kun työ, lapset ja mies ahdistaa, ruoka lohduttaa

Vierailija

minua ahdistaa kaikki minkä ympärillä elämäni pyörii. haluan vain hetken omaa rauhaa mutta kun sekään ei aina ole mahdollista. mies on paljon työmatkoilla, itse käyn täyspäiväisesti töissä, lapset häärää kotona kun tulee koulusta. 

turvaudun aina ruokaan ja syön yli kulutukseni ja lihoan. en tiedä miten voisin korvata ylensyömisen jollakin muulla. tuntuu että syömällä paljon epäterveellisyyksiä saa edes hetkeksi ajatukset pois raskaasta arjesta ja hetken "omaa aikaa" kun unohtaa kaiken ympärillä olevan ja keskittyy vain herkkujen syömiseen. minulla ei ole itsetuhoisia ajatuksia, mutta puran ahdistustani ruokaan. 

onko muita joilla samoja kokemuksia?  mitä mieltä olette asiasta, oletteko sujut sen kanssa että ruoka lohduttaa?

Kommentit (7)

Vierailija

Vali, vali, nyt ryhdistäydyt. Sen kanssa ei saa olla sujut, että ruoka lohduttaa! Siinä menee terveys hyvin äkkiä. Täytyy ajatella myös perhettä, joka joutuu kärsimään sairaasta jäsenestä.

Sen verran täytyy itsestään välittää.

Hopi, hopi, ulos kauniiseen ilmaan kävelylle ruokakaapin sijaan. Siinä on lohdutusta ja hyvää sellaista.

Vierailija

Mä en syö. Mä surffailen netisdä ja katselen paljon hömppäsarjoja. Se on mun keino paeta hetkellisesti todellisuutta ja arkea.

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Hyvin tyypillistä. Haet dopamiinivälitteistä mielihyvän tunnetta. Dopamiinia nostaa mm. sokeriset tuotteet ja näihin kun tulee kierre, toleranssi vain kasvaa.

Olet kuitenkin havainnut tämän käytösmallin itsessäsi ja voit tehdä sille jotain. Etsi jokin muu asia, joka antaa sinulle mielihyvää. Rumasti sanottuna, hiero itsellesi vaikka orgasmi, sekin on parempi, kuin ylensyönti.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vali, vali, nyt ryhdistäydyt. Sen kanssa ei saa olla sujut, että ruoka lohduttaa! Siinä menee terveys hyvin äkkiä. Täytyy ajatella myös perhettä, joka joutuu kärsimään sairaasta jäsenestä.

Sen verran täytyy itsestään välittää.

Hopi, hopi, ulos kauniiseen ilmaan kävelylle ruokakaapin sijaan. Siinä on lohdutusta ja hyvää sellaista.

En ole aloittaja, mutta tällaisesta nousee aina niskakarvat pystyyn.

Vierailija

Itselläni sama juttu :( Aamulla ja päivällä en kerkeä syömään. Illalla kun alkaa kamala häslinki kotona ja saan jossain vaiheessa lapset nukkumaan syön, syön ja syön. Ahdistaa noi illat  jo aina valmiiksi :(

Vierailija

Kropan terveys lähtee mielen terveydestä. Eli nyt pitäis saada jotain muutosta elämään, jotta olisit onnellisempi. Ehdotan, että mietit vaikkapa työpaikan vaihtamista mieluisampaan, tai palkkaat silloin tällöin lapsenvahdin. Kun mieli voi hyvin, ei tarvitse syödä tuskiinsa. Syöminen on sulla oire, eikä se mitä ensisijaisesti tulis hoitaa.

Vierailija

ap täällä, kiitos tsempeistä.. kerkesin nyt vasta koneelle takaisin

kuitenkin päivän aikana hain lohtua ruuasta.. söin paljon leipää ja näkkäriä voilla ja juustolla sekä jäätelöä ja karkkia hirveät määrät.. ymmärrän pakko ryhdistäytyä.

tein itselleni kunnon terveellisen iltapalan äsken ettei menisi iltanaposteluksikin vielä..

2 ruisleipää ja päällä paistettua kananmunaa, avocadoa, kurkkua, tomaattia, lisäksi banaani ja kiiwi sekä smoothie. toivottavasti näillä pärjäisi loppuillan. huomenna pakko ryhdistäytyä ja otta itseään niskasta kiinni!! tsempataan toisiamme.. 

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat