Miten oppisin pitämään yli kolmekymppisiä kauniina?
Ei ihme että vanheneminen ahdistaa. Omasta mielestä naisen rupsahtaminen alkaa 25-vuotiaana ja kolmekymppisenä on kyllä se kauneun kukkeus hävinnyt. En sano etteikö vanhemmissakin löydy kaunottaria mutta harva pärjää nuoremmille. Aina lähinnä ajattelee että "onpas kaunis ikäisekseen" tai "nuorena oli varmaan todella kaunis". Vanhemmiten naiset muutenkin vain kelpaavat miehille, harvoin ovat ykkösvaihtoehtoja :(
Kommentit (57)
Aika moni yli kolemkymppinen julkkisnainen on iskenyt itseään 10v nuoremman miehen. Eli sun teoria siitä ettei vanhemmat naiset kelpaa miehille on totaalista skeidaa.
Sä et ole saanut vielä aikuistua henkisesti, ei elämää oppinut ja itseänsä arvostava ihminen ajattele noin. Itsekin olen 27v, parantunut olen tähän asti vaan ulkonäöllisesti ja sisäisesti, ja uskon olevani parhaimmillani vasta +30v eteenpäin...
Tottakai mietityttää nyt kun sain tyttären, oma ulkoinen vanhentuminen, haluaisin olla 40v vielä tosi sileä nuorehkon oloinen kun tyttäreni pääsee ripille. Ja varmaan olenkin, jos jaksan näitä terveellisiä elämän tapoja.
Mutta en mä sitä nuoruutta ja kaikkea vaikeaa siihen liittyvää haluaisi takaisin, vain sen takia että näyttäsin teiniltä... ei sen elämän kuulu mennä niin.
Kaikki vanhenee, ja osa tekee sen säälittävästi, mutta kuka tekee sen tyylikkäästi, sitä kadehdin :) ja toivon että itsekin osaan :)
Vierailija kirjoitti:
Mul on ihan sama pidätkö sinä tai kukaan muukaan mua kauniina.
Olen 31-v ja voin sanoa että pidin itseäni nuorena rumana ja outona.Nyt jopa pidän välillä peilikuvastani ja en enää mieti koko ajan että mitäköhän muut ajattelee musta ja mun ulkonäöstä.
Olen siis oppinut hyväksymään itseni ja se on tärkeintä.
Toisaalta kun katson vanhoja valokuvia, niin useimmissa olen ihan nätinnäköinen.
Pointtini siis on että ihailen vain nuorten naisten ulkonäköä. Olisi ihanaa jos vousi muuttaa ajatusmaailmaa niin että kypsempikin voi olla yhtä kaunis ja seksikäs kuin nuori. Nyt en niin ajattele ja koen itse että oma parasta ennen-päiväys on menossa umpeen. En haluaisi ajatelka näin!
Ap
Ajatteletko mitään muuta kuin ulkonäköä? Vai onko se sulle se tärkein juttu, joka tekee sinusta sinut? Jos, niin en ihmettele että muuttuminen ahdistaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, iske sellaisia naisia kuin haluat. Mitä sä täällä itket muiden kiinnostamattomien naisten kohtaloa?
Olen kyllä 27-vuotias heteronainen
Ao
Älä välitä, muutama vuosi vielä ja sitten olet yli kolmekymppinen ja pirun ruma! :D
T. parin viikon kuluttua viisikymppisiään viettävä nainen, joka elää elämänsä parhaita vuosia juuri nyt.
En väitä etteikö elämä muuten tästä parane mutta on itsepetosta jos kuvittelet että sinä tai minä piestään ulkonäössä joku 19-vuotias :D
Ap
En minä mitenkään petä itseäni, sillä en ole koskaan ollut ulkonäkökeskeinen. Johtuu varmaan siitä, että olen aina ollut ruma, joten minun elämäni on aina ollut helpompaa kuin sinun elämäsi, ja aina vain tulee helpommaksi, koska minun ei tarvitse välittää rupsahtamisesta toisin kuin sinun. Otan riemulla vastaan kaikki tulevat vuodet - toisin kuin sinä. Ei, ei elämä todellakaan ole reilua. ;)
Vierailija kirjoitti:
Mul on ihan sama pidätkö sinä tai kukaan muukaan mua kauniina.
Olen 31-v ja voin sanoa että pidin itseäni nuorena rumana ja outona.Nyt jopa pidän välillä peilikuvastani ja en enää mieti koko ajan että mitäköhän muut ajattelee musta ja mun ulkonäöstä.
Olen siis oppinut hyväksymään itseni ja se on tärkeintä.
Toisaalta kun katson vanhoja valokuvia, niin useimmissa olen ihan nätinnäköinen.
Pakko nyt lisätä tähän vielä: olen viimeisilläni raskaana, neljättä odotan, ja olimme yhtenä viikonloppuna kirkossa.
Siellä oli paljon näitä ulkomaalasia miehiä.
Kuljin joittenkin miesten ohi ja kuulin kun yksi heistä sanoi suomenkielellä "kaunis nainen".
Ehkä miehet näkevät naiset vähän eritavalla kuin ap.
Naurattaa nää avaukset, mulle kelpaisi kolmekymppinen ja olen itse ihan komea ja hyvin toimeentuleva mies ja sitäpaitsi nainen on paljon muutakin kuin ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua raukkaa. Median ylenpalttinen nuoruuden ihailu on tehnyt kohdallasi tehtävänsä.
Minä puolestani olen aina ihaillut sellaisia kypsempiä naisia. Oikeastaan alle kolmekymppinen ei ole edes nainen.
Nainen kypsyy ja puhkeaa kukkaan vanhetessaan, nuoret ovat raakileita.
No, makuja on monenlaisia.
Aloittaja on luultavasti itsekin vielä raakile, fyysisestä iästään huolimatta.
Itse olen kyllä ollut yli kolmikymppisenä paremman näköinen kuin parikymppisenä. 30-38-vuotiaana olen ollut hehkeä. Nyt 45 ja muuten ok, mutta yläluomet voisi fiksata.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nää avaukset, mulle kelpaisi kolmekymppinen ja olen itse ihan komea ja hyvin toimeentuleva mies ja sitäpaitsi nainen on paljon muutakin kuin ulkonäkö.
Oikein kelpaisi. Armopaloja, nice.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein kelpaisi. Armopaloja, nice.
No kyllä kelpaisi, moni kolmekymppinen suorastaan hurmaavia tapauksia, miksi ei kelpaisi, en keksi yhtään hyvää syytä.Kelpaanko minä heille, niin se on jo eri juttu :)
Kun olet elänyt satoja vuosia nuoren ja kauniin kropassa, alkaa sekin kyllästyttämään jossakin vaiheessa. T: palstan yksi vampyyri
Vierailija kirjoitti:
Kun olet elänyt satoja vuosia nuoren ja kauniin kropassa, alkaa sekin kyllästyttämään jossakin vaiheessa. T: palstan yksi vampyyri
Noni. Jollakin jäi Halloween hieman päälle. ;D
Älä huoli, kun olet itse 30++ kolmekymppiset alkaa näyttämään tosi kauniilta! Ja kaunistuvat vaan mitä vanhemmaksi itse tulet;D
Vanhenemalla itse! :D Nykyään kaikki alle 30-vuotiaat näyttää vauvanukeilta.
Yli kolmekymppiset on oppineet jo viittaamaan kintaalla sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis olen itsekin nainen mutta olisi kiva tuntea itsensä kauniiksia vielä 5 vuodenkin päästä. Nyt omaan silmään vain nuoret naiset on kauniita, vanhemmat lähinnä säälittää kun yrittävät laittautua ja uskottelevat itselleen ettei se oma mies haluaisi mielummin panna naapurin parikymppistä pimua. Juu mut on varmaan sit aivopesty...
Ap
Voipi olla ettet näe asiaa noin parin vuoden päästä. Tai lohduttaudu sillä et suurin osa ihmisistä ei jaa sun kanssa samaa mielipidettä. :D ongelma ratkaistu
Ja itse mielestäni taas kaunistuin vasta kolmikymppisenä kun vihdoin ja viimein lapsenpyöreys kasvoistani häipyi. Olin kuinka laiha tahansa niin aina aiemmin oli kasvoissa pyöreyttä. Nyt ihanaa kun kasvot ovat kapeat, jee. Olen muutenkin nyt mielestäni parhaimmassa iässä. En vaihtaisi kanssasi paikkoja.
T. Nainen 32v
Ajattelet ehkä, että näkemäsi 30+ naiset "ovat olleet kauniita nuorena", koska et ole nähnyt heitä nuorena. Kuitenkin joku on päässyt vihdoin aknestaan, toinen saanut tehtyä sen elämäntaparemontin, kolmas löytänyt tyylinsä. Oletko varma, muuten, että osaat arvioida ihmisten ikiä? Ovatko mielestäsi yli kolmikymppisiä vain ne, jotka selvästi näyttävät siltä?
Ap - jos olet koskaan kuullut käsitettä "kypsyminen" tai "henkinen kasvu" - niin olet sen edessä, oletko kypsymässä tai kasvamassa, vai et.
Kypsyminen on juuri sitä, että joutuu katsomaan silmästä silmään oman ikääntymisensä, kuolemattomuuden illuusioon, Epätäydellisyyteensä, riittämättömyyden tunteisiin ja tehtyihin virheisiin.
Olet sen ensimmäisen stepin edessä. Ja voin kertoa, että kaikista edellämainituista, oman ulkonäön hyväksyminen on se kaikista vähiten kivuliain.
Nuoret naiset ovat kauniita, mutta mitä siitä sitten? Vanhemmiten elämässä on niin paljon tärkeämpiäkin asioita kuin ulkonäön murehtiminen. Ei minua ainakaan häiritse, etten ole enää yhtä nätti kuin ennen, se on vain elämää.