Mitä tarjota joulupöydässä?
Kertokaahan mitä teillä on jouluruoalla tarjolla? Kaipaisin inspiraatiota uusiin juttuihin :)
Kommentit (27)
Kinkku,
lanttu-, porkkana-, imelletty peruna- ja punajuuri-sinihomejuustolaatikot,
rosolli,
savulohi ja graavilohi,
kevytsuolattu silli ja paria muuta silliversiota (sipulirenkaita kaveriksi), metsäsienisalaatti,
vihersalaatti.
Juomina kotikalja ja piimä.
Riisipuurokin kuuluu ohjelmistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa panostaa kalapöytään, se tuo minun mielestäni joulun. Ja tietysti monien muidenkin mielestä. Runsas kalapöytä, pari salaattia ja se pakollinen kinkku. Kaikki taatusti tyytyväisiä kunhan on kalapöytä kohdillaan :) Muita voi olla vähemmän kun on vaikka viittäkin eri kalaa runsaasti esillä.
Ah, legendaarinen kalapöytä! :D Nimimerkillä "Kesäni meni pilalle, koska kesähäissä ei ollut odotettua kalapöytää"... :(
Kalapöytä on kyllä monien mieleen myös kesällä. Kesäjuhlien kohokohta, harmi jos jouduit pettymään.
Jouluna kala tuo kyllä myös sen tietyn tunnelman. Niin on ollut jo ennenvanhaankin.
Mietin lähinnä, oletko se sama tyyppi vai onko joku päättänyt trollata sinua matkimalla.
Olen joskus aiemminki antanut vinkkejä kalapöytään ja sen tärkeyteen muille ihmisille.
Olenko ainoa, jonka joulupöytään kuuluu olennaisena osana sienisalaatti? Sellainen perinteinen rouskuista tehty. On se vain niin hyvää etenkin graavilohen kanssa. Tänä vuonna vain pitää poikkeuksellisesti ostaa sienet kauppahallista, kun metsästä ei löytynyt.
Kannatan myös kalapöytää. Sitten voimakkaita juustoja, jotka sopivat mainiosti yhteen kalojen ja mallaslimpun kanssa. Juomaksi tummaa olutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa panostaa kalapöytään, se tuo minun mielestäni joulun. Ja tietysti monien muidenkin mielestä. Runsas kalapöytä, pari salaattia ja se pakollinen kinkku. Kaikki taatusti tyytyväisiä kunhan on kalapöytä kohdillaan :) Muita voi olla vähemmän kun on vaikka viittäkin eri kalaa runsaasti esillä.
Ah, legendaarinen kalapöytä! :D Nimimerkillä "Kesäni meni pilalle, koska kesähäissä ei ollut odotettua kalapöytää"... :(
Kalapöytä on kyllä monien mieleen myös kesällä. Kesäjuhlien kohokohta, harmi jos jouduit pettymään.
Jouluna kala tuo kyllä myös sen tietyn tunnelman. Niin on ollut jo ennenvanhaankin.
Mietin lähinnä, oletko se sama tyyppi vai onko joku päättänyt trollata sinua matkimalla.
Olen joskus aiemminki antanut vinkkejä kalapöytään ja sen tärkeyteen muille ihmisille.
Niin, tiedän. Muistan sen sun kesäisen trollailun. Tosin en ole ihan varma, oletko edes trolli...
Meillä on kinkkua ja kastiketta
Kylmä- ja lämmin savulohta
Burgundinpataa
Omenaisia lihapullia
Sienisalaattia
Rosollia
Porkkana- ja lanttulaatikkoa
Lasimestarinsilli
Juustoja
Hyvää ruisleipää ja voita
Ap taisi hakea uusia ideoita, mutta monet ehdottelevat perinteisiä laatikoita, sillejä, lohta ja kinkkua... Sitten ne vähän "erikoisemmat" ehdotukset saavatkin alapeukkua. No, eipä yllättänyt.