Kuinka saada sivistyneempiä kavereita ja menestyä?
Olen hyvin kiinnostunut politiikasta, taloudesta ja maailman menosta ylipäätään. Ongelmani on se että olen "eksynyt" duunarialalle ja kaveripiiristäni lähes kaikki, uudet sekä vanhat ovat sivistymättömiä, sellaisia hieman yksinkertaisia. Keskustelut ovat pinnallisia tai menestymisen kannalta turhia.
Haluaisin lisää ihmissuhteita joista on hyötyä tulevaisuuden kannalta. Haluaisin vaihtaa alaa tai perustaa oman yrityksen tulevaisuudessa.
Vinkkejä? Itse olen miettinyt johonkin yhdistykseen liittymistä, asuntosijoitus tai poliittinen tms.
Niin ja ikää minulla on 21v ja olen sosiaalinen.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistyneet ihmiset haistavat tuollaiset pyrkyrit jo kaukaa.
Paremman elämän, tiedon, sivistyksen ja ihmissuhteiden tavoittelu on suotavaa, ei pyrkyrimäistä. Kouluttaudu, liity puolueeseen jne. Jos et voi opiskella kokopäiväisesti, voit kuitenkin käydä kansanopistossa tms. Sieltä varmasti löytyy samanhenkisiä ihmisiä.
Ongelma ei ole se että itse olisin mikään yksinkertainen tampio. Kuulostaa itserakkaalta mutta olen ikäisekseni hyvinkin viisas. Ongelma on se, että ikäisiäni, jotka haluaisivat menestyä monella tasolla ei ole tai edes alle 25 vuotiaita ei tahdo olla. En myöskään hae "sivistyksellä" mitään oopperassa käyntiä tai kirjapiirejä.
Tunnen paljon hyvin varakkaita ja menestyneitä perheitä. Näiden perheiden vanhemmat ovat usein sellaisia, joita haluaisin kavereikseni, mutta nuorempina versioina. Perheiden lapset joiden kaveri taas olen ovat pääsääntöisesti patalaiskoja ja saamattomia, koska vanhemmat kustantavat. He ajttelevat, että "sitten joskus panostan, nyt otan rennosti kun olen nuori"
Paljon sekavaa sanottavaa, toivottavasti joku ymmärtää.
Sulla on epärealistiset käsitykset menestymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen aloitus. Motiivit on väärät. Halveksuttavaa muiden haukkuminen.
Eteenpäinmeno pitäisi aloittaa itsensä kehittämisestä. Muuta tietä ei ole. Olet duunari. Ei vähääkään seuraasi parempi. Halveksuttava, kun alennat muita. Ja tahtoisit käyttää muita menestyjä ei. Se ei tule onnistumaan. Ihmisiin tutustutaan ilman taka-ajatuksia
Mielenkiintoisen 1800-lukulainen ajatus. "Ihminen pysyköön yhteiskuntaluokassaan." Sosiaalinen kontrolli duunariluokan sisällä on näköjään edelleen vahva. -3
Ei siellä tarvitse pysyä, mutta itsehän sieltä yhteiskuntaluokastaan pitää nousta. Ei muiden siivellä. Jos haluaa olla menestynyt ja sivistynyt, niin ei se toteudu muiden kylkeen liimautumalla. Se vaatii työtä.
Ei ole montaa parempaa tapaa kehittää itseään kuin etsiytyä kiinnostavien ihmisten seuraan ja oppia heiltä. Tämän sanoin jo ketjun kolmoskommentissa, jonka jostakin syystä ohitit. -3
Niin kyllä ja olen sen kolmosviestin kanssa monilta osin samaa mieltä. Mutta eikö kuitenkin ole hiukan väärä ajatustapa, että menestys tulisi sivistyneiden ystävien mukana? Ja että ystävistään tulisi tulevaisuudessa hyötyä? Ap ei kuitenkaan ole lähtenyt opiskelemaan, joka olisi erittäin hyvä reitti menestykseen. Hän ei ole omien viestiensä mukaan oikeastaan tehnyt paljoakaan oman menestyksensä eteen ja tämä keskustelunaloitus kuulostaa lähinnä oikotieltä onneen.
Ei mukana, mutta tukisi menestystä ja minä heidän. En itse pidä opiskelua itseisarvona meneatykseen. Tiedän hyvin menestyneitä ja fiksuja ihmisiä jotka eivät ole kouluja käyneet. Mitä itse olen tehnyr menestymiseni eteen? Olen tehnyt paljon töitä, että olen saanut omistusasunnon ja pääomaa sijoituksiini. Olen opiskellut yrittämistä ja sijoittamista. Olen pyrkinyt luomaan paljon verkostoja ja ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistyneet ihmiset haistavat tuollaiset pyrkyrit jo kaukaa.
Paremman elämän, tiedon, sivistyksen ja ihmissuhteiden tavoittelu on suotavaa, ei pyrkyrimäistä. Kouluttaudu, liity puolueeseen jne. Jos et voi opiskella kokopäiväisesti, voit kuitenkin käydä kansanopistossa tms. Sieltä varmasti löytyy samanhenkisiä ihmisiä.
Ongelma ei ole se että itse olisin mikään yksinkertainen tampio. Kuulostaa itserakkaalta mutta olen ikäisekseni hyvinkin viisas. Ongelma on se, että ikäisiäni, jotka haluaisivat menestyä monella tasolla ei ole tai edes alle 25 vuotiaita ei tahdo olla. En myöskään hae "sivistyksellä" mitään oopperassa käyntiä tai kirjapiirejä.
Tunnen paljon hyvin varakkaita ja menestyneitä perheitä. Näiden perheiden vanhemmat ovat usein sellaisia, joita haluaisin kavereikseni, mutta nuorempina versioina. Perheiden lapset joiden kaveri taas olen ovat pääsääntöisesti patalaiskoja ja saamattomia, koska vanhemmat kustantavat. He ajttelevat, että "sitten joskus panostan, nyt otan rennosti kun olen nuori"
Paljon sekavaa sanottavaa, toivottavasti joku ymmärtää.Sulla on epärealistiset käsitykset menestymisestä.
Selvennä toki? Millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eteenpäinmeno pitäisi aloittaa itsensä kehittämisestä. Muuta tietä ei ole. Olet duunari. Ei vähääkään seuraasi parempi. Halveksuttava, kun alennat muita. Ja tahtoisit käyttää muita menestyjä ei. Se ei tule onnistumaan. Ihmisiin tutustutaan ilman taka-ajatuksia
Mielenkiintoisen 1800-lukulainen ajatus. "Ihminen pysyköön yhteiskuntaluokassaan." Sosiaalinen kontrolli duunariluokan sisällä on näköjään edelleen vahva. -3
Ei siellä tarvitse pysyä, mutta itsehän sieltä yhteiskuntaluokastaan pitää nousta. Ei muiden siivellä. Jos haluaa olla menestynyt ja sivistynyt, niin ei se toteudu muiden kylkeen liimautumalla. Se vaatii työtä.
Ei ole montaa parempaa tapaa kehittää itseään kuin etsiytyä kiinnostavien ihmisten seuraan ja oppia heiltä. Tämän sanoin jo ketjun kolmoskommentissa, jonka jostakin syystä ohitit. -3
Niin kyllä ja olen sen kolmosviestin kanssa monilta osin samaa mieltä. Mutta eikö kuitenkin ole hiukan väärä ajatustapa, että menestys tulisi sivistyneiden ystävien mukana? Ja että ystävistään tulisi tulevaisuudessa hyötyä? Ap ei kuitenkaan ole lähtenyt opiskelemaan, joka olisi erittäin hyvä reitti menestykseen. Hän ei ole omien viestiensä mukaan oikeastaan tehnyt paljoakaan oman menestyksensä eteen ja tämä keskustelunaloitus kuulostaa lähinnä oikotieltä onneen.
Ei mukana, mutta tukisi menestystä ja minä heidän. En itse pidä opiskelua itseisarvona meneatykseen. Tiedän hyvin menestyneitä ja fiksuja ihmisiä jotka eivät ole kouluja käyneet. Mitä itse olen tehnyr menestymiseni eteen? Olen tehnyt paljon töitä, että olen saanut omistusasunnon ja pääomaa sijoituksiini. Olen opiskellut yrittämistä ja sijoittamista. Olen pyrkinyt luomaan paljon verkostoja ja ihmissuhteita.
Olet siis tehnyt hyvin paljon, jotta saavuttaisit menestyksen ja kohtaisit sivistyneitä ihmisiä. Oletkin kohdannut monia sivistyneitä ja menestyneitä ihmisiä, mutta miksi et ole ystävystynyt heidän kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis tehnyt hyvin paljon, jotta saavuttaisit menestyksen ja kohtaisit sivistyneitä ihmisiä. Oletkin kohdannut monia sivistyneitä ja menestyneitä ihmisiä, mutta miksi et ole ystävystynyt heidän kanssaan?
Olen "ystävystynyt" "ongelma" jonka mainitsin aikaisemmin on että he tuppaavat olemaan minua yli 20 vuotta vanhempia. Haluaisin oman ikäistäni rentoa, hauskaa, mutta möls menestyksen haluista ja fiksua seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan tuon aloituksen kai noinkin lukea. Onneksi eräs parhaista keinoista tavata kiinnostavia ihmisiä on mennä opiskelemaan, niin kuin tuossa edellä todettiinkin. -3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aapeen kannattaisi liittyä johonkin paikalliseen yrittäjäjärjestöön tai nuorkauppakamariin tms. Tosin se edellyttäisi, että aapeelläkin olisi yritys.
Voisin sanoa paljonkin sivistyksen, menestyksen ja onnistumisen suhteesta, joka on olemassa, vaikkei ihan yksioikoinen. Aapeen kannattaisi ehkä ensin selventää itselleen, mitä nöistä hön itse haluaa ensisijaisesti. Jos menestys on tavoite, sivistys saattaa olla väärä väline.
Kerro toki lisää, etenkin menestyksestä.
No mun mielestä menestys seuraa onnistumisesta. Eli ensin pitää olla tavoite, ja sen pitää olla jotain konkreettisempaa kuin "menestys". Pitää olla jokin projekti, joka saadaan tehtyä, esim talon rakenntaminen, sijoitusasunnon Hankkiminen ja rahoittaminen, tutkimukset teko, julkaisun teko tms. Onnistuminen on sitä, että saavuttaa tavoiitteet ja joskus jotain enemmänkin. Onnistuminen on siis suhteessa omaan tavoitteeseen. Menestys on sitten suhteessa mihin, ja se syntyy onnistumisen tuloksena: saat kokemudta ja mainetta henkilönä, joka kykenee saavuttamaan aina vaan korkeammat ja korkeammat tavoitteet ja siten sulle asetetaan korkeampia tavoitteita ja sulle luotetaan myös mahdollisuuksia (esim rahoitusta) niiden saavauttamiseksi.
Sivistys tai sivistyneet ystävät eivät sinänsä auta menestyksen saavuttamisessa, mutta onnistumisessa kyllä. Todin oman kokemukseni mukaan tämän sivistyksen tärkeimpiä osia on oppia olemaan halveksimatta niitä poenimpiä ja alhaisimpia duunariksvereitakaan, sillä juuri ne putkimiehet ja maalarit ovat välttämättömiä talonrakennuksen onnistumiselle ja se hallintoassari tutkimusprojektin onnistumiselle. Menestyjän pitää tajuta, että hänen menestyksensä riippuu siitä, miten hänen alaisensa tekevät töitä - ja onko ylipäätään tarjolla hyviä työntekijöitä. Tämmöisistä resurssikontakteista on verkostossa usein paljon enemmän hyötyä kuin niistä itseä "ylemmistä" patronuksista. Toki siinä on se huno puoli, että sun on tarjottava jotain näille, eikä päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
En opiskele missään koulussa. Itseopiskelen kyllä. Kouluun olen miettinyt menemistä, ehkä ekonomiksi.
Kannattaisiko valita ennemmin jokin sivistävä ala?
Ja tämä nyt ei ehkä ole parhaita paikkoja metsästää sivistynyttä seuraa.
Siellä koulussa ne tavoitteelliset nuoret aikuiset ovat. Mene kouluun.
Älä politiikkaan mene, se on täyttä paskaa tässä maassa. Korruptio on sen sijaan se, jolla asiat määrätään tässä maassa. On naivia kuvitella, että kansanedustajat äänestetään eduskuntaan ja he tekevät päätöksensä kansaa edustaen. Ehei..... Suomessa, jossa lobbaus on maailman kovinta ja maasta puuttuu ainoana maana Euroopassa lobbausrekisteri, päätöksiä ei tehdä ensisijaisena päämääränä kansan hyvinvointi. Sen sijaan päätökset täällä tehdään ensisijaisesti etujärjestöjen, pankkien ja suuryritysten etua kuunnellen.
Juuri tämä selittää, miksi tuntuu siltä, että Suomessa asiat ovat aina samalla tavalla kaikki ongelmat mukaanlukien. Tämä selittää, miksi tuntuu sille, että ei ole mitään merkitystä, ketkä hallituksessa istuvat.
Tämän kaiken korruption eli lobbauksen päälle vielä mielisairas ja demokratian vastainen konsensus, jossa asioita ei ratkaista parhaalla mahdollisella keinolla. Sen sijaan asiat Suomessa ratkaistaa siltä pohjalta, että käytetään jonkin asian ratkaisemiseksi keinoa, joka sopii kaikille osapuolille. Keinon, ja sitä seuraavan tuloksen, ei siis tarvitse olla paras. Konsensuksen päämääränä on välttää ristiriitoja. Tästä syystä suomessa asioista ei edes keskustella, vaan maassa on aina yksi mielipide asiaan kuin asiaan. Etenkin, kun kyseessä on mielipiteitä ja tunteita herättävät asiat. Kaikki keskusteluyritykset näissä asioissa vaietaan kuoliaaksi.
Esimerkkejä asioista, joista suomessa vallitsee pakotettu yksimielisyys: maataloustuet,tästä ei keskustella. Myös koko suomalainen media on asiasta epäterveesti yksimielinen.
Pakkoruotsi: ei keskustelua, korkeintaan älämölöä ja mustamaalausta. Koko media täysin yksimielinen.
Alkon ja Veikkauksen monopolit,media täysin yksimielinen.
Median on herätettävä keskustelu demokratioissa. Minkäs muun? Koska Suomessa se ei tee sitä, kuten on havaittavissa kun lehtiä lukee tarpeeksi, siitä seuraa, että Suomi on lumedemokratia, sillä demokratian tärkein osa on julkinen keskustelu asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aapeen kannattaisi liittyä johonkin paikalliseen yrittäjäjärjestöön tai nuorkauppakamariin tms. Tosin se edellyttäisi, että aapeelläkin olisi yritys.
Voisin sanoa paljonkin sivistyksen, menestyksen ja onnistumisen suhteesta, joka on olemassa, vaikkei ihan yksioikoinen. Aapeen kannattaisi ehkä ensin selventää itselleen, mitä nöistä hön itse haluaa ensisijaisesti. Jos menestys on tavoite, sivistys saattaa olla väärä väline.
No mun mielestä menestys seuraa onnistumisesta. Eli ensin pitää olla tavoite, ja sen pitää olla jotain konkreettisempaa kuin "menestys". Pitää olla jokin projekti, joka saadaan tehtyä, esim talon rakenntaminen, sijoitusasunnon Hankkiminen ja rahoittaminen, tutkimukset teko, julkaisun teko tms. Onnistuminen on sitä, että saavuttaa tavoiitteet ja joskus jotain enemmänkin. Onnistuminen on siis suhteessa omaan tavoitteeseen. Menestys on sitten suhteessa mihin, ja se syntyy onnistumisen tuloksena: saat kokemudta ja mainetta henkilönä, joka kykenee saavuttamaan aina vaan korkeammat ja korkeammat tavoitteet ja siten sulle asetetaan korkeampia tavoitteita ja sulle luotetaan myös mahdollisuuksia (esim rahoitusta) niiden saavauttamiseksi.
Sivistys tai sivistyneet ystävät eivät sinänsä auta menestyksen saavuttamisessa, mutta onnistumisessa kyllä. Todin oman kokemukseni mukaan tämän sivistyksen tärkeimpiä osia on oppia olemaan halveksimatta niitä poenimpiä ja alhaisimpia duunariksvereitakaan, sillä juuri ne putkimiehet ja maalarit ovat välttämättömiä talonrakennuksen onnistumiselle ja se hallintoassari tutkimusprojektin onnistumiselle. Menestyjän pitää tajuta, että hänen menestyksensä riippuu siitä, miten hänen alaisensa tekevät töitä - ja onko ylipäätään tarjolla hyviä työntekijöitä. Tämmöisistä resurssikontakteista on verkostossa usein paljon enemmän hyötyä kuin niistä itseä "ylemmistä" patronuksista. Toki siinä on se huno puoli, että sun on tarjottava jotain näille, eikä päin vastoin.
Juuri tälläisiä vinkkejä kaipasin. Vilpittömät kiitokset.
Vierailija kirjoitti:
Älä politiikkaan mene, se on täyttä paskaa tässä maassa. Korruptio on sen sijaan se, jolla asiat määrätään tässä maassa. On naivia kuvitella, että kansanedustajat...
Mun täytyy ihailla, että jaksoit kirjoittaa näinkin pitkästi vauvapalstalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tälläisiä vinkkejä kaipasin. Vilpittömät kiitokset.
Olisit heti kertonut, että kaipaat vinkkejä menestykseen. Luulin, että haluat menestyviä ja sivistyneitä ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä politiikkaan mene, se on täyttä paskaa tässä maassa. Korruptio on sen sijaan se, jolla asiat määrätään tässä maassa. On naivia kuvitella, että kansanedustajat...
Mun täytyy ihailla, että jaksoit kirjoittaa näinkin pitkästi vauvapalstalle!
Vanhat kirjoitukset kannattaa säilyttää, niin ei tarvitse kuin copy-paste. Välil muokkaa vaan vähän. Mutta ärsyttää kuitenkin se ajatus, että kun jokaikinen varmaan tässä maassa pääministeriä myöden tietää, että parhaat tulokset saavutetaan avoimen keskustelun ja siitä seuraavan runsaan ideamäärän myötä, josta voidaan valita parhaat toimintamallit parhaan tuloksen saavuttamiseksi, niin kuitenkaan tässä maassa niin ei toimita. Miksi ihmeessä?