Mitä te pitkäaikaistyöttömät yh.t teette jos tulee perustulo?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Emme.
Saat siis 800€/kk riittämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme.
Ei se riitä mihinkään.
Vaikka olen yh, on lapsillani myös isä, joka jo lainkin mukaan on velvoitettu osallistumaan lasten elatukseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme.
Ei se riitä mihinkään.
Eli kuolette nälkään?
opikelen opiskeluni loppuun ja sitten töihin mahdollisuuksieni mukaan tai alan yrittämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme.
Ei se riitä mihinkään.
Eli kuolette nälkään?
Kui? Metsä on täynnä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen yh, on lapsillani myös isä, joka jo lainkin mukaan on velvoitettu osallistumaan lasten elatukseen
Monella pitkäaikaistyöttömällä yh-äidillä se lasten isäkin samanlainen ikuinen työtön koska nämä haluavat parhaiden geenien lisääntyvän keskenään. Ei siis isoja rahoja lasten isältä siirry mammoille.
Eiköhän sen perustulon päälle makseta asumistukea. Miten ne kuvittelee minunlaisten pärjäävän kun vuokra on 720€ ja asun yksiössä Helsingissä? Täältä ei halvempaa kämppää saa. Niihin kaupungin omiin vuokra-asuntoihin ei vain pääse, olen ollut kohta 5-vuotta jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sen perustulon päälle makseta asumistukea. Miten ne kuvittelee minunlaisten pärjäävän kun vuokra on 720€ ja asun yksiössä Helsingissä? Täältä ei halvempaa kämppää saa. Niihin kaupungin omiin vuokra-asuntoihin ei vain pääse, olen ollut kohta 5-vuotta jonossa.
Ei siihen mitään asumistukea päälle makseta. Muutat kadulle.
Asumistuki lakkaa, kuuluu perustuloon hupsut.
Vierailija kirjoitti:
Loput saa sossusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Nyt ollaan Suomessa, ei Venäjällä. Ei täällä voi pakottaa alle satasella kuussa elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loput saa sossusta.
Ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loput saa sossusta.
Ei saa.
Mistä niin päättelet? Löytyykö faktaa?
Ei varmasti kuulu asumistuki tuohon koska silloin kustaisiin myös kokoomusta kannattavien sijoittajien muroihin kun vuokria olisi pakko laskea. Kyllä tuon päälle pakostakin tulisi jotain muuta. Yhärien tuet saattaisi kyllä laskea kun nythän niitäkin on jotka odottelee 2500€/kk töitä ennen kuin töihin kannattaa mennä.
Yksin asuvalla ei tosiaan nytkään mitään kannustinloukkuja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viisivuotta oot siis istunu ja odotelu? ei kaikkien tarvitse asua helsingin keskustan hienostokortteleissa helvetillisessä vuokralla, tyhmä olet todellakin lennät kadulle oisit jo saanut lentää.
Perehtykää aiheeseen! Minimitoimeentulo ei pienene. Tarkoitus on saada virrat samalle luukulle. Eli perustulo lopettaa hakemusrumban. Ei tarvitse erikseen kerjätä erinäisiä tukia kuten jo mainittua asumistukea.
Ei muuta!
Idea tosiaan on, että perustulo korvaa tuet. Sitten rakkaat ihmiset mennään vaikka 5 tuntia viikossa töihin, että saadaan riittävä elanto. Karua, ihan pitää edes osa elannostaan itse tienata...
Vierailija kirjoitti:
Perehtykää aiheeseen! Minimitoimeentulo ei pienene. Tarkoitus on saada virrat samalle luukulle. Eli perustulo lopettaa hakemusrumban. Ei tarvitse erikseen kerjätä erinäisiä tukia kuten jo mainittua asumistukea.
Ei muuta!
Näin juuri. Kaikki pitää kattaa sillä maksimissaan 800€/kk.
Emme.