Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhelinmyyjä tyrkytti Markulle, 68, kalsareita – taistelee kiivaasti tilausansaa vastaan

Vierailija

Posti tuo puhelinmyyjän tyrkyttämiä paketteja, mutta Markku Hautamäki ei tyydy maksajan rooliin.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1446341218789.html

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Mullekin soitti joku nainen, että pikkuhousuja saat, ei maksa mitään. Sanoin että en usko sinua ja älä  lähetä yhtään mitään. 

Vierailija

Hovista on tullut ennakkopäätös koskien näiden huijarifirmojen perintään laittamia laskuja, päätös oli ettei aiheettomia perintälaskuja pidä maksaa.

Vierailija

Mun miehelle soitti joku sukkamyyjä, esitteli asiaansa ja kysyi että onko tämä se ja se ja onko osoite se ja se. Mies sanoi että juu, niin myyjä sanoi että selvä, kiitos ja sulki puhelimen! Missään kohtaa ei siis edes kysynyt että haluatko tilata! Mies laittoi paketin tultua s-postia kyseiseen firmaan ja kiukkuisen kirjeen vielä pakettiin mukaan, ei kuulunut kyllä sen jälkeen mitään.

Vierailija

Mulle on kaupattu puhelimessa naistenlehtiä, naisten alusvaatteita ja ihovoiteita. Olen nelikymppinen mies!

Tuntuu, että puhelinmyyjät eivät edes kiinnitä huomiota siihen, kenelle soittavat..

Vierailija

Mä en tajua mistä niitä tyhmiä ihmisiä riittää jotka kuvittelee että heille lähetetään jotain ilmaiseksi. Itsellenikin on tällä viikolla tarjottu mm. Valittujen palojen ilmaista vuotta. Ennen kuin puhelinmyyjä ehti pitemmälle, kerroin etten ole kiinnostunut. Kai nyt järki sanoo että aina noihin ilmaisiin tarjouksiin jokin maksu liittyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua mistä niitä tyhmiä ihmisiä riittää jotka kuvittelee että heille lähetetään jotain ilmaiseksi. Itsellenikin on tällä viikolla tarjottu mm. Valittujen palojen ilmaista vuotta. Ennen kuin puhelinmyyjä ehti pitemmälle, kerroin etten ole kiinnostunut. Kai nyt järki sanoo että aina noihin ilmaisiin tarjouksiin jokin maksu liittyy.

Vihdoin viranomaiset ja oikeusistumet on ruvenneet ajamaan kansalaisten asiaa. Pelkäävät oman työpaikkansa puolesta. Ovat vuosia katsoneet sivusta kun yritykset kusettavat kansalaisia.

Vierailija

Ei noihin puheluihin kannata reagoida. Ihan naurettavaa toimintaa. Kalsarit voi hakea kaupasta ja jos kassa ilmoittaa, ettei maksa niin sitten voi ne ehkä ottaakin näytteenä.

Vierailija

Minullekkin joskus soitti kalsarimyyjä ja lupasi ilmaisen näytteen, ei maksa mitään eikä sido mihinkään.

Kalsareiden mukana tuli kestotilaussopimus ja lasku näyttekappaleen toimituskuluista, en muista paljonko oli toimituskulut, mutta enemmän mitä olen koskaan maksanut kalsareista.

Kirjoitin aika kiukkusen viestin isoilla kirjaimilla palautuskuoreen.

Vierailija

Meilläkin mies vastailee näihin puheluihin, vaikka olen pyytänyt soitoneston tekemään. Kalsareita, sukkaa ja luontaistuotteita kaupataan kovaa vauhtia, ja tämä ehti jo tilata vitaprota, minkä sitten palautti ja perui. Onneksi kävi kivuttomasti se ainakin. Mulla on salainen numero, ja siihenkin on tullut jotain hemmetin tyrkytystä. Ovat kuitenkin uskoneet heti, kun olen sanonut, että salainen on. Mistä lie kaikki onkivat selville...

Olen tehnyt vanhustyötä kodeissa, ja aika monta olen saanut "pelastettua", kun ovat kyselleet, että kannattaako tilata sitä ja tätä, kun joka päivä soittelevat. Lapsillaan on niin "kiire" yleensä, että turhan moni  joutuu kusetetuksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulle on kaupattu puhelimessa naistenlehtiä, naisten alusvaatteita ja ihovoiteita. Olen nelikymppinen mies!

Tuntuu, että puhelinmyyjät eivät edes kiinnitä huomiota siihen, kenelle soittavat..

Vähän menee asian vierestä, mutta kyllähän meitä miehen kanssa nauratti, kun ASO-kodissa asuessamme löysimme postilaatikosta kiinteistönvälittäjän mainoksen, jossa kertoi tulevansa mielellään arvioimaan asunnon myyntiä varten :D Eli ei edes miettinyt, kun vuokrakämppää ois tullut myymään! Meni mainoskulut kyllä hukkaan. Mikä tonttu!

Vierailija

Vähän aikaa sitten minulle soitti DNA myyjä ja heti aika alussa totesin että jos aikoo myydä jotain, niin se ei onnistu, johon myyjä totesi ettei hän ole myymässä mitään ja kyseli kaikenlaista netti- ja puhelinasoita. Muutaman minuutin jaarittelun jälkeen totesin että oli kiva rupatella, mutta minun pitää nyt lopettaa, moikka. Jäi kyllä ihan hämäräksi että mikä sen puhelun tarkoitus muka oli.

Vierailija

Minä nauhoitan jokaisen puhelun, jonka käyn puhelinmyyjän kanssa. Yleensä puhelu loppuu siihen kun kysyn, että sopiihan että nauhoitan.

Tyyliin: myyjä: hei tuula, ihanaa kun tavoitin sinut tuula, minulla on sinulle hyvä tarjous nyt tuula, ihan ilmaiseksi saat ei maksa mitään...

minä: anteeksi nyt että keskeytän, mutta sopiihan että nauhoitan keskustelumme myöhempää mahdollista reklamaatiotarvetta varten?

tuut tuut tuut tuut....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin kyseessä vanhus. Minullekin soitettiin ja ilman tehokasta tivaamista ei käynyt ilmi, että ilmaisen paketin vastaanottaminen oli sama kuin kestotilaus. Sen vielä ymmärtää, että laitetaan paketti tulemaan ja sitten soitetaan perään, että eikös ollutkin ihanat kalsarit, laitetaanko tulemaan jatkossa ihan kuukausittain. Mutta noita kalsareita todellakin myydään niin, että tämä on täysin ilmainen näyte eikä sido mihinkään. Ei sidokaan, jos älyää perua tilauksen, jota ei koskaan tehnyt.

Puhelinmyyjät tekevät tilinsä vanhuksilla ja erityisesti dementikoilla.

Vierailija

Aivan tuohon samaan ansaan juoduin, kun mulle tarjottiin ilmaiset alushousunäytteet, ja ilmainen meikkipaletti tilaajalahjana. Nimenomaan noilla sanoilla, tilaajalahja. No, alushousuista en joutunut maksamaan koska peruutin ne heti, kuten aikomus oli. Mutta annas olla, jonkin ajan päästä tuli alushousut taas!!! Kun soitin suomenkieliseen aspaan, sanottiin hunajaisella äänellä, että sopimuksessa kyllä lukee (erittäin sekavasti laadettu, monimutkainen systeemi), että minä olinkin peruuttanut meikkitilauksen!

Siis meikit myytiin LAHJANA, mutta monimutkaisten koukeroiden takaa paljastui jonkinlainen kytkykauppa, jossa molemmat olisi erikseen pitänyt peruuttaa...

Niin törkeää, ettei mitään rajaa...

Vierailija

Tässä oikeudessa olevassa tapauksessa ei ole kyse tilaamisesta vaan siitä että puhelimessa on kysytty että saako laittaa tulemaan ilmaiset sukat,alushousut jne. ja kun on vastannut myöntävästi niin on saanut ilmaiseksi mitä on luvattu + muuta mitä ei ole tilattu ja mistä ei ole sovittu.

Oikeus päätti nyt että kuluttajan ei tarvitse tehdä mitään tuon + muun kanssa. Ei tarvitse palauttaa, ei perua ,ei maksaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat