Vaikea tottua lukiomeininkiin

Katri

Lapsi on jo lukion viimeisellä luokalla, mutta ei vielä 18-vuotias. Tuntuu oudolta, että kun opettajalta kysyy jotain asiaa viestissä, niin vastaus on, että "asiat on selvitetty". Sitten on pakko taas ruveta kuulustelemaan omaa nuorta, että kun opettaja kertoo selvittäneensä asiat, niin oletko saanut sen tiedon jo vai et.

Tiedän, että opettaja varmaan ihmettelee, emmekö keskustele nuoremme kanssa ollenkaan. Mutta kun kyse ei ole siitä. Nuori vastaa kysymyksiimme epämääräisesti ja pyöreästi tyyliin "on se jotain puhunut, mutta en muista, mitä, ja ei kai siitä ole sen tarkemmin ollut juttua". Tietysti haluan vanhasta tottumuksesta varmistaa, onko oma nuori ajan tasalla ja tietoinen kaikesta, mikä pitääkin tietää.

Opettajat eivät enää vain ole lukiossa yhtä avuliaita kuin peruskoulussa. Ja kyllä, tiedän, että lukiolaisen pitää jo itse pystyä hoitaman asiansa, mutta silti...

Kommentit (11)

Vierailija

Nimenomaan lukiolaisen pitäisi jo pystyä itse selvittämään asioita ja huolehtimaan koulunkäynnistään. Onhan sitä peruskoulussa jo 9 vuotta harjoiteltu ennen lukioon siirtymistä. 

PäteväPirkko
Seuraa 
Liittynyt10.9.2015

Lapsukaisesi vastaukset kuulostavat kovin tutuilta :DMutta mulle ei tule mieleenkään mennä kyselemään opettajalta. Hoitakoon penska itse koulunsa ja asiansa, niin kuin teki jo yläasteella. Hyvin on hoitanut.

Vierailija

Eli jos lukiolainen vaikkapa sairastuu vähän pidempiaikaisesti, niin turha odottaa koululta yhteistyötä ja kommunikaatiota vanhempien suuntaan, hoitakoot penska omat asiansa?

Way to go!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eli jos lukiolainen vaikkapa sairastuu vähän pidempiaikaisesti, niin turha odottaa koululta yhteistyötä ja kommunikaatiota vanhempien suuntaan, hoitakoot penska omat asiansa?

Way to go!

Jep, juuri näin toivon tapahtuvan.

-abi

Vierailija

Miksi ihmeessä hätyyttelet opettajia viesteillä?? Itestäni tuntuis todella oudolta jos oma äiti laittelis opettajille viestejä, kun osaan hoitaa omat asiat jo itse. Sun lapsi ei ilmeisesti osaa....?

Vierailija

Siis mitä sä kyselet opettajilta?

Mun tytär on tokalla enkä mä ole yhteydessä opettajiin oikeastaan ollenkaan. Miksi olisin? Lukiolainen hoitaa itse kaiken. Kysyy multa joskus mielipidettä johonkin asiaan ja valittaa läksyjen paljoutta. 

Vierailija

Mun poika on lukion ekalla ja ei tulis mieleenikään kysellä opettajilta asioita. Jos haluan jotain tietää, kysyn pojalta. Jos ei tiedä, kehotan ottamaan selvää. Näin toimin myös jo yläkoulussa.

Sitä paitsi kaikista tärkeistä asioista tiedotetaan erittäin hyvin wilmaan. Senkun kaivelet niitä viestejä jos et muista miten asiat menikään.

Muakin siis kiinnostaa nyt erittäin paljon, et mitä kyselet opettajilta???

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat