Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi luulla, että kaikki yliopistossa opiskelevat ovat älykkäitä?

Vierailija
01.11.2015 |

?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu kasvattaa henkistä pääomaa, ja yliopistoon ei ole mahdollista päästä, jos ei ole jo ennestään opiskellut tarpeeksi.

Sinänsä totta koska jokaiselle tuo tarpeeksi on oma määritelmänsä. Toiset napsitaan jo peruskoulusta yliopistoihin, toiset pääsee amiksesta heittämällä yliopistoon ja jotkut lukion käyneet eivät pääse ikinä yliopistoon.

Kukaan ei mene peruskoulusta yliopistoon. Yliopisto-opinnot vaativat AINA pohjalle toisen asteen koulutuksen (eli lukion tai ammattikoulun).

Vierailija
22/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä tuollaiset ulkoiset meriitit eivät kerro älykkyydestä YHTÄÄN mitään. Ei yhtään mitään. Joten lopettakaa jo herran jumala se yliopistokoulutuksenne hehkuttaminen. Ihan oikeasti. Nyt.

Ja miten paljon mailmassa on ihmisiä jotka valitsevat ammatin josta pitävät ja jota haluavat tehdä ilman että ajattelevat olevansa paska duunareita vaikka eivät kouluta itseään korkeasti. Ihan yhtälailla sieltä löytyy keskivertoa fiksumpia ihmisiä. Ei koulutus kerro oletko einstein vai idiootti.

Eikä täällä kukaan niin ole väittänyt, että se kouluttautumatta jättäytyminen kertoisi tyhmyydestä. Eli itse menet tähän "olen helvetin tyhmä" -kategoriaan kun et osaa ymmärtää täysin lukemaasi ja suhteuttaa sitä kontekstiin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä tuollaiset ulkoiset meriitit eivät kerro älykkyydestä YHTÄÄN mitään. Ei yhtään mitään. Joten lopettakaa jo herran jumala se yliopistokoulutuksenne hehkuttaminen. Ihan oikeasti. Nyt.

Pikemminkin ongelmahan tuntuu olevan usein juuri niillä, jotka eivät ole koskaan yliopistossa opiskelleetkaan.

Suurin osa täällä aloitetuista keskusteluista alkaa "amis/amk on idiooteille jonne menee heikompi aines jotka eivät muualle pääse" joten en allekirjoita tätä väitettä. Enemmän paremmuudestaan meuhkaavat lukion/yliopiston käyneet.

Vierailija
24/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin kai sitä hehkutettaisiin siellä opittujen taitojen ja koettujen kokemusten takia? Älykkyyttä kai hehkutetaan enemmän "älykkyystesteissä".

Vierailija
25/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ovat valtaosin älykkäämpiä kuin nuo melkein yliopistossa olevat ;-)

Vierailija
26/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien suurin meriitti on työtön akateeminen, arvostan työssäkäyviä enemmän olipa hän töissä missä tahansa riippumatta koulutuksesta, työtön on vain työtön ihan sama mitä hienoja papereita on koulusta saanut.

Vierailija
27/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten paljon mailmassa on ihmisiä jotka valitsevat ammatin josta pitävät ja jota haluavat tehdä ilman että ajattelevat olevansa paska duunareita vaikka eivät kouluta itseään korkeasti. Ihan yhtälailla sieltä löytyy keskivertoa fiksumpia ihmisiä. Ei koulutus kerro oletko einstein vai idiootti.

Eikä täällä kukaan niin ole väittänyt, että se kouluttautumatta jättäytyminen kertoisi tyhmyydestä. Eli itse menet tähän "olen helvetin tyhmä" -kategoriaan kun et osaa ymmärtää täysin lukemaasi ja suhteuttaa sitä kontekstiin :(

Anteeksi mitä? Lähtökohtaisesti täällä halveksutaan alemmin kouluttautuneita ja sanotaan ettei rahkeet riitä muuhun vaikka todellisuus on jotain muuta.

Vierailija
28/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu kasvattaa henkistä pääomaa, ja yliopistoon ei ole mahdollista päästä, jos ei ole jo ennestään opiskellut tarpeeksi.

Sinänsä totta koska jokaiselle tuo tarpeeksi on oma määritelmänsä. Toiset napsitaan jo peruskoulusta yliopistoihin, toiset pääsee amiksesta heittämällä yliopistoon ja jotkut lukion käyneet eivät pääse ikinä yliopistoon.

Kukaan ei mene peruskoulusta yliopistoon. Yliopisto-opinnot vaativat AINA pohjalle toisen asteen koulutuksen (eli lukion tai ammattikoulun).

Maailmalta löytyy tarinoita kun lapsinerot menee suoraan yliopistoon.

Vierailija
29/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tekee sitä hommaa mitä rakastaa eikä kaikkien elämänpolku ole samanlainen, joten iso määrä älykkäistä ihmisistä ei koskaan käy yliopistoa. Menestyä ja pärjätä kun voi muutenkin kuin kouluja käymällä. 

Vierailija
30/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista on se, että jotkut kuvittelevat itseään älykkääksi, jos ovat olleet hyviä koulussa, vaikka tosiasiassa kyse on keskinkertaisesta ahkerasta. Tyhmä ei varmaan yliopistossa pärjää, mutta keskinkertaisuus pärjää ahkeruudella. 

surullisempaa on mielestäni esim. se jos on älykäs muttei sitten tee kyvyllään mitään. sama jos olisi tosi raamikas kaveri mutta ei edes kantaisi puita saunaan kun siinä tulee hiki.

Vierailija
31/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmalta löytyy tarinoita kun lapsinerot menee suoraan yliopistoon.

http://www.wonderslist.com/10-genius-child-prodigies-world/

Vierailija
32/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista on se, että jotkut kuvittelevat itseään älykkääksi, jos ovat olleet hyviä koulussa, vaikka tosiasiassa kyse on keskinkertaisesta ahkerasta. Tyhmä ei varmaan yliopistossa pärjää, mutta keskinkertaisuus pärjää ahkeruudella. 

surullisempaa on mielestäni esim. se jos on älykäs muttei sitten tee kyvyllään mitään. sama jos olisi tosi raamikas kaveri mutta ei edes kantaisi puita saunaan kun siinä tulee hiki.

Miksi kympin oppilaiden olisi pakko lähteä yliopistoon opiskelemaan jos vaikka autoasentajan tai parturi-kampaajan ura on unelma?

Vierailija
33/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toista kertaa yliopiston penkillä istuvana (jatko-opinnot) voisin sanoa, että ekalla kerralla yo:ssa olin niin itseäni täynnä oleva wannabe älykkö, mutta 10v työelämää nöyristänyt. Elämää nähneenä voi sanoa, että nyt nämä yliopiston mimmit vain naurattaa minua, kun näen heissä itseni 10v sitten ylimielisenä, kaikkitietävänä bättre-folkina.

Vierailija
34/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että keskimäärin yliopistossa opiskelevat ovat esimerkiksi ammattikorkeakouluissa opiskelevia tovereitaan fiksumpaa porukkaa. Ja samalla tavalla väitän, että lukioissa opiskelee ammattikouluissa opiskelevia tovereitaan fiksumpaa porukkaa. Itseasiassa olen tästä aivan varma. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö amiksessa voisi opiskella lukiolaisia fiksumpia oppilaita ja että yliopistossa voi opiskella älyltään jopa hieman alle keskitason ihminen. Olemme toki yksilöitä, mutta keskimäärin asia on niin kuin totesin.

En ymmärrä aloittajan pointtia. Alemmuuskompleksi?

Vierailija
35/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kympin oppilaiden olisi pakko lähteä yliopistoon opiskelemaan jos vaikka autoasentajan tai parturi-kampaajan ura on unelma?

Minusta jokaisen pitäisi tehdä sitä mistä tykkää eikä sitä mistä joku muu tykkää. Yksi elämä ja se on nopeammin ohi kun moni kuvittelee ja sitäpaitsi koulut ei vaan ole muutenkaan kaikkien juttu, ei ne kaikille sovi tai niissä viihtyisi oli kuinka älykäs tahansa.

Vierailija
36/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kaveripiiristä löytyy ihmisiä jotka ovat todenneet "mä ajattelin etten ikinä voisi kaveerata amisten kanssa kun olen pitänyt niitä tyhminä, mutta sähän olet ihan fiksu!" Ja toinen kaveri lähti yliopistoon ja sanoi päivää ennen koulun alkua ettei sitten voi enää olla mun ystävä kun hän on yliopistossa ja mä en. Kai ne parikymppiset sitten on tollasia ja toisille se jää päälle vielä nelikymppisenä.

Vierailija
37/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niin luulee, luulisi sen tietävän kaikkien, että myös ahkeruudella pääsee pitkälle. Yrittäköön yliopistoon kuka tahtoo, mutta ei se mitään takaa, kokemusta on. Minkä sitä ihminen geeneilleen voi. Asenteelleen voi.

Arvostan elämän viisautta enemmän kuin koppavaa älykkyyttä. Viisaus näkyy siinä, miten kohtelee heikoimpia.

Vierailija
38/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta kaveripiiristä löytyy ihmisiä jotka ovat todenneet "mä ajattelin etten ikinä voisi kaveerata amisten kanssa kun olen pitänyt niitä tyhminä, mutta sähän olet ihan fiksu!" Ja toinen kaveri lähti yliopistoon ja sanoi päivää ennen koulun alkua ettei sitten voi enää olla mun ystävä kun hän on yliopistossa ja mä en. Kai ne parikymppiset sitten on tollasia ja toisille se jää päälle vielä nelikymppisenä.

Kuulostaa todella omituiselle. Omassa kaveripiirissäni on tyyppejä amiksesta tohtoritasoon, eikä kukaan IKINÄ heittelisi tuollaista läppää toisilleen. Yhdessä on hauskaa ja toisten kunnioitus on ystävyyden side. 

Vierailija
39/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

O

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella omituiselle. Omassa kaveripiirissäni on tyyppejä amiksesta tohtoritasoon, eikä kukaan IKINÄ heittelisi tuollaista läppää toisilleen. Yhdessä on hauskaa ja toisten kunnioitus on ystävyyden side. 

Näinhän sen pitäisi olla. Jälkimmäisen kanssa ei olla enää kavereita, jos hänelle koulutus on noin iso kuilu ystävyydelle niin en väkisin ala roikkumaan :D

Vierailija
40/50 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka on kuinka älykäs, niin ei välttämättä ole kiinnostunut tieteistä, vaan jostain duunarialasta, johon voi opiskella vain amiksessa. Olisi typerämpää mennä väkisin sinne yliopistoon opiskelemaan jotain, mikä ei kiinnosta ja huonolla säkällä kuluttaa itsensä loppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän