Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi luulla, että kaikki yliopistossa opiskelevat ovat älykkäitä?

Vierailija
01.11.2015 |

?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyttä on niin montaa eri lajia. Suurimmalla osasta yliopisto-opiskelijoista on jonkinlaista älykkyyttä, vaikka sen vastapainoksi olisivat typeriä ja rasittavia jossain muussa asiassa. Nuoret nyt yleensä on itsekeskeisiä ja joissain asioissa liian fanaattisia, vaikka älyä omaan opiskelualaansa olisikin.

Oma lukunsa on sitten tuo nykyopiskelijoiden mukavuudenhalu, kun tehdään yksinkertaisista asioista vaikeita, jotta saataisiin kokonaan luikerreltua niistä eroon. Mutta se on tietynlaista ryhdittömyyttä ja itsekkyyttä. Itsekkyys ei koskaan ole älykästä eikä viisasta, mutta sen jokainen oppii sitten aikanaan.

Vierailija
42/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista on se, että jotkut kuvittelevat itseään älykkääksi, jos ovat olleet hyviä koulussa, vaikka tosiasiassa kyse on keskinkertaisesta ahkerasta. Tyhmä ei varmaan yliopistossa pärjää, mutta keskinkertaisuus pärjää ahkeruudella. 

surullisempaa on mielestäni esim. se jos on älykäs muttei sitten tee kyvyllään mitään. sama jos olisi tosi raamikas kaveri mutta ei edes kantaisi puita saunaan kun siinä tulee hiki.

Se on sitten vähän kuin minä :) älykkyystestien mukaan olen reippaasti keskivertoa älykkäämpi, en kuitenkaan Mensan jäsen. Enkä jaksa opiskella yliopistossa. Olen kärsimätön enkä juurikaan pidä ihmisistä. Joku voisi ajatella että heitän kaiken hukkaan, minä taas ajattelen että teen Niinkuin haluan enkä niin kuin oletetaan.

Joku mainita shakin osaamisen älykkyyden osoituksena. Minä osaan shakkia, isäni opetti kun olin kuusi. Poikani osaa, isäni opetti hänellekin kun hän oli kuusi. Mutta, minä en osaa taktikoida joten yhdeksänvuotias poikani päihittää minut.

Shakin oppii kuka tahansa, vain parhaat pärjäävät. Siis älykkäimmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan saa paljon pillua niin se riittää, koulut kiinnosta pätkän vertaa.

Vierailija
44/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse muuta kuin vahingossa osua johonkin laasasen kirjoitelmaan tajutakseen, että yliopiston rahoitusta voi väärinkäyttää vaikka millainen pölkkypää vuosikaudet.

Vierailija
45/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen teoreettinen. Opiskelin ensin amk:ssa yhtä alaa, mutta jotain jäi puuttumaan. Yliopisto oli minulle oikeampi paikka. Työelämässä tapaan kyllä välillä erittäin fiksuja amk:n käyneitä.

Vierailija
46/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen teoreettinen. Opiskelin ensin amk:ssa yhtä alaa, mutta jotain jäi puuttumaan. Yliopisto oli minulle oikeampi paikka. Työelämässä tapaan kyllä välillä erittäin fiksuja amk:n käyneitä.

Sitten hoidin lukion jälkeen lapsia lakimiesperheessä, jotka pettyivät kun hain ensin amk:hon. Sanoivat että sun paikka on niin yo:lla. Sinnehän mä sitten lopulta meninkin.

Vierailija
47/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja täynnä. Yliopisto on yksi valinta.

Heikkoitsetuntoiset vertaavat omaa koulutusta muiden koulutukseen ja nälvivät.

Tyhmät haukkuvat muita tyhmäksi jne.

Vierailija
48/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus tuntuu että erityisesti humanististen tiedekuntien alumneilla on vaikeuksia ymmärtää korrelaation ja kausaliteetin ero. Jokainen joka on käynyt yliopiston alaan katsomatta pitäisi ymmärtää niiden ero.

Sitten illanistujaisissa puhutaan näennäissivistyneesti asioista ja em termien ymmärryksen puutteesta johtuen esim miksi erinäisistä maista tulevien ei-työperäisten maahanmuuttajien vastaanottaminen ei ainakaan paranna huoltosuhdetta.

Muutaman virheellisen argumentin tyhjyyden toteamisen jälkeen saa kuulla olevansa rasisti tai "mistään mitään ymmärtämätön juntti-insinööri", johon totean lakonisesti "sekin, ja vielä toisenkin kerran diplomin kera"

Vierailija
49/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v kirjoitti:

Yliopistossa on aloja, joilla esitetään älykästä ja aloja, joilla ollaan älykäs. Esim.lääketiede liittyy älykkyyteen. Oikeustiede liittyy älykkyyden esittämiseen kielenkoukeroilla leikkien. Sitten on sosiaalitiedettä, kasvatustiedettä sun muuta kielipeliä, jossa pärjää vähemmilläkin koukeroilla ja tavallisen ihmisen taidoilla paremmin; enemmän sydämellä kuin aivoilla tehtävään työhön tähtää.

-Mies 29v + 1v-

Oletko opisellut yliopistossa kaikkia mainitsemiasi aloja kun osaat niin varmaksi sanoa mitä ne ovat olevinansa?

Vierailija
50/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan saa paljon pillua niin se riittää, koulut kiinnosta pätkän vertaa.

Sinä olet varmasti erittäin älykäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän