Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ällö aihe mutta ulosteen liikkuminen suolistossa sattuu

Vierailija

Sattuu siis ennen kuin ehtii peräsuoleen saakka. Itse ulostaminen on kivutonta ja uloste normaalia. Mikä mahtaa olla vialla ja pitääkö jo pyytää lähetettä johonkin perätoosatähystykseen? 😐😕

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Kokeile ensin lisätä kuituja. Esimerkiksi psyllium -valmisteita. Ja juo paljon vettä. Sinulla voi olla vain ärtynyt suoli.
Jos elät oikeasti terveellisesti ja silti vielä sattuu niin mene perätoosatähystykseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ensin lisätä kuituja. Esimerkiksi psyllium -valmisteita. Ja juo paljon vettä. Sinulla voi olla vain ärtynyt suoli.
Jos elät oikeasti terveellisesti ja silti vielä sattuu niin mene perätoosatähystykseen.

Johan olikin neuvo! Ai, että lisää kuituja :D:D:D

Vierailija

Kuituja syön paljon ja vatsa kyllä toimii vähintäänkin jokatoinen päivä, yleensä kuitenkin päivittäin. Tuntuu vaan siltä ettei näillä oireilla otettaisi lääkärissä todesta kun ei ole vatsa kuralla tai (näkyvää) verta ainakaan ulosteessa saati sitten että olisi ummetusta. Suoli tyhjenee myös hyvin. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuituja syön paljon ja vatsa kyllä toimii vähintäänkin jokatoinen päivä, yleensä kuitenkin päivittäin. Tuntuu vaan siltä ettei näillä oireilla otettaisi lääkärissä todesta kun ei ole vatsa kuralla tai (näkyvää) verta ainakaan ulosteessa saati sitten että olisi ummetusta. Suoli tyhjenee myös hyvin. Ap

No sitä suuremmalla syyllä kokeile itse ensin muuttaa jotakin ruokavaliossasi, jokin sitä suolta ärsyttää.

Vierailija

Mä sanoisin, että vähennä karkeita raapivia täysjyväviljakuituja ja syö sen sijaan kypsennettyjä kasviksia. Muista myös nauttia riittävästi rasvaa ja juoda vettä.

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Mikäli kipu on vasemmalla keski-alavatsalla, voisi sinulla olla tulehtuneet umpipussit (divertikkelit). Mikäli taas tunnet ruokatorvessa / ohutsuolen kiinnittymäkohdassa vatsalaukkuun, kyse vois olla refluksista.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan olikin neuvo! Ai, että lisää kuituja :D:D:D

No mitä vikaa neuvossa oli? Ihan "muutaman" kirjan olen ruokavaliosta lukenut.

Vierailija

Harmillista. Itse kävin juuri paskalla, tuli varmaan kilon jööti! Ajattelin vain tulla sulle leuhkimaan, sillä usein ei pääse suolen toiminnalla pätemään!

Vierailija

Resiprookkinen kirjoitti:

Mikäli kipu on vasemmalla keski-alavatsalla, voisi sinulla olla tulehtuneet umpipussit (divertikkelit). Mikäli taas tunnet ruokatorvessa / ohutsuolen kiinnittymäkohdassa vatsalaukkuun, kyse vois olla refluksista.

Resiprookkinen se tietää! 

Vasemmalla alhaalla on myös ns pernan mutka, jossa voi tuntua kipua kun suolen sisältö liikkuu ahtaassa paikassa. Tämä on hyvin yleinen vaiva, toisin kuin refluksi tai divertikkelit, jotka voidaan muuten poistaa tähystyksen yhteydessä.

Vierailija

Minulla lähinnä suolistoon sattuu jos minulla on yksipuolinen tai epäsäännöllinen ruokavalio. Epäilen että tavara vähän jumittaa siellä, mikä aiheuttaa kipua.

Vierailija

Kipu tuntuu alavatsalla sekä vas että oik puolella mutta ei ylävatsalla ollenkaan. Gyn. vaivat on poissuljettu ultralla ja kohtuontelon tähystyksellä. Ap

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Vierailija kirjoitti:

Resiprookkinen kirjoitti:

Resiprookkinen se tietää! 

Vasemmalla alhaalla on myös ns pernan mutka, jossa voi tuntua kipua kun suolen sisältö liikkuu ahtaassa paikassa. Tämä on hyvin yleinen vaiva, toisin kuin refluksi tai divertikkelit, jotka voidaan muuten poistaa tähystyksen yhteydessä.

Divertikkeleitä ei voi poistaa millään (paitsi paksusuolen poistolla), polyypit voidaan. Tietämättä kysyjän ikää on vaikea arvioida onko divertikkeleitä vai ei. Suurimmalla osalla on. Sinunkin vaihtoehto voipi olla mahdollinen. Muitakin vaihtoehtoja on.

Sivistääksesi itseäsi, opettele a) divertikuliitti ja b) polyypit.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lisää vettä ja rasvaa! Kuivia kikkareita on paljon vaikeampaa pusertaa ulos.

Ei kyllä ole kuivia kikkareita mulla vaan mielestäni ihan normaalikokoista ja normaalin kiinteää jööttiä. Kaikesta mä sitten aloituksen teenkin... 💩😆 Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat