Näetkö lasiaissamentumia?

SHopiskelija

Kysymys otsikossa, vastaa kyllä jos näet ja ei jos et näe. Jos näet niin mainitse
1. Missä tilanteissa näet
2. Milloin aloit näkeä niitä (lapsuudessa, aikuisena..)

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Lasiaissamentuma

Kiitos jo etukäteen. Kysyn siis siksi, koska haluan tietää ovatko ne luultua yleisempiä.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Kyllä.

1.Etenkin taivaalle tai esim kirkkaalle näytölle katsoessani.

2. Alkoi jo lapsena, en edes muista aikaa jolloin en olisi nähnyt niitä. Nyt olen 44-v.

SHopiskelija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Lasiaissamentuma

"niitä esiintyy kaikilla"

No varmaankin ovat suht yleisiä sitten.

Monissa alan teksteissä puhutaan enemmän siitä, että kuinka lasiaissamentumat ovat yleisiä vasta keski-iässä ja sen jälkeen. Lähinnä wikipedia-linkki siksi, koska linkistä löytyy kuvana asia. Termi kun ei kaikille ole tuttu, kaikki eivät jaksa/halua googlettaa eivätkä tuntemattomalta vaikuttavia linkkejä availe, jos siis olisin vain kuvalinkin laittanut :)

-AP

Vierailija

Olen nyt 26v, samentumat alkoivat näkyä kun olin 23v. Sairastin tuohon aikaan paljon, enkä osaa sanoa liittyykö samentumien ilmestyminen jotenkin sairauksiini, olin sairaalassa potilaana kun ne ilmestyivät ensikertaa. Vaivaavat satunnaisesti. Välillä on pidempiäkin aikoja, että niitä ei näy. Silloin kun näkyvät niin yleensä olen vaaleassa tai kirkkaassa ympäristössä. Esim. koulussa valkoista taulua tuijottaessa tulevat helposti näkyviin.

Vierailija

Näkyynäkyy, aina näkyny. Taivasta vasten, vaaleeta pintaa vasen, tasasta vaaleahkoa (punainen, vihreä, keltainen, ei tummia värejä) pintaa vasten oli materiaali mikä hyvänsä.. Ei häiritse elämää jos ei kiinnitä huomiota, ikää neljäsosavuosisata.

Vierailija

Olen nähnyt jo lapsesta saakka. Pari vuotta sitten lisääntyivät toisessa silmässä hieman, ehkä lasiainen irtosi. Näkyvät hyvin kirkkaalla säällä ja hyvässä valaistuksessa. Nyt olen siis 30v.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat