Voi kun olisi joulunaikaan edes 1 kyläpaikka missä käydä.

Vierailija

Ja saada vaikka kahvikupillinen ja joulutorttu jos ei jouluruokaa.

Kiva on olla ihan vaan omankin perheen kesken, minä mies ja 2 lasta, ja laittaa joulu kotin, tehdä kaikki jouluruoat, leivonnaiset yms itse mutta kiva olisi päästä myös ns valmiiseen pöytään edes 1x joulussa.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

On se kyllä kumma.

Meillä on sekä kylään kutsujia että meille tulijoita niin runsaasti että pakko sumplia tää monimutkaisuus jo viikkokausia ennen...

Mietin että miten erakoitunutta elämää te oikein elättä muuten?

Vierailija

Ai motiivina on vain mennä valmiiseen pöytään rohmuamaan tarjottavia? Häpeäisit. Varmasti löytyisi suvusta joku yksinäinen vanhempi ihminen jota mennä ilahduttamaan, mutta sitten pitäisikin itse nähdä vaivaa järjestelyissä niin alkaa tekosyy rumba kuinka se on kaukana ja on kiiretta ja ja ja ...

Vierailija

Ottakaa te tavaksi kutsua joku ystäväperheitä kylään jos ei sukulaisista ole kyläilyseuraksi. Ehkäpä tästä sikiää vastavuoroisuutta tuleville vuosille.

#2: löytyisikö teiltäpäin jotain ystävätoimintaa?

Vierailija

Ajattelin että kyseessä olisi ollut yksinäinen ihminen, mutta kyseessä olikin vain normaali av-mamman laiskuus ja loisimismentaliteetti.

Vierailija

Niin siis minkä ihmeen vuoksi teillä ei ole kyläpaikkoja? Ettekö koskaan kutsu ketään teille? Mistä niitä tuttavaperheitä nyt justiin jouluna ilmestyisi, jos niitä ei pitkin vuottakaan ole ollut?

Sosiaalisia suhteita pitää hoitaa.

Vierailija

Todella monella perheellä ei nykyisin ole sukulaisia, joiden luona vierailla. Anoppi on ihan paska, äiti on alkoholisti, sisko asuu toisella puolella Suomea ja kaveritkin viettävät joulua omien perheidensä kanssa. Ymmärrän hyvin aloittajaa, vaikka itselläni onkin ihan erilainen tilanne.

Vierailija

Valmiiseen pöytää pääsee, jos on varaa ja viettää hotellijoulun. Niiden suosio kasvaa koko ajan ja tarjonta kasvaa samaa mukaa. Keskittyy vielä tällä hetkellä pohjoiseen. 

Ei se sosiaalisten suhteiden hoito auta, jos suku on pieni ja ystävät yleensä viettävät joulun omien sukulaisten kanssa. Kavereiden luokse ei ole sopivaa jouluna tuppautua. Vanhat voivat olla jo vanhainkoti-iässä tai osa muista sukulaisista asua ulkomailla. Ymmärrän hyvin, että monella on tämä tilanne. Itse tykkään olla joulun oman perheen kesken, en edes halua mitään sukujouluja, joten tasan ei aina mene.  

Vierailija

Mitä se kellekään kuuluu miksi tilanteemme on tällainen? senkö mukaan "lyötte lyötyä" vai?

Äitini kuoli reilu 4kymppisenä, isäni on alkkis ja asuu 600km päässä, isäpuoleni ei ole ollut kiinnostunut sen jälk kun äitini kuoli (vaikka oli ennen äidin kuolemaa n.20v ainoa isäni), miehellä ei isää ole koskaan ollutkaan, äitinsä on 80+v joka ei jaksa joulua ns laittaa, muuta sukua ei oikein olekaan ja jos on niin viettävät joulunsa sen ydinperheensä kanssa. Sisaruksia ei ole. Tarpeeksi tietoa?

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat