Talvirenkaiden vaihto käsillä
Nainen, jolla oma auto.... teetkö sen itse, tekeekö miehesi sen vai turvaudutteko ostopalveluihin?
Yleisemminkin: jakautuuko perheessänne tehtävät hyvin sovinnaisesti miesten ja naisten töihin?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meil on niin kököt pultti systeemit et ammattilainen vaihtaa, ja yleensä on pultit niin tiukalla etten saa edes niitä auki.... =(
Ja kukahan ne on laittanut liian tiukalle ;-) Oikea kiristysmomentti kevytmetallivanteille on yllättävän pieni. Koskaan en ole nähnyt "ammattilaisen" säätävän pulttipyssynsä momenttia, vaan vedetään "varmuuden vuoksi" suurimmalla mahdollisella. Se vaurioittaa vanteita, ja aiheuttaa sen että niitä ei saa auki!
Ja "ammattilaiset" ovat sesonkiaikaan 5 minuutissa "koulutettuja",
Okei. No, mun renkaat on vaihtanut pieni paja, jossa on kolme työntekijää = omistajat. Luulisin, että jos sama hemmo kolmatta vuotta vaihtaa mun renkaat, hän on tehnyt sitä enemmän kuin 5 minuuttia.
Olen myös vaihdattanut renkaita aikaisemmin seurakunnalla, jossa nuoret vaihtoivat renkaita nuorisotyön hyväksi. Hyvin tekivätkin, maksoi 10 € ja odottaessa sai ostaa kahvia ja pullaa ja lahjoittaa - annoin aina vähintään kympin ekstraa. Harmi että loppui kahden vuoden jälkeen.
Mutta mitä siis haet tällä? Kaikki autojen parissa työtä tekevät ovat amatöörejä ja täysin osaamattomia? Jokainen korjaamo ja huoltamo ovat kusettajia, jotka rikkovat autosi? Kenenkään ei pitäisi maksaa mistään palvelusta, vaan opetella tekemään se itse ja hankkia myös kaikki välineet niiden tekemiseen alkaen talon maalaamisesta telineineen loppuen polkupyörän huoltamiseen. Vai että vain sinä osaat? Miksi ihmeessä et tee tällä bisnestä?
Suosittelen sinulle luettavaksi esim. kotimaisissakin autolehdissä toistuvasti tehtäviä korjaamo- ja huoltovertailuja. Vain rahastus tehdään kunnolla. Rengasliikkeiden tunarointia olen asiantuntijana nähnyt ihan omin silminkin;-)
Naarmutus, väärät paineet ja momentit ovat joka kerralla toteutuneet ;-)
No mutta tee nyt hyvä ihminen rahaa ainutlaatuisella asiantuntijuudella ja osaamisellasi! Millä paikkakunnalla vaikutat? Mikä on neuvosi meille, jotka emme osaa tai emme halua tai ennenkaikkea heille, jotka auttavaisista kommenteistasi huolimatta eivät PYSTY vaihtamaan renkaitaan itse? Jos kaikki vaan kusettavat ja rahastavat ja vain SINÄ osaat? Mitä tulisi tehdä?
En nyt arvannut, että tämäkin elämänalue on näin monimutkainen. Tällä palstalla on jo opittu, että koiraa ei kukaan saisi pitää ellei ole 20 vuoden kennelkokemusta. Mutta että autonrenkaatkin ovat elämää suurempi asia.
Monikin osaa, mutta hinta nelinkertaistuisi jos kunnolla tekisi (tarkastus, kivien poisto, oikeat hylsyt, momenttien ja paineiden haku ja säätö, pesu...) .
Ei teillä mitään ole tehtävissä. Toivon että pysytte tiellä vääristä laiminlyönneistä huolimatta.
Mutta älkää luulko että että työ on tehty kunnolla ;-)
No mutta tee nyt hyvä ihminen rahaa ainutlaatuisella asiantuntijuudella ja osaamisellasi! Millä paikkakunnalla vaikutat? Mikä on neuvosi meille, jotka emme osaa tai emme halua tai ennenkaikkea heille, jotka auttavaisista kommenteistasi huolimatta eivät PYSTY vaihtamaan renkaitaan itse? Jos kaikki vaan kusettavat ja rahastavat ja vain SINÄ osaat? Mitä tulisi tehdä?
En nyt arvannut, että tämäkin elämänalue on näin monimutkainen. Tällä palstalla on jo opittu, että koiraa ei kukaan saisi pitää ellei ole 20 vuoden kennelkokemusta. Mutta että autonrenkaatkin ovat elämää suurempi asia.