Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kaverin äiti esitti välipalaa koskevia vaatimuksia :D!

Vierailija

Tapanani on siis tarjota jotain välipalaa, jos lapsen kaveri tulee meille. Hyvin on maistunut tähän asti. Nyt sitten tämän kaverin äiti lähetti meiliä ja siinä listan, mitä EI saa tarjota. Muun muassa valkoista leipää ei saa antaa (meillä usein ciabattaa tms.), ei normaalia täysrasvaista juustoa, ei levylihapiirakkaa, ei sokerillista jugurttia, ei mehua (vaan rasvatonta maitoa, jota meillä ei ole koskaan), ei voita (vaan jotain beceliä, jota meillä myöskään ei ole). 

Että silleen. Alettiin miehen kanssa nauramaan ja todettiin, että saa tyttö sitten olla nälissään tai tuoda omat eväät seuraavalla kerralla. Mokoma ruokahysteerikko-mamma saa syöttää lapsensa itse aamusta iltaan tästä lähtien. Näin aion hänelle vastatakin.

Kommentit (9)

Vierailija

Onhan tälläkin palstalla noita ruokahysteerikkoja pilvin pimein.

Minä tarjosin kerran lapselle ja kaverilleen hot dogit ja limsaa välipalaksi. Kun kaveri oli kertonut siitä kotonaan niin mamma tuli melkein linjoja pitkin. Siihen loppui meikäläisen pitämä ravintola. Nykyään en tarjoa lapsen kavereille yhtään mitään.

Vierailija

Kannattaa vastata asiallisesti, että toivot äidin kantavan vastuunsa kieltävän ihan itse lapsen syömiset teillä. Teillä mennään teidän perheen tapojen mukaan.

Vierailija

Onpa röyhkeä, normaali ihminen ois vaan tosi kiitollinen että lapselle ylipäätänsä tarjotaan kylässä välipalaa eikä kyllä kehtais alkaa tekemään mitään listoja.

Vierailija

Ei se sun tehtäväsikään kyllä ole ruokkia muiden lapsia.
Eipä tuossa nyt mistään ruokahysteerisyydestä ole kyse, jos lapsi on teillä usein koulun jälkeen. Todennäköisesti tahtovat vain lapsensa syövän terveellisesti...

Vierailija

Mä tarjoon meillä kylässä oleville lapsille mitä haluan. Saavat kieltäytyä. Saan myös olla tarjoamatta mitään vaikka lapset olisivat tuntitolkulla meillä - täältä on vapaa pääsy omaan kotiin syömään.
Ikinä ei ole tullut valituksia. Jos märmättävät kotonaan keskenään, niin mua ei haittaa.

Vierailija

Järkyn epäterveellisesti ap:lla syödään mutta en kyllä mitään vaatimuksia siltikään sanelisi välipaloista. Toki olisi kiva tietää mahdollisista allergioista varmuuden vuoksi mutta en siltikään ostaisi varta vasten allergiselle lapsen kaverille sopivia omia välipaloja jos meiltä niitä ei valmiiksi löytyisi. Eri asia jos olisi meillä hoidossa/kylässä vaikka yönkin yli tai tulisi synttäreille.

Vierailija

Hirveästi tullut nyt aloituksia näistä ruokien suhteen vaatimuksia esittävistä ihmisistä. Joku trendi vai provoilua?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat