Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Chian siemenet käytössä 3 viikkoa, paha aikuisiän akne poissa?!

Vierailija
31.10.2015 |

Olen siis kärsinyt monta vuotta huonosta ihosta, koko ajan hormonaalisia isoja finnejä leukapielissä, nenän sivuilla, alkoi tulla otsaan myös. Iho rasvainen ja huokoset tukossa, mustapäitä paljon. Ja finnit siis syvällä ihon alla, tod kipeitä ja pahan näköisiä. Nuorempana oli finnejä jonkin verran mut ei mitään tähän verrattuna. Olen 38 vuotias.

Aloin käyttämään chian siemeniä koska sain niitä pussillisen siskoltani jolta ne oli jäänyt käyttämättä. Olin toki ajatellut niiden ostamista koska olin lukenut niiden terveysvaikutuksista. Ihon vuoksi en olisi niitä hankkinut. No nyt kolmen viikon käytön jälkeen finnit on poissa. Käsittämätöntä. Mitään muuta muutosta en ole tehnyt ruokavalioon joka on terveellinen ja monipuolinen. 

Toivon todella että ei ole ohimenevää tämä, uusi pussi siemeniä jo ostettuna!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa otsonoitua oliiviöljyä. Mulla on auttanut jo viikon käytön jälkeen todella pahaan punaiseen tulehtuneeseen akneen. Ainakin puolet hävinnyt jo. Ruohonjuuresta ostin. N 20€

Vierailija
22/31 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajat muuttuvat kuomasein - lukioaikana oli sen ajan ymmärrys - oli sitten lääkäri tai joku muu.

Ei mene noinkaan. Pikkusiskoni oli vielä vuosi sitten lukiossa ja sinä aikana hänellekin määrättiin tuo kuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heips,

missä tuota OptiMsm -ää myydään, onko Ruohonjuuressa? Muistan lukeneeni, että auttaa myös borrelioosin oireisiin, ei varmaa tietoa kyllä. Voisin koettaa kahta kärpästä yhdellä iskulla ;). Tetralysal vie kyllä aknen (jos en syö suklaata, keksejä tai juustoa), mutta kuurin jälkeen tilanne palautuu ennalleen.

t. viiskymppinen ja paha akne

En tiedä, löytyykö Ruohonjuuresta, sillä itse ostin purkin Life-ketjun liikkeestä Itä-Suomesta. Kyseessä siis Puhdistamon OptiMSM. Uskon, että nykyään saa lähes kaikkialta, missä myydään "superfoodeja" ja onnistuu sen tilaaminen netinkin kautta. Jauhe tosiaan kannattaa ottaa vastapuristetun (appelsiini)mehun kera, sillä tarvitsee C-vitamiinia imeytyäkseen. Myynnissä on myös C-vitamiinillä "rikastettu" versio tästä samasta jauheesta, mutta se on hinnakkaampi (ilman lisättyä C-vit. vähän reilun kympin ja C-vit:n kera parisenkymppiä). 

Nivelillekin tämä on kuulemma hyväksi ja itseasiassa meillä mies syö samaa tavaraa lääkärin ohjeistuksesta nivelrikkoon. Oli alussa skeptinen, mutta lisäilee nyt joka aamu jauheen aamusmoothiensa appelsiinin tai greipin kera ja kokee kyllä auttaneen lonkan suhteen.

Vierailija
24/31 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heips,

missä tuota OptiMsm -ää myydään, onko Ruohonjuuressa? Muistan lukeneeni, että auttaa myös borrelioosin oireisiin, ei varmaa tietoa kyllä. Voisin koettaa kahta kärpästä yhdellä iskulla ;). Tetralysal vie kyllä aknen (jos en syö suklaata, keksejä tai juustoa), mutta kuurin jälkeen tilanne palautuu ennalleen.

En tiedä, löytyykö Ruohonjuuresta, sillä itse ostin purkin Life-ketjun liikkeestä Itä-Suomesta. Kyseessä siis Puhdistamon OptiMSM. Uskon, että nykyään saa lähes kaikkialta, missä myydään "superfoodeja" ja onnistuu sen tilaaminen netinkin kautta. Jauhe tosiaan kannattaa ottaa vastapuristetun (appelsiini)mehun kera, sillä tarvitsee C-vitamiinia imeytyäkseen. Myynnissä on myös C-vitamiinillä "rikastettu" versio tästä samasta jauheesta, mutta se on hinnakkaampi (ilman lisättyä C-vit. vähän reilun kympin ja C-vit:n kera parisenkymppiä). 

Nivelillekin tämä on kuulemma hyväksi ja itseasiassa meillä mies syö samaa tavaraa lääkärin ohjeistuksesta nivelrikkoon. Oli alussa skeptinen, mutta lisäilee nyt joka aamu jauheen aamusmoothiensa appelsiinin tai greipin kera ja kokee kyllä auttaneen lonkan suhteen.

Siinä puhdistamon Opti Msm +c sisältäänmyös molybdeeniä jota tarvitaan c vit lisäksi Msm imeytymiseen. 

Vierailija
25/31 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heips,

Kiitos! Life löytyy myös läheltä, ja uskomatonta, minulla myös lonkan nivelrikko ja polvenkin eli pakkohan nyt testata, josko jotain apua saisin minäkin. Kiitos!

Vierailija
26/31 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa suoraan se roaccuttan kuuri. Helpommalla ja halvemmalla pääsette. Syötte 3kk kuurin niin sen jälkeen ei pukkaa enää finnejä. Noissa luontaistuotteissa on se, et kun niiden käytön lopettaa, alkaa naama kukkimaan uudestaan sen jälkeen.

Roaccutan on myrkkyä. "Luontaistuotteet" eli siis terveellinen ravinto sen sijaan on osa terveellistä ravintoa eikä niiden käyttöä tarvitse tai edes kannata lopettaa.

Ei tarvitse lopettaa, koska noista siemenistä saa varmasti muutakin hyvää kun paremman ihon mut jos haluat oikeasti päästä iho-ongelmista eroon vähällä rahalla ja lyhyessä ajassa, niin Roaccuttan/Isotretinoin on ainut, joka sen saa aikaan. Näin kertoi mulle ihotautilääkäri lukiossa. Häntä tottelin ja nyt on siitä lähtien ollut sileät kasvot.

No eipä se aina noin mene. Oon syönyt 2 pitkää Isotretinoin kuuria ja iho oli kuukauden lopettamisen jälkeen hyvä, sitten palasi finnit kahta kauheampana takaisin! Finnit lähti lopulta gluteenittomalla ruokavaliolla, kalaöljyllä (omega-3) ja D-vitamiinilla!

Vierailija
27/31 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi chia lausutaan?

Vierailija
28/31 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä kyllä omitunen mahalaukku! Murskaatte blenderissä siemenet vaikka ensin liotatte ne vedessä tuntikausia aivan pehmeiksi. Nehän on kuin näkkileipää söisi veteen liotettuna. Tiedättekö te ollenkaan kuinka voimakas happo mahassa on kun se sulattaa vaikka esimerkisi pihvinlihan jonka te tungette suuhunne. Heittäkää se blenderinne roskiin hyvänen aika. Kyllä liotettu chian siemen vatsalaukun hapossa hajoaa ihan atomeiksi!

Vierailija
29/31 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko toimia oikeasti vain liotettuina? Olen ymmärtänyt, että siementen kuorta pitäisi ensin rikkoa jotenkin (vaikka rouhimalla), jotta ravintoaineet imeytyisivät elimistössä. Pelkkä liotus muodostaisi vain kuituhyytelöä. Kuitu toki on hyväksi, mutta muuta ei tällöin irti saisi siemenistä.

Onko alapeukuttajalla parempaa tietoa?

Tuo pätee esim. pellavan siemeniin, mutta chia on aivan erilainen ja sulavampi. Liottaminen tehdään, koska chian siemenet turpoavat nesteessä todella paljon (jopa 25-kertaisiksi) ja voivat kuiviltaan aiheuttaa ongelmia suolessa.

Itselläni ei ole aknea, mutta iho tykkää chiasta. Kalanmaksaöljyä kivempi ja kuituisampi keino. :)

Vierailija
30/31 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chia siemenille aina 1 tunnin liotus lasillisessa vettä tai mehua jolloin ne ovat aivan pehmeitä ja vesi tai mehu on hyytelömäistä. Ohje siis on 1 rkl chia siemeniä lasilliseen vettä tai mehua ja tunnin liotus. Sen jälkeen vedätte sen kaiken naamariin. Mitään muuta toimenpidettä ei tarvitse tehdä. Mehua mielummin sen vuoksi että juoman maku olisi hyvää. Terveellinen aaminen lasi mehua, 1rkl chia siemeniä, kauraryynejä 2-3rkl joukkoon ja tunnin liotus ja koko satsi naamariin. Muuta ei tarvitse eikä tule tehdä.

Vierailija
31/31 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenasiiderietikkaa (veden kanssa sekoitettu) kasvovetenä aamuin illoin kun laittaa vanulapulla naamaan niin kyllä paranee finnit ja ihohuokoset pienee todella huomattavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi