Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kertomuksia raskausmyrkytyksistä.. ov

Vierailija

Kiitos, myös niistä lievemmistä.. 

mitä oireita? 

Itselläni kun on vielä kai niitä lievemmästä päästä... rv 39plus4 paineet tänään 139/89 alapaineen nousu raskauden alkuvaiheesta 77 on siis 12 yksikköä.. nyt tuli turvotus.. mm.käsiin, aamuisin on ainakin pää kipeä, mutta menee ohitse, mutta esiintyy ohi menevästi päivällä ja illalla ajoittain. e pissa puhdas, vielä.. ajoittain ylävatsa kipua, ohi menevää, pahoinvointi tulee yskän kohtauksen jälkeen, harvoin on ennen sitä, joskus hyvin lievää, ohi menevää

Kommentit (8)

Vierailija

Mulla todettiin rv 38 paha rm. Alapaineet oli alkuun tuota 80-90, sitten hyppäskin 115:sta. Virtsa oli puhdasta, päätä puristi hitosti ja tähtiä pyöri 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla todettiin rv 38 paha rm. Alapaineet oli alkuun tuota 80-90, sitten hyppäskin 115:sta. Virtsa oli puhdasta, päätä puristi hitosti ja tähtiä pyöri 

kauanko tuo alapaine oli korkealla? Käynnistettiinkö synnytys?j

Vierailija

Ei yhtään mitään tuntemuksia kuin ensin valkuaista virtsassa ja vähitellen verenpaineen nousua. Vasta sitten alkoi näkyä tähtiä, kun alapaine huiteli toisella sadalla ja yläpaine lähempänä kahtasataa.

Vierailija

Mulla oli rv 36 ja jotain turvotusta ja äkkinäistä painon nousua. Olen diabeetikko joten kävin paljon ja usein kontrolleissa. Verenpaine taisi olla ihan hyvä. Muistan että pe oli neuvola ja th mietti että oisko raskausmyrkytystä ja kun sanoin että olo on ok ja tiistaina aika saikulle, niin se jäi siihen. Olin vkonlopun kotona turvoksissa, mutta olo oli ihan hyvä.

Menin tiistaina sairaalalle ja lääkäri määräsi jäämään osastolle, raskausmyrkytys, se oli aika lievä kuitenkin. Pissin sen viikon metallipönttöön ja rajtaannuin verikokeissa. Vauvalle pistettiin, onko se nyt kortisolia, ja to ilmoitettiin että suunniteltu sektio huomenna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kauanko tuo alapaine oli korkealla? Käynnistettiinkö synnytys?j

rv 30 alko nouseen. Torstaina alapaine oli muistaakseni 95, perjantaina se olikin jo tuon 115. Suoraan neuvolasta sairaalaan ja verikokeisiin. Samana päivänä synnytys käynnistettiin. Ja tosiaan tuo hillitön painnousu oli myös yksi oire. Kaulakin oli kuin tynnyri

Vierailija

Mulla oli papereiden mukaan vakava raskausmyrkytys.

Jossain vaiheessa n. rv 27 alkoi turvotus, etenkin käsissä ja jaloissa. Olo oli ihan ok. Ei verenpainetta, pissa ok. Olin jo sairauslomalla, koska odotin kaksosia. Normi kontrollissa (joissa kävin viikon välein muiden syiden takia) rv 31, todettiin paljon proteiinia pissassa, myös turvotus oli lisääntynyt huomattavasti (paino oli noussut viikossa paljon). Jäin sairaalaan. Ekoina päivä turvotusta tuli n. kilo päivässä. Lepo auttoi ja turvotuksen lisääntyminen loppui. Olo oli hyvä, verenpaine normaali, vain tuo proteiini oli kovasti kohollaan. Todella salakavala tauti. Öisin närästi kovasti tai ehkä se oli sitä ylävatsakipua, en tiedä. Muuten en tuntenut itseäni yhtään sairaaksi. Kymmenessä päivässä myrkytys paheni ja veriarvot huononi, joten oli pakko tehdä sektio kun punasolut olivat alkaneet hajota. Silloin oli jo verenpainekin alkanut nousta. Lapset syntyivät rv 33. Mun myrkytys jatkui vielä pari päivää kunnes aloin toipua. Paineet ja proteiinit laskivat ja turvotusta lähti yli paljon (paino tippui 16 kg 10 päivä aikana, jotka vielä olin sairaalassa. Vauvoille myrkytyksestä oli sen verran haittaa, että kasvu hidastui ja he olivat todella pieni.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat