Kaveri pyysi minua tsemppaamaan laihdutuskuurinsa kanssa, nyt keksii jatkuvasti tekosyitä

Vierailija

Lenkkeilen koirani kanssa 4 krt per päivä ja hän kysyi saisiko tulla iltapäivälenkille mukaamme. Totta kai, kivempi se on seurassa lenkkeillä. Tuli kuitenkin mukaan neljä kertaa ja nyt on lopettanut. Aina ilmoittaa että on muka niin kiire ettei pääse, on paska keli, jalkaan sattuu, mummo sairaana.

Olen siis itse laihduttanut 25kg 1,5 vuoden sisällä, siksi pyysi minulta apua. Myös pyysi auttamaan ruokavaliossa. Ihan turhaan hänelle laadin ruoka-ohjelman kun ei hän noudata sitä pätkääkään.

Sitten päivittelee faceen "Piru kun terveellinen ruoka on niin kallista, siksi tämä laihtuminen on vaikeaa" ja "Ulkoilu on niin masentavaa näillä keleillä, harmi kun juoksumatot on niin kalliita, jos sellaisen saisin niin kilot karisisi ja äkkiä"

Syntymäpäivälahjaksi annoin kuntosalikortin, hän kävi siellä kaksi kertaa jo lopetti, koska "inhoaa hikoilua"

Taidan luovuttaa.

Kommentit (4)

Vierailija

Olet tsempannut parhaasi mukaan. Laihduttajan oma sisäinen motivaatio pitää olla kunnolla kohdallaan että onnistuisi, kovaa työtähän se on silti. Mutta sen sinä varmasti tuon huikean saavutuksen tehneenä tiedätkin. Toivottavasti kaverisikin pääsisi siihen pisteeseen että oikea motivaatio ja hetki tulee ja pääsisi kunnon alkuun... Siinä et voi enempää auttaa.

Jos saa kysyä, millä ruokavaliolla ja elämäntapamuutoksilla itse pääsit tuohon pisteeseen? Olen vastikään itse saanut syömiseni kuntoon ja siinä onnistuminen tuntuu mahtavalta. Lähinnä ajatellen terveyden kannalta mutta olisihan se kiva jos painoaan tippuisi.

Vierailija

Itsellä se oli suht. helppoa, ei tarvittu juuri muuta kuin hakeutua vihdoin lääkärille ja sain masennuslääkityksen. Sitten elämäkin alkoi näyttää kirkkaammalta, aloin liikkua enemmän ja syödä terveellisesti. Eli omalla kohdallani ei tarvittu mitään rääkkiä koska olin niin pohjalla että tuli elettyä muutama vuosi suunnilleen sängyn pohjalla ja eineksillä. Nyt olen jo saanut pienennettyä masennuslääkkeen annostusta ja voin paljon paremmin :)

ap

Vierailija

Et kai ole ottanut rooliasi liian tosissaan?

Minulla on personal trainerina työkentelevä ystävä ja olen itse ylipainoinen, no arvaatte varmaan mistä hän haluaa usein jutella? Niin, terveellisestä ruokavaliosta. Aluksi olin itsekin innoissani ja näin itseni 20 kiloa hoikempana mustissa nahkahousuissa ja crop topissa liihottelemassa pitkin kesäkatuja. Ei toteutunut unelma, ei.

Ystävä on yhä laiha ja syö terveellisesti, pieniä määriä. Hän ei ymmärrä yhtään, että minulta puuttuu täysin motivaatio ja hänen niskaan hengittämisensä ei auta. Olen ihmisenä sellainen, että jos minulle sanotaan, olet läski, menen ostamaan suklaalevyn enkä mene salille riehumaan ajatuksella, että "vielä mä näytän teille".

Tutkimusten mukaan valtaosa lihavista on kaltaisiani. Kaikenlainen lihavuuden huomioiminen ja sen ajatuksen esille tuominen, että olet ylipainoinen, et ole hyvä tuollaisena, ahdistaa. Ja mitä tekee ahdistunut lihava? Syö.

Opin sen, että en ikinä kerro itseäni hoikemmalle laihdutusyrityksistäni enkä ikinä päästä kaveria, työkaveria, tuttavaa tai muuta läheistä ihmistä neuvomaan ja jakamaan infoa syömiseen tai liikuntaan liittyen. Se vie motivaation, jos toinen pääsee näkemään ja huomaamaan ne repsahduksen hetket ja harmistuu niistä.  Ja ennen kaikkea se ärsyttää, jos kaveri nousee elämässä liikunta- ja ruokapoliisin asemaan. Siitäkin huolimatta, että nämä ap:n kaltaiset ihmiset haluavat usein vilpittömästi auttaa. Lihavuus on kuitenkin vaikeampia yhtälö kuin tyyliin vähennä syömistä, lisää liikuntaa ja simpsalapim! Kaverisi pää on erilainen ja toimii eri motivaattoreilla kuin sinun. Taustalla olevat epäonnistumiset voivat kummitella ja toiset vain inhoavat liikuntaa.

Vierailija

No itsellä vähän sama tausta. :) Kun pikkuisen rupesi elämä näyttämään kirkkaammalta, niin muutoskin tuli helpommin. Sen kyllä huomaa heti että jos tulee ahdistus ja paha olo niin se (roska)ruuan tarve nousee heti... Sitä hakee sitä välitöntä lohdutusta. Ja sitten tämä muutos varmasti puolestaan tukee myös mielialaa, kun kroppa on terveempi. Toivotaan että meillä molemmilla mieliala jatkuu parempana!
T. Eka vastaaja

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat