Kauhea kipu (virtsatietulehdus?), mitä teen?
Sattuu niin paljon, että en pysty kävellä/maata. Ainoastaan pöntöllä istuessa kipu on vähän lievempi. En pysty lähteä lääkäriin tämän kivun kanssa. Mitä teen? Mies on kotona ja voisi hakea kaupasta/apteekista jotain, mutta auttaako mikään?
Kommentit (30)
Pissatulehdus voi mennä munuaisiin, joten nyt lääkäriin!
No niin kävin eilen lääkärissä, oli juu virtsatulehdus, rupeaa olo nyt helpottaan :)
Noin paha tulehdus ei lähde itsestään mihinkään, heti päivystykseen. Kärsin vuosia sitten itse vti-kierteestä, ja kivut olivat useimmiten sietämättömät. Itkin ja huusin pöntöllä, lopun ajan makasin kippurassa ja vollotin. Pissa muuttui nopeasti pelkäksi vereksi.
Antibiootti alkoi helpottaa oireita muutamassa tunnissa. Aina ei tarvinnut käydä edes pissaamassa purkkiin, vaan sain puhelinreseptin.
Ja ei, ei ollut sukupuolitauteja.
Älä ap leiki asialla. Munuaisesi ovat vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Noin paha tulehdus ei lähde itsestään mihinkään, heti päivystykseen. Kärsin vuosia sitten itse vti-kierteestä, ja kivut olivat useimmiten sietämättömät. Itkin ja huusin pöntöllä, lopun ajan makasin kippurassa ja vollotin. Pissa muuttui nopeasti pelkäksi vereksi.
Antibiootti alkoi helpottaa oireita muutamassa tunnissa. Aina ei tarvinnut käydä edes pissaamassa purkkiin, vaan sain puhelinreseptin.
Ja ei, ei ollut sukupuolitauteja.
Älä ap leiki asialla. Munuaisesi ovat vaarassa.
Ap kävi nopeasti, meni n 7 vuotta.
Yleensä reseptin puhelimitse saa kun on aamupissan vienyt labraan ja/tai on useita tulehduksia ollut. Minulla on valmiina laitan purkkeja kaapissa, jos oireita on vien pissan ja iltap. on resepti apteekissa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä reseptin puhelimitse saa kun on aamupissan vienyt labraan ja/tai on useita tulehduksia ollut. Minulla on valmiina laitan purkkeja kaapissa, jos oireita on vien pissan ja iltap. on resepti apteekissa.
Mitä on "laitan purkit"?
HEI! Ostappa Karpalo mehua, tai osta karpaloita jos ei ole itsellä ota niitä ja syö karpaloita , Karpalo mehu on hyvä Ensiapu tähän !
Tietysti , tuo oli vain Ensiapu, hakeudu lääkärin vastaanotolle Pian!
Siis tuo oli vain Ensiapu tuo karpalomehu tai syödä karpaloita.
Tähänkin auttaa laihdutus,lihavilla moninkertainen riski saada VTI .
Oikeasti kannattaa varmaan sinne päivystykseen lähteä vaan kun ensikertalaiselle ei varmaan puhelimessa reseptiä anneta. Eli niinkun täällä on neuvottu, tujut määrät särkylääkettä ja vesipullon kanssa päivystykseen istumaan tai mahdollisesti suoraan antamaan näyte ja muutaman pillerin kanssa yöksi kotiin, huomenna loppukuuri apteekista. Side vaikka housuisin jos on matkaa päivystykseen, siellä pääsee sitten kyllä taas vessaan.