Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko syöt viikossa herkkuja?

Vierailija

Minä syön suunnilleen neljä siivua pullaa, piirakkaa tai kakkua, pari keksiä, 200 g karkkia, 1-2 palaa pizzaa (tai hampparin) ja 4 pulloa cola zeroa. Tämän lisäksi syön usein lounaat buffetpöydästä. Arjen iltaruoka ja viikonloppu ruoka on superterveellistä. Pitäisi vähentää herkkuja ... mitat ovat 163,5 cm ja 69 kg eli aivan liikaa.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Syön paljon ja ylipaino on reilusti eli bmi 30. Viikottain menee n. 300g sipsejä, n. 600 g karkkia ja litra jäätelöä.

Vierailija

Jaa, syön 0,5 pss kuivattuja karpaloita, yht. 1 pss juures- ja ruissipsejä herkkuina viikossa. En yhtään karkkeja, limsoja, pullia, jäätelöä, hamppareita tai pitsoja. Olen 165 cm pitkä, painan 88kg.

Vierailija

Naurettavaa että ap sanoo painavansa aivan liikaa. Riippuu paljon lihasten määrästäkin mitä painaa ja vaikkei niitä olisi tuo on ihan hyvä paino. Herkuista - syön ehkä kerran joku pulla/kakkupalan, 2 kertaa jätskiä, kerran suklaapatukan....se on siinä. Sipseistä en tykkää. Pizzaakin joskus mutta herkut on mulle nimenomaan makeata. Treenaan paljon, 170cm ja painan 80.

Vierailija

Onko herkku = sokeri, rasva, suola? Minusta herkkua on esim. simpukat, tuorepasta, sushi, kirsikat ja vadelmat. Syön herkkuja joka päivä ihan hyvällä omallatunnolla.

Vierailija

No perustahti on ollut syödä pizzaa pari kertaa viikossa, sipsiä kerran viikossa, joinakin aikoina meni suklaata päivittäin mutta toisinaan osasin pysyä erossa siitä. Lisäksi sitten pikavälipalat nälkään eli paistopisteiden karjalanpiirakat, lihapiirakat, pasteijat jne.

157cm/50kg eli normaalipainoinen olen, mutta kehon koostumus päin mäntyä, liian suuri osa olemuksestani on rasvaa (ja selluliittia).

Nyt 4 viikkoa säännöllistä liikuntaa takana, herkuttelun lopettaminen edelleen vaikeaa. Tiistain ja keskiviikon aikana söin sellaisen Pirkka mansikkasuklaalevyn, muuten mennyt tämä viikko hyvin. Burger Kingiin tekisi mieli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää: herkku = epäterveellistä junk-ruokaa. Juu mustakin sushit yms on niitä todellisia herkkuja :)

Sana on väärä. Mulle epäterveellinen junk-ruoka ei todellakaan ole herkku. Sellaista ei tee koskaan mieli enkä syö sitä kuin pakon edessä.

Vierailija

Minulle herkkua on hyvä ruoka. Syön kyllä suklaata, jälkiruokia, itsetehtyä pizzaa tai hampurilaista silloin tällöin, mutta en edes kuukausittain. Kahvileipä ei juuri maistu, jollei tarjolla ole joku itsetehty juustokakku; pieni pala riittää. Limsaa en juo ollenkaan.

Minäkin syön usein lounaan buffet-pöydästä, en tajua miten se liittyy tähän aiheeseen. Ensin otetaan lautasellinen salaattia ja sitten otetaan sopiva annos jotain tarjolla olevista lämpimistä ruuista tai keittoa. Ellei buffetissa ole mieluisaa lämmintä ruokaa, tilaan lounaslistalta. Syömisen tarkoitus ei ole ähky ja lihominen, vaan nautinto ja kokonaisvaltainen hyvinvointi! 

Hyvin tehtyä herkkuruokaa syön ihan joka päivä, säännöllisesti ja kohtuudella, vuodenaikojen mukaan.  

Normaalipainoinen olen ja terve kaikin puolin. 

Ja olen raahannut mukanani 30 kg:n ylipainoa, josta pääseminen kesti pari vuotta. Metodi oli elämäntapojen muuttaminen. Kilot ovat pysyneet poissa jo jotain 7 v., mutta ilo herkkuruuasta jäi. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää: herkku = epäterveellistä junk-ruokaa. Juu mustakin sushit yms on niitä todellisia herkkuja :)

Miten tähän määritelmäään istuu se "lounaat buffetpöydästä"? Tarkoititko, että buffetpöydän tarjoomukset ovat epäterveellistä junk-ruokaa? Meidän lounasruokala (Amica) kutsuu lounasbuffetiksi sitä, mitä tekee, ja minusta se on ihan normiruokaa.

Vierailija

Syön joka päivä jotain. Viikonloppuisin lisäksi kakkua ja pullaa tms. mitä kylässä tulee syötyä tai tarjottua vieraille. Tänä viikonloppuna syön ainakin Halloweenkakkua ja muita herkkuja joita ostan koska lapsilla on pienet kekkerit. Lisäksi syön joka päivä sokerijogurtteja tai vanukasta tai riisifruttia tms. missä on suhteettomasti kaloreita verrattuna sokerittomaan versioon joten minusta nekin on herkkuja.

Vierailija

Viikon sisällä mennyt: Iso rahkatäytteinen pulla, maitokaakao työpaikan automaatista, yksi lounasruokalan jälkiruoka (jotain mokkavaahtoa muistaakseni).

Ylipainoa on rutkasti.

Vierailija

Kerran viikossa pizzaa/hampurilaista/kiinalaista tai muuta vastaavaa mättöä, joka päivä muuta herkkua, joskus enemmän, joskus vähemmän. Eilen taisi mennä jätskituutti, muutama pala banaanikakkua ja karkkipussin pohjat, mutta tuo oli poikkeuksellisen paljon. Yleensä sentään vähän vähemmän. 

Olen ihan normaalipainoinen, BMI on 22. Liikun runsaasti, ikää 30v. 

Vierailija

Ennen raskautta söin äkkiä sipsipussin viikonloppuna, siinä ohessa vähän irtokarkkia ja Pepsi Maxia. Viikolla tuli iltaisin naposteltua vähän namia tai jäätelöä ja sitä Pepsi Maxia. Lisäksi iltanälkään tuli satunnaisesti haettua vaikka Heseä/Subi yms. Mulle herkut ovat näitä perinteisiä herkkuja, ei mikään porkkanan nakertaminen.

Raskaus kummasti muutti ajatusmaailmaa ja nyt yritän herkutella noin kerran viikossa joko pienehköllä namipussilla/suklaapatukalla tai pari kertaa kuussa pienimmällä sipsipussilla mitä kaupasta löytyy. Pepsi Max on jäänyt. Saas nähdä mitä raskauden jälkeen, toivottavasti pystyisi pitämään tämän tahdin eikä palaisi vanhaan.

Vierailija

Ap jatkaa. Voihan siihen herkku sanaan nyt takertua. Kysyn siis kuinka paljon syöt viikossa epäterveellisiä asioita? Buffetruokailu liittyy siihen, että osa ylipainosta selittyy sillä. Tulee syötyä enemmän kuin on tarpeen. Itse en syö pelkästään lounasta Amican tyylisissä paikoissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat