Siis ketä varten on opintovapaa/aikuiskoulutusrahaa, kaikki aikuiskoulutukset on monimuotoja?

voivittunäitä

Siis ei kai opintovapaata/opintorahaa voi saada jos on neljänä päivänä kuussa koulupäiviä? Kaikki koulutukset ovat monimuotoja , joten kuka tästä voi päästä hyötymään vai onko jossakin aikuisille suunnattu paikka joka ei ole työnohessa opiskeltavaa?

Minä juuri OLISIN HALUNNUT olla vuoden pois töistä ja opiskella ja miettiä  ehkä uutta ammattia, mutta tuohan on tehty mahdottomaksi hyödyntää?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

No mulla on monimuoto-opiskelua ja lähipäiviä 2/kk. Ei niiden määrä liity tukeen mitenkään. Opintovapaalla päivätyöstä saan olla yht 19kk.

juu

Mistä ihmeestä nämäkin asiat saa varmaksi tietää? Missään ei kerrota montako päivää pitää esim. kuukaudessa olla  koulua että olet oikeutettu aikuiskoulutusrahaan?

En ihmettele että ihmiset kituuttaa itsensä hengiltä huonossa työssään kun mitään henkireikää tai uutta mahdollisuutta ei suoda ellet osaa jotain hemmetin lakikirjoja ulkoa.

Vierailija

Anteeksi, en oikein ymmärrä kysymystäsi. Kyllähän aikuiset voivat opiskella esim. yliopistossa ja AMK:ssa täysipäiväisesti. Mm. heille on opintovapaa ja aikuiskoulutustuki tarkoitettu. Vai tarkoititko, että haluaisit saada tutkinnon valmiiksi vuodessa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No mulla on monimuoto-opiskelua ja lähipäiviä 2/kk. Ei niiden määrä liity tukeen mitenkään. Opintovapaalla päivätyöstä saan olla yht 19kk.

Kiitos vastauksesta! Ala johon ajattelin opiskella sisältää (AMK) noin 4 pv, kuussa lähipäiviä sitten vielä verkko-opiskeluja jne... ? Onko tälläinen siis oikeutettu opintorahaan?

adad

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, en oikein ymmärrä kysymystäsi. Kyllähän aikuiset voivat opiskella esim. yliopistossa ja AMK:ssa täysipäiväisesti. Mm. heille on opintovapaa ja aikuiskoulutustuki tarkoitettu. Vai tarkoititko, että haluaisit saada tutkinnon valmiiksi vuodessa?

Niin mutta kun se on monimuoto, eikä päivätoteutus?

Vierailija

Aikuiskoulutustukea voi saada opiskeluun, jonka kestoaika on vähintään kaksi kuukautta tai yhteensä vähintään 43 päivää. Opiskelun tulee olla päätoimista tuen maksuaikana. Päätoimisena pidetään opiskelua, jonka laajuus on keskimäärin vähintään 3 opinto- tai osaamispistettä (tai 2 opintoviikkoa) kuukaudessa. Jollei opintojen laajuutta ole määritelty opintopisteinä tai -viikkoina, opintoja tulee olla keskimäärin vähintään 20 tuntia viikossa.

Tuossa sanotaan aika selvästi, että joko 3 opintopistettä tai vähintään 20 tuntia viikossa.

Vierailija

Itse olen opettaja ja minulle hyväksyttiin opetettavan aineen opinnot perus -ja aineopinnot avoimessa täydennyskoulutukseksi. Sain vielä tehdä ne täysin etänä ja asuin vuoden ulkomailla välimerellä ja lähetin sieltä netin kautta tehtävät ja sain aikuiskoulutusrahaa vuoden ajan.  Sisareni on isossa tavarataloketjussa sisäänostajana ja suoritti liiketalouden perustutkinnon ja myös se hyväksyttiin täydennyskoulutukseksi ja myös hän teki sen etänä ulkomailta käsin.

Vierailija

No jos se on tutkinto, niin oikeuttaa. Aikuiskoulutuksen tukeen on sitten ne omat kriteerit vielä lisäksi, mm 8v työkokemus jne.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Ala johon ajattelin opiskella sisältää (AMK) noin 4 pv, kuussa lähipäiviä sitten vielä verkko-opiskeluja jne... ? Onko tälläinen siis oikeutettu opintorahaan?

adad

Vierailija kirjoitti:

Aikuiskoulutustukea voi saada opiskeluun, jonka kestoaika on vähintään kaksi kuukautta tai yhteensä vähintään 43 päivää. Opiskelun tulee olla päätoimista tuen maksuaikana. Päätoimisena

pidetään opiskelua, jonka laajuus on keskimäärin vähintään 3 opinto- tai osaamispistettä (tai 2 opintoviikkoa) kuukaudessa. Jollei opintojen laajuutta ole määritelty opintopisteinä tai -viikkoina, opintoja tulee olla keskimäärin vähintään 20 tuntia viikossa.

Tuossa sanotaan aika selvästi, että joko 3 opintopistettä tai vähintään 20 tuntia viikossa.

Niin sanotaan, eli monimuoto ei siis käy!! Ei tule kuussa 3 opinto pistettä eikä 20 tuntia viikossa kun lähipäiviä on vain 2. Verkko-opintoja kotoa käsin tuskin hyväksytään tunneiksi.

Vierailija

Jos opiskelet työn ohella, sinulla voi olla oikeus soviteltuun aikuiskoulutustukeen. Oikeus tukeen riippuu siitä, kuinka paljon tuloja sinulla on. Pieni tulojen alenema ei vielä välttämättä oikeuta tukeen, mutta asian voi tarkistaa Koulutusrahaston sivuilla olevalla laskurilla. Itse olen tarkistanut tuen määrän sillä. Se, saatko tukea, ei siis riipu koulupäivien määrästä, vaan siitä, kuinka paljon tulosi alenevat palkattomien koulupäivien vuoksi. Koulutusrahasto edellyttää myös, että opintoja kertyy 3 op kuukaudessa. Itse olen saanut sieltä aina hyvää palvelua!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiskoulutustukea voi saada opiskeluun, jonka kestoaika on vähintään kaksi kuukautta tai yhteensä vähintään 43 päivää. Opiskelun tulee olla päätoimista tuen maksuaikana. Päätoimisena

pidetään opiskelua, jonka laajuus on keskimäärin vähintään 3 opinto- tai osaamispistettä (tai 2 opintoviikkoa) kuukaudessa. Jollei opintojen laajuutta ole määritelty opintopisteinä tai -viikkoina, opintoja tulee olla keskimäärin vähintään 20 tuntia viikossa.

Niin sanotaan, eli monimuoto ei siis käy!! Ei tule kuussa 3 opinto pistettä eikä 20 tuntia viikossa kun lähipäiviä on vain 2. Verkko-opintoja kotoa käsin tuskin hyväksytään tunneiksi.

no totta kai hyväksytään .

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä nämäkin asiat saa varmaksi tietää? Missään ei kerrota montako päivää pitää esim. kuukaudessa olla  koulua että olet oikeutettu aikuiskoulutusrahaan?

En ihmettele että ihmiset kituuttaa itsensä hengiltä huonossa työssään kun mitään henkireikää tai uutta mahdollisuutta ei suoda ellet osaa jotain hemmetin lakikirjoja ulkoa.

Ei lähiopetuksen määrällä ole mitään tekemistä tuen saamisen kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai verkko-opinnot hyväksytään, kun ne kerryttävät opintopisteitä. Olen itse muutama vuosi sitten päivittänyt tutkintoni ja sain aikuiskoulutustukea. Kun sain siitä päätöksen, ei mun tarvinnut esim. mitään kuukausittaisia selvityksiä opintopisteiden kertymisestä tehdä ja tuki tuli tilille joka kuukausi. Lue itse koulutusrahaston sivuilta. Siellä sanotaan, että monimuoto-opetus käy.http://www.koulutusrahasto.fi/fi/aikuiskoulutustuen-hakijoille/paatoimin...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat