Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi tuli itkien Halloween-kierrokselta.

Vierailija
31.10.2015 |

Päästin 9v tytön naapurin sisarusten kanssa lähialueen taloja kiertämään, vanhempi heistä on jo 12 v niin luotin että ovat fiksusti. Painotin että hyvät käytöstavat pitää olla, ei saa kerjätä ja pitää kiittää yms. Eivät kuitenkaan saaneet paljon mitään saaliiksi, koska suurin osa ihmisistä ei avannut oviaan ollenkaan. Tytöt olivat kuitenkin huomanneet, kuinka verhojen takaa heitä kurkittiin. Osa avasi muttei näyttänyt tajuavan mistä oli kyse. Lapset sitten vähin äänin siitä hipsivät pois, tosi kivaa. Yksi mies oli rähjännyt ja paiskannut oven kiinni, siitä oli tullut paha mieli. Muutamassa paikkaa oltiin kuitenkin valmistauduttu ja annettiin jotain pientä mukaan, kiitos siitä!

Tytölle jäi yksi suklaapatukka, viisi konvehtia, yksi laku, pähkinöitä (WTF???) ja 6 e rahaa. Jep jep. Koko illan vaivanpalkka.

Lähden kohta ajamaan huoltsikalle ja ostamaan tytölle vähän lisää saalista. Kiva fiilis varmaan, koko viikon miettivät asujaan ja tollanen lopputulos.

Nyt oikeasti suomalaiset, ryhdistäytykää.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa pähkinöissä on? Minusta tuossa oli jo karkkia ihan kunnolla.

Lapseni kävi viime vuonna kierroksella naapurin lapsen kanssa, ja ohjeistettiin, että sai mennä vain tutuille, jotka olivat pyytäneet käymään ja niihin taloihin, joissa oli jotain teemaan liittyvää pihalla (kurpitsalyhty tms). Kerroin etukäteen, että ihmiset eivät täällä Suomessa vietä halloweenia, että kyseessä on uusi juhla ja että kaikki eivät pidä kiertelevistä hirviöistä, joten saalis voi olla pieni. Saivat kuitenkin yllättävän paljon namia eikä nyrpistelty rusinapaketille eikä purkkapakkauksellekaan. Osa tutuistamme oli ottanut valokuvia.

Kyllä tuollainen kierros vaatii vanhemmalta aika tavalla ja tänä vuonna kielsin lasta lähtemästä kierrokselle. En ollut ehtinyt kysellä naapureilta eikä kukaan tänä vuonna ollut pyytänyt käymään niin kuin viime vuonna.

Tärkein ohjeistus lapselle: älä mene tuntemattomien oville, niin ei tule huutoakaan.

Vierailija
22/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vietetty tänään pyhäinpäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli halloweenprovo MUAHHAHHAAAAHHAAAAAAAA

ap

Vierailija
24/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween ei ole suomalainen eikä kristillinen juhla! Varsinkaan vanhemmat ihmiset eivät tykkää että noidiksi ja paholaisiksi pukeutuneet kiertävät ovilla keppostelemassa kun tänään vietetään pyhäinpäivää joka on harras juhla. Monet käyvät haudoilla ja syövät kotona vähän paremmin.

Pähkinöissä ei ole mitään vikaa.

Vierailija
25/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän Halloweenista ja olen jo muutaman vuoden varustautunut karkeilla kävijöitä varten. Tänä vuonna olin myös omaksi huvikseni pukenut itseni ja vauvan Halloween-tyylisesti, ajattelin että siitä olisi hupia lapsille. No, tänä vuonnapa ei tullutkaan ketään. :( Täällä nyt sitten mussutan itse näitä suklaapatukoita.. :'D

Vierailija
26/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vappuna virvota vaan palmusunnuntaina!

Ja tosikkopalkinto menee tänne, onneksi olkoon!

Vierailija
27/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween on kuolleiden juhla, yksi ainoa päivä vuodessa joka on omistettu menetetyille rakkaille, hyville ja huonoille muistoille, haudalla käymiseen ja tarvittaessa hiljaisuuteen. En halua silloin avata oveani naapurin kullannupuille, jotka vaativat karkkia tai ilmoittavat sotkevansa taloani tai tekevänsä kepposia minulle.

Vierailija
28/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset päättivät ex tempore lähteä kierrokselle ja tunnin päästä palasivat kori täynnä karkkia. Kaikki olivat avanneet oven.

Vierailija
29/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ihan yllätyksenä nämä halloween-virpojat. Ikinä ennen ei ole ketään käynyt, niin en osannut varautua. Mielelläni olisin kyllä karkkia antanut, ovikello kun soi vaikka kuinka monta kertaa. Annoin kaikki kolikkoni ja kun ne loppuivat niin sitten sanoin, että tehkääpä kepponen. No nyt on sitten pihatuija kuorrutettu vessapaperilla :D

Vierailija
30/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi äsken kolme tenavaa ovella. Eivät olleet pukeutuneet mitenkään, mutta huikkasivat karkki tai kepponen -kysymyksen kun pääsivät yli siitä, että innokas koira yritti päästä nuuhkimaan lapsia. 
Meillä ei ollut tarjota tenaville yhtään mitään ja pahoittelinkin lapsia siitä monta kertaa. Kotona ei siis todellakaan ollut yhtään mitään tarjottavaa (ei edes käteistä) ja itsekin oltiin juuri lähdössä ulos syömään. Ottivat kuitenkin asian hyvin. 
Kai sitä pitää ensi vuonna varautua paremmin. 

Vierailija
31/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli keksitty juttu tai ei niin 6€ käteen ja ne namit on ihan hyvä "palkka" 9-vuotiaalle kun ottaa huomioon ettei hän oikeasti edes tehnyt mitään rahan eteen. 

Vierailija
32/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämätöntä. Kyllä mä annoin Jenkki-patukan.

Vierailija
33/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan silla 6€ ostaa palson karkkia! 

Vierailija
34/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kun selvis että ekaluokkalainen oli käyny kaverinsa kanssa naapuruston ovien takana niin läksytin pojan kunnolla. Mua nolotti ja hävetti että oli käynyt häiritsemässä ihmisten pyhäinpäivää.

ei edes mitään pukuja olivat saaneet kuningasidean joltain isommilta lapsilta. 

Vierailija
35/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anastasia kirjoitti:

Valitettavasti Suomessa ei ole tapana käydä karkkikierroksella Halloweenin aikaan :/ Virpominenkin tuntuu yllättävän monelle suomalaiselle olevan hävytöntä kerjäämistä ja törkeää kotirauhan rikkomista.

Ei kyllä ole mitenkään valitettavaa! Pidetään me suomalaiset tavat ja amerikkalaiset omansa. En päästäisi lapsiani moisille kerjuureissulle.

Vierailija
36/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellakaan en ole varautunut kerjääviin kakaroihin pyhäinpäivänä. Meillä kävi juuri äsken joku teiniporukka kerjuulla. Teki mieli toivottaa hemmetin kuuseen. Kuka idiootti vanhempi päästää lapsensa kerjuulle lauantai-iltana yhdeksän aikaan.

Vierailija
37/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsiäisenä sentään saa oksan lapsilta. Nyt uhataan tuhota piha, ellei tule karkkia. En alistu naapurin penikoiden kiristykseen. Kuvasin pari kaveria pihallamme heittelemässä kananmunia. Lähetän videon heidän vanhemmilleen ja vaadin korvauksen

Vierailija
38/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne olisi joku saanut eksyä! Olisi viime joulusta jäljellä vielä moneen kertaan kierrätettyjä Pandan konvehtirasioita, olisin viimeinkin päässyt lopullisesti eroon niistä.

Vierailija
39/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin janssoninfileitä siltä varalta, jos joku ois uskaltan tulla ovelle. Siinä ois ollu kepposta kerrakseen. 

Vierailija
40/129 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vainajien muistopäivä. Ei mikään kerjuupäivä. Kunnioitetaan niitä vainajien omaisia ja annetaan kotirauha!

T. Tänä vuonna 3 läheistään menettänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi