Kehari palkattiin työhön johon minä, akateeminen nainen, en kelvannut

Vierailija

Yhdessä toisessa ketjussa kerrottiin, kuinka kehitysvammainen Salla sai palkkatöitä kahvilassa: http://www.sotek.fi/FI/Ajankohtaista/2014/12/16/28 Kyse on siis ihan oikeista palkkatöistä, ei mistään 9 euron päiväkorvauksista tms. joilla täysin terveitä ja työkykyisiä työttömiä "kuntoutetaan" takaisin työelämään.

Monen mielestä on varmasti hienoa, että kehitysvammainen palkattiin töihin. Itse olen kuitenkin täysin eri mieltä. Etenkin näinä massatyöttömyyden aikoina työt pitäisi antaa niille, joilla on parhaat edellytykset sen tekemiselle.

Olen itse suorittanut 2 korkeakoulututkintoa ja töitä ei löydy mistään. Olen hakenut myös kahvilatöihin, mutten päässyt kertaakaan edes haastatteluun asti. En tietenkään väitä että juuri minut olisi pitänyt palkata. Tai että akateemisuus olisi kahvilassa joku meriitti. Mutta mitä hienoa on keharin palkkaamisessa, kun niin moni tervekin tuskailee työttömyyden kanssa? Tekeehän se keharin itsetunnolle hyvää, mutta mitä se tekee meidän terveiden työttömien itsetunnolle? Meidän, jotka huomataan että keharikin kelpuutetaan töihin joihin meitä ei huolita?

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Tuskin tästä suuri ongelma tulee. Eli että työnantajat palkkaisi enää vain keitysvammaisia. Eiköhän kyse ole yksittäistapauksesta. Miten voi tehdä ongelman tästä? Miksi edes kommentoin.....

Vierailija

No ihan rehellisesti sanottuna, jos sun arvostelukyky on niin surkea, että kaksoismaisterina edes haet töihin, jihin voidaan palkata myös kehari, niin ei sua kuulukaan palkata mihinkään.

eikö edes toinen niistä tutkinnoista olisi kannattanut hankkia joltain työllistävältä alalta?  

Vierailija

No tällä keharilla oli vuosien työkokemus ko. kahvilassa takanaan. Ensin hän oli ollut siellä harjoittelussa ja sitten vielä pari vuotta avotyössä. Ei kai sinulle akateemisena ihmisenä ole uusi asia se, että monet työnantajat arvostavat työkokemusta ja palkkaavat mielellään tutun hyvän työntekijän jos se on mahdollista? Suhteilla aika moni töitä lopulta saa.

Vierailija

Meillä oli kehari siivooja firmassamme ja rallatteli iloisesti siivotessaan. Kaikenmaailman koulutetut olivat yhtä tyhjän kanssa.

Mies

Jou

Sinä akateeminen olisit kävellyt kahvilasta samantien ulos kun olisit saanut paremman työn! Toinen sen sijaan oli varmasti sitoutunut työhön. Voihan olla, että myös kemiat osu hakijalla ja työnantajalla paremmin yhteen.

Jos haet kahvilaan, älä kerro hienoista koulutuksista!

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Ylikoulutettu ei ole koskaan hyvä valinta. Sitoutuminen työhön on vähäistä ja ikävintä olisi se, että alainen olisi esimiestään viisaampi. Toisaalta pelkkä koulutustaso ei kerro yhtään mitään osaamisesta. Huonosti koulutettu voi olla tietyissä ammateissa paljon tehokkaampi.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Niin kun et osaa kahvilatyötä. Etkä aio tehdä uraa kahvilassa? Ottaisit vain toistaiseksi paremman puutteessa. Juu ei. Hae oman alan töitä. Vaikka harjoittelua alkuun maksutta. Että saat cv:n täytettä ja kokemusta. Tai tee edes ravintolassa ja kaupassa keikkaa 

Vierailija

Minusta on upeaa että myös kehat saa töitä! Itselläni keha ja lohduttaa että hänkin voi saada töitä. 

Tunnut aika itsekeskeiselle Ap, johtuisikohan siitä ettet saa töitä?!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat