Nyt loppu se croissantien ostaminen laarista!
Olen varmaan vuoden verran ostanut itselleni iltateen seuraksi croissantin. Nyt tuli vilkaistua tarkemmin sitä hintalappua ja tajusin, että olen ostanut yli 300 kpl belgialaisia croissantteja! Minä, joka asun maassa, missä on vaan peltoa, metsää ja järviä enkä todellakaan halua että jotain viljatuotetta tuodaan jostain kaukaa!
Lähikaupassani ei edes ole suomalaisia croissantteja, yhdessä isommassa kaupassa kauempana on, mutta tietty kotimainen on myös hinnaltaan kaksinkertainen. No, jatkossa syön niitä sitten harvemmin, mutta vain kotimaisia...
Kommentit (36)
Ei liity voisarvien kotimaisuuteen mitenkään, mutta jostain syystä Prismoissa juuri ne rumimmat ja likaisimman näköiset ihmiset kouhivat voisarvia ilman pihtejä.
Minä ostan perkele mitä haluan mistä haluan, joku av-ämmä ei minua määräile!
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä tajuttiin se että aletaan suosimaan ja tukemaan kotimaisia elintarvikkeita. En ymmärrä miksi suomeen tuodaan muualta halpaa roskaa.
Raha ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity voisarvien kotimaisuuteen mitenkään, mutta jostain syystä Prismoissa juuri ne rumimmat ja likaisimman näköiset ihmiset kouhivat voisarvia ilman pihtejä.
Mä todistin tätä näkyä S-marketissa. Yksi ukko vielä käänteli niitä leipomuksia käsin ja valitsi ilmeisesti vain parhaimman näköiset pussiin laitettaviksi. Eikä haitannut yhtään että välillä niisti hihaansa nenää.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä tajuttiin se että aletaan suosimaan ja tukemaan kotimaisia elintarvikkeita. En ymmärrä miksi suomeen tuodaan muualta halpaa roskaa.
Koska suomalainen tuote on niin paskaa että se muualta tuotu halpa roskakin on parempaa, kuin se kallis suomalainen paska.
Ei tulisi kenenkään suomesta yhtään välittävän ostaa suomalaisia maatalousloisten tuotteita.
Suurin osa niistä kauppojen laarileivonnaisista paistetaan ulkomaisista raakapakasteista. Ja osa suomalaisten leipomoiden pakatuista leivistä jopa paistetaan ulkomailla käsittääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalainen tuote on niin paskaa että se muualta tuotu halpa roskakin on parempaa, kuin se kallis suomalainen paska.
Ei tulisi kenenkään suomesta yhtään välittävän ostaa suomalaisia maatalousloisten tuotteita.
Mikset enää bloggaa, musa mamma/emilia/emma/niina/Mikael/eetu?
Venäjä on monessa asiassa vielä neuvostoliitto. Mutta tuossa ruoka-asiassa taisi käydä niin, että siellä alettiin suosia kotimaista talouspakotteiden vuoksi. Ihan hyvä asiahan lähiruoka on, ei siinä mitään. Toivotaan, että siellä ruoka riittää kaikille Putinin tuontikielto änkyröinnistä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[/quote
ulkomaalaisten maatalousloisten tuotteitako pitäisi ostaa?
Ei mitään merkitystä onko Suomesta vai muualta. Parempaa laatua saa ulkomailta. On turha kuvitella että Suomessa olisi jotenkin laadukkaampaa mikään kuin muualla. Suomessa ei tulisi olla maanviljelyä ollenkaan vaan kaikki pitäisi tuoda. Täällä ei kasva juuri mikään kunnolla. Suomen tulisi keskittyä korkeaan teknologiaan ja muuhun osaamiseen eikä mihinkään mikä on ilmaston puolesta jo tuhoon tuomittua.
Miten jotkut jaksaa pingottaa herkuista? Varsinkin muiden herkuista? Jos joskus sallii itselleen sen croissantin tai sipsejä tjs. tai syö joskus pizzan niin onpa hirveetä ja paino nousee? Tollanen joka kalorin kyttääminen vasta naurettavaa onkin ja on ylensyönnille ja epäterveellisen ruuan JATKUVALLE mättämiselle toinen ääripää. Miten se kohtuus unohtuu niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Croissantissa on energiaa noin 400 kcal. Tavallinen aikuinen nainen kuluttaa päivässä noin 2000 kcal. Aika hurjaa, jos siitä joka päivä menee 1/5 johonkin keinotekoisviljatransrasvapaskaan. Elimistö kiittää, not.
Mistähän hitosta näitä lukuja revit. Croissant kalorilaskurin mukaan painaa 65 g. 100g kaloreita on 339 ja siis yhden croissantin kalorit n. 220. Se mahtuu aivan hyvin silloin tällöin aamupalalle tai herkuksi.
Lopetin kroissujen syönnin kun sain tietää että niissä on kauheita transrasvoja. Että siinä meni sekin huvi.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kroissujen syönnin kun sain tietää että niissä on kauheita transrasvoja. Että siinä meni sekin huvi.
Syötkö muita leipomotuotteita tai keksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NIin että ostetaan sitten vaan muiden EU maiden maatalousloisten tuotteita? Vai ostatko kenties kaiken syömäsi ruuan EU:n ulkopuolelta. Mahtaa olla hankala elämä.
Mulla on kyllä nyt sulle mahtava ehdotus. Ala itse maanviljelijäks ja rikastu!!!
Osta vaikka Rostenin leipomosta. Oi että ne on hyviä siellä. Paljon herkullisempia kuin paistopisteiden.