ikää 46v, onko myöhäistä opetella laskettelemaan?

Vierailija

Lasketellut olen tasan kaksi kertaa elämässäni joskus parikymppisenä.

Ollaan viimeisen kuuden vuoden aikana käyty joka vuosi lasten ja miehen kanssa joko rukalla tai levillä. Muu perhe on lasketellut, minulle riittänyt kävely esim rukan kylän ja vuosselin välillä. Nyt kuitenkin haluaisin rinteeseen lasten ja miehen kanssa, mutta uskaltaako ja oppiiko enää tässä iässä? Pari vuotta sitten kävin jossain loivassa rinteessä täällä etelässä kokeilemassa, mutta aika jäykkää oli alastulo sen parin laskun ajan mitä suksilla viihdyin. Lisäksi monot painoivat/puristivat nilkkojen sivuilta todella paljon, mutta mies sanoi että se kuuluu aluksi asiaan ja jalat kyllä tottuvat.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ei ole. Minä en oppinut, tai en oppinut siitä oikeastaan tykkäämään, laskettelemaan kyllä, mutta mieheni oppi ja innostui, kun lapset halusivat oppia. Me olimme viisaita ja otimme koko perheelle kerralla opetuksen, kannatti maksaa siitä lystistä. Meillä oli ikää tuolloin 40 ja 41. 

Vierailija

Kyllä oppii! Mene ensin loivaa rinnettä, jossa on hitaat vauhdit. Lumilautailemaankin on aikuiset opetelleet, ja se on vaikeaa. Hiihtokeskuksesta voit vuokrata opetustunnin, jos et kehtaa mennä alkeiskurssille.

Vierailija

Suksilla laskettelemisen oppii tosi helposti :) Luota vaan itseesi. Aluksi voit aurata jos menee liian lujaa, sitten harjoitella ns. "Pujottelua", mikä hillitsee vauhtia myöskin, jos et halua suinpäin täysiä laskea. Jousta polvista!

Vierailija

Mikset hiihtäisi murtsikkaa? Hiihtokeskuksissa todella hyvinhoidetut ladut ja kivoja latukahviloita.

t. ikätoveri joka ei innostu rinteistä enää yhtään

Vierailija

Ei ole myöhäistä. Ulkkismieheni, joka ei ole koskaan ennen lasketellut, opetteli taidon ohjaajan avulla 43-vuotiaana ja tykkää kovasti. 

Vierailija

Ei ole myöhäistä. Itse laskettelin elämäni ensimmäisen kerran n. 50-vuotiaana, enkä ole koskaan aikaisemmin edes kokeillut. Ensimmäinen hissimatka ja lähtö liikkeelle oli kyllä ihan hirveät, mutta kyllä se siitä lähti.

Kokeilin myös laitesukellusta ensimmäisen kerran muutama vuosi sitten:)

Vierailija

Onko sinulla todella paljon nuorempi mies? Onko hän sitten lasketellut koko ikänsä?

Jos miehesi on oppinut laskettelemaan aikuisena, niin mikset sinäkin oppisi? 

Vierailija

Ei ole myöhäistä. Aloitat vaan pienistä ja loivista mäistä. 

Todella helposti oppii.  Hauskaa ja mukavaa ulkoilua. 

Vuokramonot ja sukset voi olla alkuun ja omat kannattaa ostaa kun vähän ymmärtää mikä niissä on olennaista.  ( mukavuus ja se että saa sukset kääntymään)

Hyvät monot sopivasti säädettynä eivät paina ja ovat lämpimät.

Vierailija

Mummoni opetteli laskettelun 64-vuotiaana eläkkeelle jäätyään ja harrasti sitä kymmenen vuotta. Nyt ei päälle kahdeksankymppisenä uskalla enää rinteeseen, mutta on ikäisekseen todella hyvässä kunnossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla todella paljon nuorempi mies? Onko hän sitten lasketellut koko ikänsä?

Jos miehesi on oppinut laskettelemaan aikuisena, niin mikset sinäkin oppisi? 

Miten miehen iällä oli asian kanssa tekemistä? Miksi nelikymppinen mies tarkoittaisi, että hän on opetellut laskettelemaan vasta "vanhempana"? Laskettelu oli 80-luvun loppupuoliskolla hittilaji: Sen ajan teini-ikäiset ja parikymppiset ovat nyt 40-50-vuotiaita.

Vierailija

Iskä alotti lumilautailun 40 v ja mä olin sillon 11 v (nyt lautailtu kohta 20 v) :) Kaksi tätiäni alotti lautailun n. 45 v ja 50 v. Mun äiti alotti suksilla laskemisen joskus vajaa 50 vuotiaana, mutta nykyään ei laskettele kovin usein.

Että sukset jalkaan vaan ja menoksi :) Kannattaa kuitenkin mennä laskettelukurssille, niin oppii oikeen tekniikan :)

Vierailija

Mä olen nyt 46 ja ekaa kertaa rinteessä 7-8 vuotta sitten. Opettelin laskettelun alkeet siinä vaiheessa kun kaksi lasta ja molempia vietiin rinteeseen.  En ole hyväksi tullut (kerran vuodessa viikon ajan lasketelen) mutta pääsen esim. Rukan helpot rinteet alas. MInusta oli kiva tehdä lomalla asioita yhdessä perheen kanssa ja siksi asiaan ryhdyin.

Opit varmaan jos ja kun  pysyt sinisillä rinteillä.

Vierailija

Minä opettelin, otin yksityisopen pariksi tunniksi. Paljon parempi kuin olla ryhmässä opettelemassa. Kokeilin myös lumilautaa mutta siitä ei kyllä tullut yhtään mitään. Ihan hyvin tulen nyt mäet alas, mustiin rinteisiin en uskalla mutta helpompien laskemisesta nautin. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat