Mistä tämä olotila johtuu?

Vierailija

Eli siis, muutin mieheni kanssa tällä viikolla uuteen kaupunkiin, olemme koko ikämme tätä ennen asuneet samassa maakunnassa, kaupunki on välillä vaihtunut. Molemmat halusimme pois vanhasta maakunnasta, koska siellä ei enää ole meille yhtään mitään.

Olen kuitenkin huomannut uudessa asunnossa useamman päivän, että olen jatkuvasti todella itkuinen ja tunnen oloni todella epämukavaksi, en osaa selittää tarkasti oloani. Jatkuvasti on vain inhottava olo henkisesti ja itkettää jatkuvasti. Olen yrittänyt miettiä, olisiko jonkinlaista koti-ikävää, asuin kuitenkin yli 20v vanhassa maakunnassa, mutta ei tunnu siltä. En kaipaa mitään vanhasta maakunnasta, vaikka kuinka mietin ja käyn läpi, en löydä selitystä tälle ololle. Mahtaako mennä itsekseen ohi ja onko jollakin kokemuksia vastaavasta? En enää kestä tätä oloa, enkä taas tahtoisi muuttaakaan nyt heti uudestaan. 

Kommentit (5)

Vierailija

Ei se varmaan uudesta asuinpaikasta eikä asunnosta johdu. Jos olet masentunut? Muutto on voinut ns. laukaista sen varsinkin jos on odottanut että siellä uudessa paikassa kaikki on sitten "lopultakin" jotenkin täydellistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei se varmaan uudesta asuinpaikasta eikä asunnosta johdu. Jos olet masentunut? Muutto on voinut ns. laukaista sen varsinkin jos on odottanut että siellä uudessa paikassa kaikki on sitten "lopultakin" jotenkin täydellistä.

Niin, kai se voi niinkin olla. En vain tiedä, miksi olisin. Olisiko jotakin "kotikonsteja" joilla saisin oloni paremmaksi? Vai auttaisiko, jos antaisi ajan vain kulua? En jaksaisi jatkuvasti itkeäkään. -ap

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Muutokset yleensä voivat aiheuttaa melankoliaa, sillä joudut luopumaan vanhasta saadaksesi jotain uutta. Niinkin tyhmältä kuulostavaa asiaa kuin homealtistumistakaan ei passaa jättää pois laskuista. Tässä tutkimustietoa.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Suunnittelen myös muuttoa ja pelkään että käy just noin. Yli 20 vuotta asunut täällä eksän kanssa ja nyt pitäisi yksin muuttaa. Enemmän itkettää ja pelottaa kuin tunnen iloa uudesta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat