Puhelinmyyjä tyrkytti Markulle, 68, kalsareita – taistelee kiivaasti tilausansaa vastaan
Posti tuo puhelinmyyjän tyrkyttämiä paketteja, mutta Markku Hautamäki ei tyydy maksajan rooliin.
Kommentit (27)
Iltasanomien mukaan näitä on vireillä 1500 kpl eri oikeusasteissa. Siis puhelinmyynin tuloksia. Toistaiseksi kuluttajavirasto ja kantajat ovat voittaneet kaikki jutut.
Puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla.
Nauhoitus on hyvä idea. Itse vastaan unisella äänellä ja kerron asuvani toisella puolella palloa. Mikä pitikin aikaisemmin paikkansa ja vaikka olin tehnyt eston, yksi firma soitteli vanhaa listaa. Ihanaa, kun puhelin soi klo 03 yöllä parina yönä peräkkäin. Myyjä oli aina niin tyrmistynyt, että jopa se "ei kiitos" -tepsi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua mistä niitä tyhmiä ihmisiä riittää jotka kuvittelee että heille lähetetään jotain ilmaiseksi. Itsellenikin on tällä viikolla tarjottu mm. Valittujen palojen ilmaista vuotta. Ennen kuin puhelinmyyjä ehti pitemmälle, kerroin etten ole kiinnostunut. Kai nyt järki sanoo että aina noihin ilmaisiin tarjouksiin jokin maksu liittyy.
Ei se ole mitään kuvittelua että puhelinmyyjä sanoo että voinko lähettää ilmaiset sukat ?
On tämä ihme oikeusvaltio jos ilmaista lähetystä ei ole voinut ottaa vastaan, kuten on tähän asti ollut kun rikolliset puhelinmyyjät on olleet valtiovallan erikoisessa suojeluksessa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua mistä niitä tyhmiä ihmisiä riittää jotka kuvittelee että heille lähetetään jotain ilmaiseksi. Itsellenikin on tällä viikolla tarjottu mm. Valittujen palojen ilmaista vuotta. Ennen kuin puhelinmyyjä ehti pitemmälle, kerroin etten ole kiinnostunut. Kai nyt järki sanoo että aina noihin ilmaisiin tarjouksiin jokin maksu liittyy.
Tässäkin kyseessä vanhus. Minullekin soitettiin ja ilman tehokasta tivaamista ei käynyt ilmi, että ilmaisen paketin vastaanottaminen oli sama kuin kestotilaus. Sen vielä ymmärtää, että laitetaan paketti tulemaan ja sitten soitetaan perään, että eikös ollutkin ihanat kalsarit, laitetaanko tulemaan jatkossa ihan kuukausittain. Mutta noita kalsareita todellakin myydään niin, että tämä on täysin ilmainen näyte eikä sido mihinkään. Ei sidokaan, jos älyää perua tilauksen, jota ei koskaan tehnyt.
Puhelinmyyjät tekevät tilinsä vanhuksilla ja erityisesti dementikoilla.
Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät perehdy tekemiinsä sopimuksiin. Sen ekan paketin mukana tulee ihan selkeät ohjeet siitä, miten jatkotilaus perutaan. Ei tarvitse mennä turhiin oikeudekäynteiin, kun lukee, mistä on kyse. Olen ekan paketin jälkeen perunut jatkolähetykset, ei ole tullut laskuja eikä perintäkuluja.
Jos luvataan ilmaiset sukat puhelimessa ja lupaan ottaa ne vastaan niin mitään sopimuksia muusta ei ole tehty, eikä minun tarvitse lukea mitään, eikä perua mitään , eikä maksaa mitään, ja oikeus vihdoin myöntää tämän itsestään selvyyden.
Puhelinmyynti pitäisi aina olla kiellettyä, ellei siihen ole erikseen antanut omaa suostumustaan. Ei niin päin, että se on sallittua jollei sitä erikseen kiellä. Tanskassa on muistaakseni tämä malli.
Näin estät puhelinmyynnin:
Vain yksi soitto Robinson rekisteriin ja kolmen vuoden päästä uudelleen:
http://www.asml.fi/kieltopalvelut/
Ja täytä lisäksi tämä:
Henkilötietojen luovutuksen kieltäminen:
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/maist_vrk4_9…
Voit lähettää lomakkeen sähköoisesti tai tulosta, täytä ja lähetä postitse/vie.
https://lomake.fi/b/ec/lomakepalvelu/download?s=yv80PPln9OUxp1n&id=1365…
Anoppi oli dementoitunut, ja kun vielä osasi puhelinta käyttää, hänelle myytiin jos jonkinlaista härpäkettä puhelinmyyntinä. Peruimme ne kaikki. Perusluonteeltaankin oli sellainen ihminen, että ei osannut "ei" sanoa.