Raskausarvet
Heippa!
Oletteko saaneet paljon raskausarpia? Välillä tuntuu että maha ja rinnat ratkeavat ihan täysin...
Onkos jo synnyttäneillä arvet parantuneet hyvin?
Kommentit (8)
mulla ei ole vielä ainoatakaan (siis mahassa) mitä suuresti ihmettelen, sillä niitä on kyllä vuosien myötä tullut lantioon ja rintaan herkästikin jos on paino noussut, eli taipumusta raskausarpiin on vaan eipä näy vatsan kummulla. Missä vaiheessa teillä joilla niitä on tullut, ovat arvet ilmestyneet? Ja kuinka paljon masu mahtaa kasvaa vielä loppuajasta, mulla menossa nyt viikko 33. Alkuperäiselle kysyjälle en osaa vastata muuta kuin että ainakin lantion seudulta arvet ovat vaalenneet ajan kanssa lähes näkymättömiksi.
Mulla tuli ensimmäiset raskausarvet rintoihin noin viikolla 33. Nyt viikolla 38 huomasin ensimmäiset merkit masussa. Eli tosi pitkälle on selvitty, vaikka masu onkin aika valtava ja aikoinaan sain muutamat arvet reisiin, eli taipumusta on... En tiä onko rasvauksista ollu mitään apua, mut noin kaks kertaa päivässä rasvailen, ihan plussaamisesta lähtien.
Mut ei kai niille oikein mitään voi, kyllä toi mahan venyminen on niin hurjaa, et kumma jos ei jotain jälkiä jäis... =)
vatsaan eikä rintoihin, vaikka olen kyllä muuten aika " arpeutuvaa" sorttia eli raskausarpia on tullut ennen raskautta takapuoleen ja lantiolle. Olin oikeastaan ihan varma, että raskaudesta saan niitä oikein kunnolla, joten yllätys oli suuri, kun masu ja rinnat säästyivät kokonaan. Saapa nähdä, miten tämän toisen raskauden kanssa.
Ihan loppumetreillä (rv39) pari haaleaa arpea vatsaan ja nopeasti sitten haalistuivatkin näkymättömiin.
Nyt toista odottaessani (rv21) olen vielä säästynyt, mutta katsotaan kuinka taas lopussa käy :)
Äidilläni on ihan hillittömät arvet, näkyvät vieläkin 30vee synnytysten jälkeen ja hiukan jännäsin jos saan samanlaiset, mutta ei onneksi. Rasvailin ahkerasti ja rasvailen kroppaani, mutta sitä olen tehnyt aina en pelkästään raskaana ollessa. Liekö sillä vaikutusta, mene ja tiedä?
Esikoiselta mulle tuli aivan valtavat arvet koko mahaan. Mahan koko +130cm selittänee jotain... Niitä on ihan alhaalta 15cm navan yläpuolelle ja molemmilla sivuilla, pahimmillaan sinertävän punaisia ja lähes 1cm leveitä. Muualle ei sitten tullut eli arvet on vaan mahassa, ei kyljissä eikä rinnoissa, maha olikin ainoa mikä kasvoi.
Arvet on jo vaalentuneet tosi paljon, riippuu aina vähän valon suunnasta, joskus ei näy jopa ollenkaan :) mutta edellisestä synnytyksestäkin siis aikaa vasta 1v4kk.
Nyt tokaa odottaessa arvet on koko ajan vaan vaalentuneet lisää, ei siis onneksi revenneet uudestaan kuten pelkäsin. Uusia on tullut 6kpl, nekin on sellaisia mitkä alkaa vanhojen arpien yläosasta ja on n. 1cm pitkiä, siis kuusin sentin mittaista arpea, ei paha.
Saa sitten nähdä miten arvet aikanaan vaalenee ja mitä jää jäljelle, mutta ihan hyvältä tämä nyt jo näyttää. Kunhan joskus taas treenaamaan pääsen ja vatsanahka alkaa kutistua niin ihan hyvä tosta tulee, mitä jää niin sitten jää.
t. Tuuliina 39+4
Minulle tuli raskausarpia, kun odotin esikoista. Oli muutamia pieniä, mutta sitten noin pari viikkoa ennen lapsen syntymää ratkesi oikein pahasti ja urakalla. Niitä tuli mahaan navan alapuolelle ja muutama juova yläpuolellekkin. Vaalenivat ajan kanssa ja ajattelinkin, että kuka niitä katselee..Aluksi harmittelin, mutta nyt en enää välitä oli se lapsi niin suuri lahja, että ihan sama vaikka raskausarpia tulikin! Uimarannalla ne jää melkein kaikki bikinihousujen alle..Älä huoli. Aluksi harmittaa, mutta kyllä ne vaalenee ja kohta, et niitä enää muistakkaan! Onnea..
Raskausarvet vetelee komeasti koko mahan pintaa alhaalta pitkästi navan yläpuolelle...
Reisien yläreunassa ja kylissä onneks pieniä(ainakin toistaseks), rintoihin ei oo onneks tullu!
Eikä haittaa pätkän vertaa!!!
Raskaus aikana aika paljon arpia mahaan ja rintoihin nyt esikoisen synnytyksestä on kulunut reilu 2,5v ja edelleen ne samat arvet näkyvät tosin ihan vaaleina mutta hyvin ne kuitenkin huomaa näin ainakin itselläni.