Nyt loppu se croissantien ostaminen laarista!

Vierailija

Olen varmaan vuoden verran ostanut itselleni iltateen seuraksi croissantin. Nyt tuli vilkaistua tarkemmin sitä hintalappua ja tajusin, että olen ostanut yli 300 kpl belgialaisia croissantteja! Minä, joka asun maassa, missä on vaan peltoa, metsää ja järviä enkä todellakaan halua että jotain viljatuotetta tuodaan jostain kaukaa!

Lähikaupassani ei edes ole suomalaisia croissantteja, yhdessä isommassa kaupassa kauempana on, mutta tietty kotimainen on myös hinnaltaan kaksinkertainen. No, jatkossa syön niitä sitten harvemmin, mutta vain kotimaisia...

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Otsikon perusteella ajattelin, että näit kun joku nuoli voisarvea ja laittoi sen takaisin laariin... Minä en ole ostanut niitä tähänkään asti, koska vehnäleivonnaiset nostavat verensokeria salakavalasti ja äskettäin vielä luin jostain, että croissanteissa on transrasvoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta croissanteja leipomosta?

Tuota, en asu ns. kaupungissa. Kotini lähellä on yks k-kauppa, työpaikan lähellä yksi Valintatalo. Isompaan kauppaan täytyy lähteä asiasta tähden sitten erikseen. Mutta totta kyllä, silloin kun liikun ns. ihmisten ilmoilla, ostan mieluusti esim. torimyyjältä leipomotuotteita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaupan croissanteissa on palmuöljyä. Yök. Erittäin epäekologista ja lisäksi huonot ravintoarvot.

Miettiikö joku herkkujen ravintoarvoa? Aika ankeaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Otsikon perusteella ajattelin, että näit kun joku nuoli voisarvea ja laittoi sen takaisin laariin... Minä en ole ostanut niitä tähänkään asti, koska vehnäleivonnaiset nostavat verensokeria salakavalasti ja äskettäin vielä luin jostain, että croissanteissa on transrasvoja.

Tranrasvaa on kaikissa valmiissa leivonnaisissa, myös kekseissä.

Nimellä kovetettu tai osittain kovetettu kasviöljy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaupan croissanteissa on palmuöljyä. Yök. Erittäin epäekologista ja lisäksi huonot ravintoarvot.

Palmuöljy on täällä ollut paljon tapetilla viime aikoina. Totuus on kuitenkin se, että öljypalmu on satoisin ravinto-öljykasvi ja siltä kantilta ekologisin, Totta kuitenkin, että tuotantoon liittyy ekologisia ongelmia, mutta olisi täysin mahdollista tuottaa palmuöljyä (ravinnoksi) eettisesti ja ekologisesti. Suuri osa tuotannosta sellaista onkin.

Vierailija

Croissanteja voi tehdä helposti itse valmiista lehtitaikinasta tai croissant-taikinasta (en tiedä onko Suomessa sellaista).

Itse en kyllä illalla söisi, croissant kuuluu mielestäni aamiaiselle. Väliin mielellään Nutellaa :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettiikö joku herkkujen ravintoarvoa? Aika ankeaa. 

Aika ankeaa sekin, jos luokittelee croisantit herkuiksi.

Vierailija

Croissantissa on energiaa noin 400 kcal. Tavallinen aikuinen nainen kuluttaa päivässä noin 2000 kcal. Aika hurjaa, jos siitä joka päivä menee 1/5 johonkin keinotekoisviljatransrasvapaskaan. Elimistö kiittää, not. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat