En vie vuodevaatteita koskaan ulos - ja miksi pitäisi?

Vierailija

Perheessä on äiti, isä ja kolme lasta sekä koira. Lakanat vaihdetaan yhdessä 2 viikon välein. Petarin ja patjat imuroin kahdesti vuodessa. Ei huvita kuljettaa vuodevaatteita ulos, eikä se ole tarpeellista.

Sivut

Kommentit (98)

Vierailija

Yökk :D Meillä pulistellaan peitot ulkona viikon välein. Ja pölyä lentää aivan kamalasti! Vaikka imuroidaankin joka päivä. Samaten tyynyt pulistellaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yökk :D Meillä pulistellaan peitot ulkona viikon välein. Ja pölyä lentää aivan kamalasti! Vaikka imuroidaankin joka päivä. Samaten tyynyt pulistellaan.

Mikä määrä turhaa työtä!

Vierailija

Minä vien ne siksi, että saavat siellä ihanan tuoksun ja untuvatäkit voi puistella upean kuohkeiksi. Se pölymäärä joka niistä lähtee on myös aika merkittävä.

tämän lisäksi meillä imuroidaan patjat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi koet tarpeelliseksi avautua aiheesta? Jos aistisi eivät havaitse raikastumista, et sitä kaipaa. Se, joka havaitsee, kaipaa.

Ylihygieenisyys on epäterveellistä. Viikkosiivous on perua ajalta, jolloin ulkotöistä kannettiin jaloissa kilokaupalla likaa sisään.

Vierailija

Joskus on viety kovalla pakkasella petivaatteita ulos, jos vaikka saisi jonku ölliäiskannan tapettua. Mutta ei siis todellakaan kuulu normaaliin siivoukseen. Petivaatteita pestään kyllä säännölliseti, mutta peitoa suurempaa ei saa koneeseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä määrä turhaa työtä!

Miten niin turhaa? Tykkäätkö itse hengitellä pölyä? Itse tykkään että petivaatteet ovat puhtaat :) Pöly ei ole puhdasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kerro kuitenkin meille, mitä kamalaa teidän asunnossanne tapahtuu, jos pölyä on niin valtavasti?! Normaaliasunnossa riittää imurointi viikottain.

Vai onko sinulla niin surkean huono pölynimuri, että se vain nostaa kaiken pölyn ilmaan? 

Jotain tarttis varmaan tehdä, jos ei muuta niin vaihtaa pölynimuri parempaan ja tarkistaa, onko petivaatteet niin vanhat ja kuluneet, että ne alkavat jo hajota tomuksi.

Vierailija

Mitä kovempi pakkanen, sitä muhkeammiksi muotoutuvat untuvapeitot ja tyynyt ulkona. Kesällä taas lintukirput ja muut öttiäiset tulevat etsimään niistä uutta kotia, joten vain talvella ulkoilutan petivaatteita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Perheessä on äiti, isä ja kolme lasta sekä koira. Lakanat vaihdetaan yhdessä 2 viikon välein. Petarin ja patjat imuroin kahdesti vuodessa. Ei huvita kuljettaa vuodevaatteita ulos, eikä se ole tarpeellista.

Jokainen tavallaan.

mutta aikamoisessa pölyssä nukutte.

Vierailija

Joissakin asunnoissa ei edes pysty, jos ei ole tuuletusparveketta eikä omaa parveketta ja pihalle ei voi vilkkaassa kaupungissa jättää. Ei ne muutenkaan kauheasti kesällä tuuletu liikennepölyssä. 

Vaatteissa on pölyä aina, imuroi tai kopisteli ja jos pölyää älyttömästi, silloin voi tosiaan olla jo vaihdon paikka, kuten edellä sanottiin. Itse vien, koska on mahdollista ja tykkään siitä tuoksusta. Mutta ei ole liikenteen lähellä asunto. Pakkasella pidän useita tunteja, koska pölypunkit kuolee. 

Vierailija

Vuokrasin kalustetun asunnon omistajaperheen matkan ajaksi. Mun hengitystiet meni täysin tukkoon. Imuroin pölypusillisen ja ravistelin vielä loput pihalle ja se ei ollut mikään pieni määrä. Toiset näemmä vaan elää eri olosuhteissa kuin toiset. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tavallaan.

mutta aikamoisessa pölyssä nukutte.

Meillä on tapana käyttää lakanoita. Miten sinne nyt niin paljon pölyä menee, jos on tyynyliinat ja pussilakanat. Eikä niitä kuljetella pitkin lattioita. Imuri on sitä paitsi keksitty!

-ap

Vierailija

Olen miettinyt sitä, tapahtuuko ulkona ravistelussa joku reaktio happimolekyylien kanssa vai johtuuko raikkaus vaan poistuvasta pölystä. Kuka tietää?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat