Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hahaa, verotiedot tulee tänään julki :)

Vierailija
02.11.2015 |

Iltapäivälehdillä sekä av-palstalla käy kuhina. Kuka bloggari suurimmat tulot.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ainakin kiinnostaa työkavereiden ja vastaavaa työtä tekevien kilpailijoiden työntekijöiden palkat. Tietää että pitääkö pyytää palkankorotusta, tai alkaa katselemaan uutta työpaikaa, jos meinaa jäädä palkoissa jälkeen.

Ootkä sä oikeesti noin pesunkestävä kapitalisti? Että siis sua oikeesti vituttaa jos työkaveri tienaa 50€ enemmän kuussa. Tämän takia alkaisit työpaikkoja vaihtamaan ja kilpailuttamaan? Ei ole sen arvoista. Sullahan putoaa tulot jo siinä siirtymävaiheessa paljon enemmän. Kaikki muutaman kympin takia?

En ole tuo kenelle vastasit mutta välillä voi palkoissa olla aika isojakin eroja. Minulla ja työkaverilla on samat työtehtävät ja sama tausta. Palkassa kuitenkin eroa 900 euroa kuukaudessa. Tässä tapauksessa jo kannattaa vähän katsoa mitä seuraavaksi tekee.

Vierailija
42/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kaupunginosakohtaisen listan niistä, jotka on maksaneet veroja vähemmän kuin mitä ovat saaneet yhteiskunnalta tukia. Miksi esimerkiksi firman myyminen on julkinen asia (pääomatuloja myynnistä), mutta julkisisia ei ole niiden lusmujen nimet, jotka ei veroja käytännössä maksa lainkaan. Heitähän tässä pitäisi ihailla - kohtalainen elintaso tekemättä mitään.

Kaikkien verotiedot ovat julkisia. Sinne vaan verotoimistoon kyyläämään, jos kiinnostaa.

Osa tiedoista on, osa ei.

Itse ansaitsin virallisesti alle 5000€.

Niin, siellä on Suomessa verotettava ansiotulo ja Suomessa verotettava pääomatulo.

Ja Suomessa toimiva verosuunnittelu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ainakin kiinnostaa työkavereiden ja vastaavaa työtä tekevien kilpailijoiden työntekijöiden palkat. Tietää että pitääkö pyytää palkankorotusta, tai alkaa katselemaan uutta työpaikaa, jos meinaa jäädä palkoissa jälkeen.

Ootkä sä oikeesti noin pesunkestävä kapitalisti? Että siis sua oikeesti vituttaa jos työkaveri tienaa 50€ enemmän kuussa. Tämän takia alkaisit työpaikkoja vaihtamaan ja kilpailuttamaan? Ei ole sen arvoista. Sullahan putoaa tulot jo siinä siirtymävaiheessa paljon enemmän. Kaikki muutaman kympin takia?

En ole tuo kenelle vastasit mutta välillä voi palkoissa olla aika isojakin eroja. Minulla ja työkaverilla on samat työtehtävät ja sama tausta. Palkassa kuitenkin eroa 900 euroa kuukaudessa. Tässä tapauksessa jo kannattaa vähän katsoa mitä seuraavaksi tekee.

Joo tuo kuulostaa erittäin oudolta, mutta parin kympin takia ei varmaan kannata alkaa itkemään.

Vierailija
44/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kaupunginosakohtaisen listan niistä, jotka on maksaneet veroja vähemmän kuin mitä ovat saaneet yhteiskunnalta tukia. Miksi esimerkiksi firman myyminen on julkinen asia (pääomatuloja myynnistä), mutta julkisisia ei ole niiden lusmujen nimet, jotka ei veroja käytännössä maksa lainkaan. Heitähän tässä pitäisi ihailla - kohtalainen elintaso tekemättä mitään.

Kaikkien verotiedot ovat julkisia. Sinne vaan verotoimistoon kyyläämään, jos kiinnostaa.

Niin, siellä on Suomessa verotettava ansiotulo ja Suomessa verotettava pääomatulo.

Niin ei sieltä löydy mamujen tietoja tai sellaiste, jotka eivät ole päivääkään töitä tehneet.

Kyllä siellä näkyy, vaikka tuloja olisi 0 euroa. Ja verovelvollinen Suomessa.

Vierailija
45/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi sama ruljanssi. Iltapäivälehdet täynnä "veroextraa" ja nettilehdet puolillaan otsikoita aiheesta vero. Okei, joitain se kiinostaa. Itseäni ei yhtään. Mulle on aiivan sama mitä kukakin tienaa ja saiko joku mätkyjä, saatikka että joku tonkii mun tietoja. Feel free. Mutta tästä tehdään jotenki liian suuri asia aina.

Kateusjournalismi toimii Suomessa. Varmaan yksi myydyimpiä painoksia iltapäivälehdillä :)

Vierailija
46/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä verosuunnittelutietoja ole. Saati eritelty, keneltä on verosuunnitteluohjeita vastaanottanut.

Vierailija
47/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä verosuunnittelutietoja ole. Saati eritelty, keneltä on verosuunnitteluohjeita vastaanottanut.

No ei ole -niitä saa ihan pankista.

Vierailija
48/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkisten tuloissa kiinnostaa

a) eräitten melko suuret tulot (esim. Loiri)

b) eräitten olemattomat tulot (kuten missit, ruusilat yms)

Vierailija
49/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole -niitä saa ihan pankista.

Niin, ei tosiaan verotietojen yhteydessä ole julkistettu, sehän tässä pointtina oli.

Vierailija
50/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain rikasta julkkista kauheesti vituttaa jos joku tulee kateelliseksi sen verotietoja kadehtimalla. Haittaako muka teitä muita rikkaita. Minä kait nauran paskaisesti jos joku entinen köyhä tuttu kadehtiin mun tulojani. Miksi niitä pitäisi jotenkin hävetä?

Vierailija
51/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ei sieltä löydy mamujen tietoja tai sellaiste, jotka eivät ole päivääkään töitä tehneet.

Kyllä siellä näkyy, vaikka tuloja olisi 0 euroa. Ja verovelvollinen Suomessa.

Ei siellä näy verottomat tulot, eikä mikään muukaan kiinteä omaisuus.

Vierailija
52/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah! Kyllä se pimeän duunin tekeminen on sitten kannattavaa.

Vierailija
53/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä muistaa ,että raha ei tee ketään onnelliseksi.
Onnellisuus kumpuaa uskosta ja hyvästä omasta tunnosta.

Vierailija
54/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi sama ruljanssi. Iltapäivälehdet täynnä "veroextraa" ja nettilehdet puolillaan otsikoita aiheesta vero. Okei, joitain se kiinostaa. Itseäni ei yhtään. Mulle on aiivan sama mitä kukakin tienaa ja saiko joku mätkyjä, saatikka että joku tonkii mun tietoja. Feel free. Mutta tästä tehdään jotenki liian suuri asia aina.

Hienoa, että olet oivaltanut elämässä olevan muutakin kuin ahneus,raha ja kateus.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Vierailija
55/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä muistaa ,että raha ei tee ketään onnelliseksi.
Onnellisuus kumpuaa uskosta ja hyvästä omasta tunnosta.

Hyvästä omasta tunnosta kapitalismia kohtaan vai? Olen aivan älyttömän onnellinen ja vapaa sen jälkeen kun irtauduin kapitalismista ja byrokratiasta. En koe tunnontuskia siitä, etten kanna korteani kekoon, olemalla työorja. Työntekeminen on toki järkevää, jos työkin on järkevää. Jos valmistetaan jotain järjetöntä tuotetta, esimerkiksi tekoperseitä, niin en näe sitä arvokkaana, vaikka sillä tienaisi miljardeja. Maailmassa pitäisi tehdä ainoastaan työtä joka on oikeasti järkevää. Ja jos sitä järkevää työtä ei kaikille löydy, ei siitäkään pitäisi ketään rangaista. Miksi ihmistä rangaistaan sen takia, että hän sattuu syntymään tähän maailmaan. Tee työtä tai kuole pois alkaa olla jo vähän liian 1800-luvun paskaista industriaalipropagandaa.

Vierailija
56/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnuu ei voisi vähempää verotiedot kiinnostaa! Maksan tilistä noin 500-600€ veroja. Lapsilisiä saan 300€, muita tukia en saa, joten enemmin maksan kuin saan.

yh

Vierailija
57/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tässä nyt puhuta kumpeistä. En tietenkään suotu tekemään samaa työtä neljällä tonnilla, jos työkaveriille maksetaan viisi tonnia. Parhaat palkankorotukset saa työpaikkaa vaihtamalla.

Miten tulot muka putoaa siirtymävaiheessa? Yleensä ne kyllä nousee, johtuen siitä että vanhan työpaikan lomat maksetaan rahana, kun ei ehdi käyttää kertyneitä lomia.

Sinun edustaman asenteen vuoksi naisilla on huonommat palkat kuin miehillä.

Vierailija
58/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkat tosin ei näy verotiedoissa. Oma palkkani on vuodessa 58 000 e ja verotettava tulo alle 50 000 e.

Vierailija
59/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti ole julkisia.

On ne julkisia. Verotoimistossa on tietokone, jonne voit syöttää hakusanaksi nimen ja asuinpaikan. Ihan vapaassa käytössä ilmaiseksi.  Ei noi julkkikset haluais, että niiden tuloja julkistetaan, mutta ei ne voi sitä estääkään.

Pitääkin perustaa blogi, johon käyn verottajalta etsimässä tietoja henkilöistä, jotka elävät muiden siivellä.

Milloin muiden siivellä eläminen on ollut rikos? Mitä se sinulle kuuluu? Minusta sellaisella henkilöllä on erittäin hyvät oltavat ja paljon älykkyyttä kun on päässyt helppoon elämään kiinni noin hyvin. Sinua taitaa vaan vituttaa kun joillakin on helpompaa. Ei ne merkkarit mene tasan tässä maailmassa. Koita tajuta ja kestää se asia.

Eihän se ole rikos, mutta olisi kiva, jos saataisiin se päinvastainenkin kateuslista selville eli ne, jotka nauttivat helposta elämästä maksamatta veroja.

Vierailija
60/75 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta verotiedoista et pysty saamaan tarkkaa tietoa muiden palkoista. Vähennykset voivat vaihdella paljonkin ja ne vähentävät verotettavaa tuloa. Vähennyksiä voi olla takautuvastikin vuosien takaa. Ja jollain olla lisätuloja, joista et tiedä mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi