Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi tuli itkien Halloween-kierrokselta.

Vierailija
31.10.2015 |

Päästin 9v tytön naapurin sisarusten kanssa lähialueen taloja kiertämään, vanhempi heistä on jo 12 v niin luotin että ovat fiksusti. Painotin että hyvät käytöstavat pitää olla, ei saa kerjätä ja pitää kiittää yms. Eivät kuitenkaan saaneet paljon mitään saaliiksi, koska suurin osa ihmisistä ei avannut oviaan ollenkaan. Tytöt olivat kuitenkin huomanneet, kuinka verhojen takaa heitä kurkittiin. Osa avasi muttei näyttänyt tajuavan mistä oli kyse. Lapset sitten vähin äänin siitä hipsivät pois, tosi kivaa. Yksi mies oli rähjännyt ja paiskannut oven kiinni, siitä oli tullut paha mieli. Muutamassa paikkaa oltiin kuitenkin valmistauduttu ja annettiin jotain pientä mukaan, kiitos siitä!

Tytölle jäi yksi suklaapatukka, viisi konvehtia, yksi laku, pähkinöitä (WTF???) ja 6 e rahaa. Jep jep. Koko illan vaivanpalkka.

Lähden kohta ajamaan huoltsikalle ja ostamaan tytölle vähän lisää saalista. Kiva fiilis varmaan, koko viikon miettivät asujaan ja tollanen lopputulos.

Nyt oikeasti suomalaiset, ryhdistäytykää.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästin 9v tytön naapurin sisarusten kanssa lähialueen taloja kiertämään, vanhempi heistä on jo 12 v niin luotin että ovat fiksusti. Painotin että hyvät käytöstavat pitää olla, ei saa kerjätä ja pitää kiittää yms. Eivät kuitenkaan saaneet paljon mitään saaliiksi, koska suurin osa ihmisistä ei avannut oviaan ollenkaan. Tytöt olivat kuitenkin huomanneet, kuinka verhojen takaa heitä kurkittiin. Osa avasi muttei näyttänyt tajuavan mistä oli kyse. Lapset sitten vähin äänin siitä hipsivät pois, tosi kivaa. Yksi mies oli rähjännyt ja paiskannut oven kiinni, siitä oli tullut paha mieli. Muutamassa paikkaa oltiin kuitenkin valmistauduttu ja annettiin jotain pientä mukaan, kiitos siitä!

Tytölle jäi yksi suklaapatukka, viisi konvehtia, yksi laku, pähkinöitä (WTF???) ja 6 e rahaa. Jep jep. Koko illan vaivanpalkka.

Lähden kohta ajamaan huoltsikalle ja ostamaan tytölle vähän lisää saalista. Kiva fiilis varmaan, koko viikon miettivät asujaan ja tollanen lopputulos.

Nyt oikeasti suomalaiset, ryhdistäytykää.

provohan tuon täytyy olla. Tänään on pyhäinpäivä ja ei silloin kerjätä ovilla. Huonoa käytöstä. Itse olisin pitänyt aika saarnan jos mun ovelle olisi tullut yksikään kerjääjä. 

Vierailija
42/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan Suomessa eikä missään Jenkeissä.

Näin. Tämä hieman väkisinistutettu "perinne" on varsin juureton Suomessa. Se ei ole monen sukupolven juttu kuten muualla. Enpä näe kovinkaan vahvoja perusteita varsinaiselle ryhtiliikkeelle. Ei minun lapsuudessani kekriä juhlittu.

Ei Halloween täällä muuallakaan ihan varauksettomasti kannatettu ole, vaikka muuten kristillisiä viettoperinteitä löytyykin ( All Hallow's Eve). Olen ollut siinä käsityksessä, että ateismi olisi Suomessa ollut lisääntymään päin muutenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virpomispäivä on vappuna.

amen.

Vierailija
44/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmusunnuntaina ei enää noidat lennä vaikka näin on ollut iät ja ajat ja nyt sitten pitäisi aloittaa uusi perinne johon ei kuulu edes vitsoilla lahjomista vaan karkkia pitäisi antaa ihan muuten vaan? Nyt on pyhäinpäivä eikä mikään halloween. Olemme Suomessa ja en todellakaan lähde tällaiseen merkityksettömään hömpötykseen mukaan. Toki halloween-juhlia pidettiin jo minun lapsuudessa, ne oli nyyttärit ja pukeutumista, siihen ei kuulunut karkin ruinaamista naapureilta.

Vierailija
45/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin soi Helsingissä ovikello varmaan viisi kertaa. 

Vierailija
46/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pyhäinpäivänä muistellaan edesmenneitä ja vielä kanssamme olevia läheisiä, perheen ja läheisten kesken. Mielestäni tätä perinnettä tulee kunnioittaa, ja antaa muille mahdollisuus rauhaan eikä mennä soittelemaan ovikelloja karkin perässä. Jos teillä halutaan viettää halloweenia jenkkityyliin, keksi lapsille kotona joku leikki, kuten pääsiäisenä piilotetaan pääsiäismunia. Hyvää ja rauhaisaa pyhäinpäivää kaikille! Hautuumailla on aivan ihanat kynttilämeret. <3

Vierailija
47/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiänki ovella noita kävi tänään, en avannu, koska en koe velvollisuudeks varautua millää karkeilla ventovieraille, omille lapsille ne karkit menee. ja sama kyllä koskee virpojia.

Vierailija
48/129 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vappuna virvota vaan palmusunnuntaina!

Jaa...käsitin sen vappuvirvonnan kyllä hyväksi vitsiksi.

Suomalainen kyllä tietää milloin Suomessa virvotaan...on saattanut jokunen meistä.  itsekin sitä tehdä.

Vierailija
49/129 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdistäydy itse!

Vai että huoltoasemalle hakemaan lisää saalista, sehän tarkoittaa ettet itsekään ollut valmistautunut karkkikeppostelijoita varten:)

prrrrrrovoooo! Buuuuu!!

Vierailija
50/129 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa kun pääsiäisenä käy aivan tuntemattomia noitia ovilla kolkuttelemassa, nyt jos vielä Halloweeninakin. Parempi kun sovitte vaikka kummien ja mummien luona virpomisesta ettekä anna lastenne mennä tuntemattomille. Monikaan lapseton ei varaudu pääsiäiseen tai Halloweniin muutenkaan, ei ainakaan lasten kannalta. Halloweenina voi pitää kotona Halloween-naamiaiset herkkuineen lapsille tai aikuisille ja unohtaa koko kerjuukierroksen.

Vierailija
51/129 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulisi mun ovelle, avaisin ja kertoisin nätisti etten vietä tätä juhlaa. Aika harva viettää ja varautuu millään karkeilla.

Vierailija
52/129 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi neljä lasta (asutaan omakotitalossa lapsialueella) mutta omia lapsia en päästäisi pyhäinpäivänä toisten oville kerjäämään. Kuitenkin sellanen muistelulle ja surulle rauhoitettava juhla - lisäksi onhan meillä suomessa palmusunnuntai, sen pitäisi riittää.

Vierailija
53/129 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeasti  suomalaiset ryhdistäytykää!

Ihan kaikkeen amerikkalaishömppään ei tarvitse mennä mukaan. 

Etkö sinä tosiaan tule ajatelleeksi, että ne nyt verhojen takana piileksivät varaavat kyllä virpojille herkkuja pääsiäisen aikaan, mutta pyhäinpäivän, tai siis nykyisen vainajien päivän aikaan varaava herkkujen sijasta kynttilöitä poismenneitten rakkaitten haudoille?

Siinä heitä muistellessa tuntuu suorastaan törkeältä, kun oven taakse ilmaantuu kerjäläisiä. Saattoi tuntua pahalta heistäkin, kun oven taakse ilmaantui tuollainen hömppäporukka juuri silloin, kun olivat valitsemassa vaatteita kirkkoonlähtöä varten tai olivat palanneet hautausmaalta.

Vierailija
54/129 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole karkkikierrosperinnettä, eikä täällä muutenkaan vietetä halloweenia kunnolla. Meillä on pyhäinpäivä, ei halloween ja 5-vuotiaani tietää halloweenin alkuperän, jonka selitin hänelle, koska päiväkodissa pidettiin halloweenjuhlat. Pääsiäisenä ja nuutipukinpäivänä varaudun virpojiin ja jos meille olisi joku ovelle tullut, olisin kauniisti selittänyt, että meillä ei halloweenia vietetä. 

Vierailija
55/129 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suomalaisen perinteen mukaisesti reilusti pääsiäismunia ja muita nameja tarjolla palmusunnuntaina. Halloweenina ei mitään.

Vierailija
56/129 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietettiin perjantaina oman perheen kesken halloween juhlaa ja lauantaina pyhäinpäivää ja vietiin haudalle kynttilät. Itse olen käsittänyt ainakin että nuo olisivat kaksi eri päivää? Perjantaina kummitukset kiertää ja lauantaina muistopäivä. 

Vierailija
57/129 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että lapsiperheet ovat Suomessa niin köyhiä, ettei ole varaa ostaa itse lapsille karkkeja (jos niitä nyt yleensä pitää olla), vaan pannaan mukulat kiertämään ovelta ovelle ja anelemaan almua eli mahdollisimman paljon ja hyviä karkkeja. Niin, sossukaan ei taida tässä dilemmassa auttaa!

Vierailija
58/129 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne tällaista "Halloween" -kulttuuria. Ehkäpä tästä olisi pitänyt valistaa suomalaisia etukäteen tai vaikka sosiaaliviranomaiset olisivat voineet laatia oppaan "Kuinka kohtaan halloween-karkkia kerjäävän lapsen". Meillä vietiin pyhäinpäivänä ainoastaan kynttilät haudoille ja sitten vietettiin kotona aikaa perheen kanssa.

Vierailija
59/129 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suoraan sanoen ihmettelen kuka päästää lapsensa lauantai-iltana tuntemattomien ovikelloja soittamaan. Asumme kaupungin halvassa kerrostalossa ja asukkaat ovat sen mukaisia (mt- ja päihdeongelmaisia, mamuja, opiskelijoita ja nuuten vaan köyhiä). Ainakin parit bileet kuulosti olevan lisäksi eilen illalla käynnissä.

Silti joku oli päästänyt kaksi 5-8v lasta _yksin_ kiertelemään ovia. Olivat ihan hyvin pukeutuneet, joten uskon ettei ollut mikään lasten oma päähänpisto.

Olen niin iloinen kun tää halloweenhömpötys on taas vuodeksi ohi.

Vierailija
60/129 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todellakin ettei tämä ovilla karkkien kärttäminen yleisty pyhäinpäivänä! Ap on naurettava, ei vissiin ole todellisia ongelmia koskaan ollut hänen elämässään kun viitsii itkeä tuollaisesta. Osta kuule itse karkit lapsellesi ja anna toisten ihmisten viettää pyhäinpäivänsä rauhassa! Suomessa se ei ole mikään karnevaalipäivä vaan poismenneiden muistamiseen keskittyvä pyhäpäivä jota vietetään rauhallisesti. Opettele kunnioittamaan toisia ja opeta se lapsellesikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme