessä. 

Vierailija

Joo, vähän pelisilmää pitäisi olla. Mä myyn meidän alueellisella kirpparilla halvemmat jutut, ja elektroniikan/merkkivaatteet, -kengät ja -laukut taas omilla kirppareillaan. Eli todennäköisesti väärä tuote väärässä ryhmässä.

Vierailija

No ei siinä ole mitään ahnetta että myy eteenpäin tuotteen josta ei itse ole mitään maksanut, saahan se voittaja silti hyötyä tuotteesta vaikka ei itse tuotetta haluaisikaan pitää. Miksi kaikki pitäisi toisille antaa ilmaiseksi? Eikö se ole aika ahnetta että ihmiset vaativat että heille pitäisi kaikki antaa/myydä pilkkahintaan kun itse eivät mistään halua mitään maksaa? Jokainen myy omia tuotteitaan tasan sillä mitä haluaa, pakko ei ole kenenkään ostaa jos hinta ei miellytä.

Jotkut ihmiset on vaan kateellisia siitä, että toiset saa myydyistä tuotteistaan enemmän rahaa kuin toiset. Ja sitten kirjoittavat että "ei kukaan osta tuolla hinnalla tuotettasi kun kauppa X myy sitä halvemmalla" jne. Eli yrittävät sabotoida toisten kauppoja ettei vaan joku yksityinen saisi myytyä tuotetta. "Pitäähän" sitä olla selvillä tietysti kaikkien kauppojen alennusmyynneistä ja tarjouksistakin. Itselle kävi kerran niin että joku tyyppi alkoi arvostelemaan miten yhtä tuotetta saa muualta halvemmalla uutena, oli vaan tosin joku kiina-kopio että alkuperäinen tuote oli huomattavasti kalliimpi ja oma pyyntihintani kohtuullinen, kun meni kaupaksikin. Toisia vaan tympii että jotkut osaa myydä, ei ne muuten jaksaisi valittaa vaan skippaisivat kohteen ja etsisivät muita tuotteita.

Vierailija

Minua ärsytti viimeksi tänään aamulla, kun alle vuoden vanhoista vaunuista kysellään ummet ja lammet että onko kulumaa, onko naarmua, onko sitä ja tätä? Ja kun vastaat että no on muutama pieni naarmu, kun on kuitenkin käytetty, on tulleet kun on laitettu autoon. 

No voitko kuvata naarmun? Vastaan, että kuva on jo kommenteissa yllä. 

No voitko mitata? Vastaan, että mitat on kuvatekstissä.

Sitten kysytään, että onko tuo tumma tuossa tahra ja että onko OIKEASTI hyväkuntoiset. Vastaan että ei ole tahra vaan varjo, ja että on oikeasti hyväkuntoiset ja että vaunuja saa tulla katsomaan osoitteeseen X.

Sen jälkeen alkaa jankkaus, että voiko vaunut tuoda keskustaan/jonnekin toiselle asuinalueelle koska kissallaonleikkausjaautoonmmiehelläjalapsellaonkaverisynttärit ja blaablaa.

Ja lopuksi kuitenkin todetaan, että hintaa on liikaa. 

Nämä tyypit tahtoisivat priimaa suurin piirtein ilmaiseksi ja se on ärsyttävää. Jos on niin köyhä (ja yleensä nämä on) että ei ole varaa ostaa uutena, olkoon sitten ilman tai ostaa sen mihin rahat riittää ja on hiljaa. 

Vierailija

Ei ole väärä ryhmä, muutkin ihmiset myy siellä samoja tuotteita.

minulta kysyttiin miksi myyn ja siksi ajattelin sanoa rehellisesti!

ap

ärsyttää

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsytti viimeksi tänään aamulla, kun alle vuoden vanhoista vaunuista kysellään ummet ja lammet että onko kulumaa, onko naarmua, onko sitä ja tätä? Ja kun vastaat että no on muutama pieni naarmu, kun on kuitenkin käytetty, on tulleet kun on laitettu autoon. 

No voitko kuvata naarmun? Vastaan, että kuva on jo kommenteissa yllä. 

No voitko mitata? Vastaan, että mitat on kuvatekstissä.

Sitten kysytään, että onko tuo tumma tuossa tahra ja että onko OIKEASTI hyväkuntoiset. Vastaan että ei ole tahra vaan varjo, ja että on oikeasti hyväkuntoiset ja että vaunuja saa tulla katsomaan osoitteeseen X.

Sen jälkeen alkaa jankkaus, että voiko vaunut tuoda keskustaan/jonnekin toiselle asuinalueelle koska kissallaonleikkausjaautoonmmiehelläjalapsellaonkaverisynttärit ja blaablaa.

Ja lopuksi kuitenkin todetaan, että hintaa on liikaa. 

Nämä tyypit tahtoisivat priimaa suurin piirtein ilmaiseksi ja se on ärsyttävää. Jos on niin köyhä (ja yleensä nämä on) että ei ole varaa ostaa uutena, olkoon sitten ilman tai ostaa sen mihin rahat riittää ja on hiljaa. 

Just tämä! Olen seurannut näitä "markkinoita" ja ihmetellyt samaa. Röyhkeydellä ei ole rajoja. Kaikki pitäisi saada puoli-ilmaiseksi tai sikahalvalla. Vaikka tuote olisi kuinka laadukas, arvokas ja hyväkuntoinen .Kaikenlainen krääsä ja halpatavara vaihtaa  omistajaa muutamalla eurolla ja itä samaa odotetaan myös arvotavaralle.  Olen tullut siihen tulokseen että ainakin meidän paikkakunnan ostajat on köyhiä,pihejä  tai opiskelijoita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat