Onko sinulla mennyt välit sisarukseesi? Miksi?

Vierailija

Itselläni on mennyt. Tyhjensivät molemmat äitimme asunnon hänen kuolemansa jälkeen keskenään, ei mennyt viikkoakaan kun olivat siellä tavaroita jakamassa ja ottamassa. Tietokoneenkin vei ja tyhjensivät sisällön samantien. Koskaan en saa tietää mitäköhän sielläkin oli. Että tällaista. Miten teillä? 

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Kyllä.. Joku 3 vuotta sitten. Silloinen mieheni petti minua siskoni kanssa. Kuulostaa joo joltain leffakliseeltä, voikun oiskin vaan jostain surkeesta sadusta.. Lapsia ei onneksi kerennyt sen sian kanssa tulla :) ja tosiaan, siskon kanssa välit meni samantien. Luulin, että oltiin läheisiä.

Surkeaa on

Vanhemman kuollessa osuus jaetaan perunkirjoituksella rintaperillisten eli lapsien kesken tasan. Ei sieltä itse voi tavaroita noin vain hakea oman mielensä mukaan. Ellei sitten ole omaisuus testamentattu tietylle henkilölle, se menee edelle.

Valitettavasti on hyvin yleistä että vanhempien kuollessa lapset alkava riidellä osuudesta. Näin myös omassa suvussa. Voiko olla turhempaa syytä katkaista välit? Opinpahan hyvin ettei lapsille ole syytä jättää mitään, tai testamenttaa omisuuden tarkasti. 

Vierailija

Isosiskoni kanssa emme ole aikuisiällä olleet tekemisissä muulloin kuin pakollisissa sukujuhlissa. Mitään erityistä ei ole välillämme tapahtunut, olemme vain niin erilaisia ihmisiä. Meillä ei ole muuta yhteistä kuin vanhemmat.

Pikkusiskoni kanssa sen sijaan olen hyvin läheinen.

Vierailija

On mennyt toiseen sisarukseen. Toinen vanhemmistamme on persoonallisuushäiriöinen mulkvisti (näin suoraan sanottuna) johon katkaisin välit jo ajat sitten hänen kohdeltuaan minua todella huonosti koko siihenastisen elämäni. (Sisarukseni oli täysin tietoinen asiasta). Sisarus oli tekemisissä sekä minun että mulkvistin kanssa, tosin huono pitämään kontaktia minuun. Sitten mulkvisti sai tämän sisaruksen ns. puolelleen. Koska en ollut mulkvistin kanssa tekemissä eikä tämä voinut enää hallita elämääni eikä saada tietoonsa asioitani, pisti hän sisarukseni asialle. Käytännössä tämä tarkoitti sitä, että sisarukseni oli kanssani tekemisissä vain kun mulkvisti käski tai halusi sisarukseni ottavan selvää kulloisestakin elämäntilanteestani. Sisarukseni ihan itse myönsi, että mulkvisti on käskenyt hänen tehdä sitä ja tätä, hän jopa matkusti toiselle puolelle maata luokseni "kyläilemään" mulkvistin ylipuhumana. Ihan helvetin ahdistavaa. Ahdistavaa oli myös se, että sisaruksen jutuista kuuli ihan selvästi, että kuka siellä taustalla onkaan. Hän siis esim. alkoi kysellä asioita jotka eivät häntä olleet aiemmin liikuttaneet pätkääkään ja käyttää samanlaista kieltä kuin mulkvisti.

Mitään dramaattista välienkatkaisua ei tapahtunut. Pyysin vain sisarusta olemaan toimimatta mulkvistin sanansaattajana jonka hän lupasi. Hän jatkoi kuitenkin mulkvistin lähettiläänä olemista joten lopetin vaan vastaamisen hänen yhteydenottoyrityksiinsä ja se suhde kuihtui siihen. 

Saa nähdä, että muuttuuko asiat sitten kun mulkvisti aikanaan kuolee eikä ole enää tuossa välissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On mennyt toiseen sisarukseen. Toinen vanhemmistamme on persoonallisuushäiriöinen mulkvisti (näin suoraan sanottuna) johon katkaisin välit jo ajat sitten hänen kohdeltuaan minua todella huonosti koko siihenastisen elämäni. (Sisarukseni oli täysin tietoinen asiasta). Sisarus oli tekemisissä sekä minun että mulkvistin kanssa, tosin huono pitämään kontaktia minuun. Sitten mulkvisti sai tämän sisaruksen ns. puolelleen. Koska en ollut mulkvistin kanssa tekemissä eikä tämä voinut enää hallita elämääni eikä saada tietoonsa asioitani, pisti hän sisarukseni asialle. Käytännössä tämä tarkoitti sitä, että sisarukseni oli kanssani tekemisissä vain kun mulkvisti käski tai halusi sisarukseni ottavan selvää kulloisestakin elämäntilanteestani. Sisarukseni ihan itse myönsi, että mulkvisti on käskenyt hänen tehdä sitä ja tätä, hän jopa matkusti toiselle puolelle maata luokseni "kyläilemään" mulkvistin ylipuhumana. Ihan helvetin ahdistavaa. Ahdistavaa oli myös se, että sisaruksen jutuista kuuli ihan selvästi, että kuka siellä taustalla onkaan. Hän siis esim. alkoi kysellä asioita jotka eivät häntä olleet aiemmin liikuttaneet pätkääkään ja käyttää samanlaista kieltä kuin mulkvisti.

Mitään dramaattista välienkatkaisua ei tapahtunut. Pyysin vain sisarusta olemaan toimimatta mulkvistin sanansaattajana jonka hän lupasi. Hän jatkoi kuitenkin mulkvistin lähettiläänä olemista joten lopetin vaan vastaamisen hänen yhteydenottoyrityksiinsä ja se suhde kuihtui siihen. 

Saa nähdä, että muuttuuko asiat sitten kun mulkvisti aikanaan kuolee eikä ole enää tuossa välissä.

Kappas, aivan samanlainen kokemus kuin minulla. Äitimme on vaikea narsisti.  Säälittää, miten äiti teki alistuvasta sisarestani tiedustelijan. En edes tunne sisartani, millainen hän oikeasti olisi. Tunsin hänet äidin jatkeena.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kappas, aivan samanlainen kokemus kuin minulla. Äitimme on vaikea narsisti.  Säälittää, miten äiti teki alistuvasta sisarestani tiedustelijan. En edes tunne sisartani, millainen hän oikeasti olisi. Tunsin hänet äidin jatkeena.

Minä en ihan ymmärrä miten tuo mulkvisti onnistui saamaan sisaruksen kelkkaansa, koska sisarukseni ei ole sillä lailla alistuva vaan on pikemminkin ollut aina omien polkujensa kulkija. (Tosin mulkvisti on aina kohdellut sisarustani paremmin kuin minua, että jos sillä voi olla jotain merkitystä). Sisarus oli aiemmin ihan itsekin sitä mieltä, että mulkvisti on häiriintynyt ja hänen juttunsa voi laittaa yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Hän oli kuitenkin ihan normaalisti mulkvistin kanssa tekemisissä ennen tiedustelijaksi alkamistaan. Jotain kuitenkin tapahtui ja hän hyppäsi mulkvistin kelkkaan ja samassa yhteydessä vähensi yhteydenpitoaan minuun kunnes taas lisäsi sitä mulkvistin käskystä. En vaan voi ymmärtää tuota kuviota.

Vierailija

Narsistiselle pers.häiriöiselle on muuten tyypillistä että joku lapsista on syntipukki ja joku kultapoju. Ja hallita perhettä hajottamalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ihan ymmärrä miten tuo mulkvisti onnistui saamaan sisaruksen kelkkaansa, koska sisarukseni ei ole sillä lailla alistuva vaan on pikemminkin ollut aina omien polkujensa kulkija. (Tosin mulkvisti on aina kohdellut sisarustani paremmin kuin minua, että jos sillä voi olla jotain merkitystä). Sisarus oli aiemmin ihan itsekin sitä mieltä, että mulkvisti on häiriintynyt ja hänen juttunsa voi laittaa yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Hän oli kuitenkin ihan normaalisti mulkvistin kanssa tekemisissä ennen tiedustelijaksi alkamistaan. Jotain kuitenkin tapahtui ja hän hyppäsi mulkvistin kelkkaan ja samassa yhteydessä vähensi yhteydenpitoaan minuun kunnes taas lisäsi sitä mulkvistin käskystä. En vaan voi ymmärtää tuota kuviota.

Ehkä mulkvisti on luvannut muistaa sisarustasi testamentilla? Nämähän yleensä hallitsevat lapsiaan perinnöllä kiristäen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mulkvisti on luvannut muistaa sisarustasi testamentilla? Nämähän yleensä hallitsevat lapsiaan perinnöllä kiristäen.

No itse asiassa mulkvisti on köyhä, että siltä ei vissiin paljoa muuta jää kun ihan tavallinen irtaimisto.

Vierailija

Mulla kans vanhemmat persoonallisuushäiriöisiä, ja "kouluttaneet" veljestäni ikävä kyllä samanlaisen :(. Minun tunteillani ei ollut heille kellään mitään väliä, ja yhteyttä otettiin vain kun minusta saattoi hyötyä jotenkin.

Vanhempiimme katkaisin välit jo jokunen vuosi sitten, ja näköjään veli meni siinä samalla :(. Heti kun aloin vaatia itselleni inhimillistä kohtelua tuli sieltäkin vain kylmää vettä niskaan, tunteideni vähättelyä ja kaiken minulle tärkeän ignooraamista. Lopulta lähetin veljelleni kirjeen jossa kerroin vielä kertaalleen kuinka vanhempamme minua ovat kohdelleet, kuinka se on minuun vaikuttanut ja kuinka tämä on minulle totta vaikka häntä he ovatkin kohdelleet eri lailla (minä olen/olin se musta lammas ja veli "kultainen lapsi"). Ja että hän on minulle rakas ja haluan hänen olevan elämässäni, mutta se tarkoittaa sitä että hänen pitää hyväksyä myös minun puoleni asiasta eikä hänellä ole oikeus mitätöidä minun kokemuksiani (hän mm aiemmin sanoi "itselläni oli ihan hyvä lapsuus, mutta minä en olekaan sellainen joka vetää pikkuasioista herneet nenään" - kyse kuitenkin vakavista lapsen laiminlyönneistä jne, ei mistään en-saanut-ponia-jutuista!). Sen jälkeen en ole enää hänestä kuullut.  

Hyvin surullista, mutta minkäs teet aikuiselle ihmiselle. Itse en ala enää maksamaan sitä psyykkistä hintaa että roikkuisin yksipuolisessa hyväksikäyttösuhteessa - mieluummin sitten kokonaan ilman sitä suhdetta. 

Sisko

Meitä on yhteensä viisi. Yksi sisaruksistani on etäinen, näemme vain sukujuhlissa muutamia kertoja vuodessa. Mitään erityistä syytä etäisyyteen ei ole, emme vain pidä toisistamme. Kahden sisaruksen kanssa ollaan normaalin läheisiä, pidämme viikottain yhteyttä ja istumme välillä iltaa. Läheisin sisarukseni on pikkusisko, jaamme saman harrastuksen, jota treenaamme yhdessä monta kertaa viikossa.

Vierailija

Mulkvisti mulkvisti mulkvisti... Et kovin tasapainoiselta ihmiseltä vaikuta itsekään. Etkä kovin mielikuvituksekkaalta. Luulisi nyt mulkvistille muitakin pilkkanimiä löytyvän, jos et ihmisestä pysty neutraalisti puhumaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat