Mitä teette, kun lapsi osoittelee vieraita ihmisiä sormella?

Vierailija

Joo, tiedän, ettei tämä ole niitä vanhemmuuden suurimpia ongelmia, mutta ajankohtaista just nyt. 1-vuotiaani on jokin aika sitten hoksannut etusormella osoittelun hienouden, ja on alkanut osoitella vieraita ihmisiä kaupassa ja bussissa. Se on tavallaan vähän kiusallista... Etenkin tummaihoiset hämmästyttävät häntä, hän osoittaa sormella ja kääntyy sitten huuli pyöreänä katsomaan mua ja selvästi odottaa, että sanoisin jotain. Toistaiseksi olen kommentoinut jotain että "joo, täällä on muitakin ihmisiä" tms. tai sanonut että "voisit vaikka vilkuttaa mieluummin" (jos se vieras ei näytä kauhean lapsivihamieliselt). Miten luovin ulos näistä kiusallisista ihmiskohtaamisista?

Kommentit (7)

Vierailija

Mua osoitti aina sormellaan lähikaupassa noin 3 lapsi,joka huikkasi päälle että huora! Menin  kerran lapsen luokse hymyillen ystävällisesti osoitin sormellani lapsen äitiä ja sanoin " Äitisi myös huora  kun sinut maailmaan teki". Ei ole enää osoitettut ja huudellut se äpärä.

Vierailija

Joko en sano mitään tai sanon että siinä on setä/täti. Joo ei saisi joidenkin mielestä niinkään sanoa mutta kyynel, en rupea vielä 1v lasta kieltämään osoittelemasta kun ei osaa puhua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat