Pyysin 14v:tä haravoimaan koko pihan, palkaksi olisi saanut haluamansa puhelimen, anoppi väittää

Vierailija

että lasta "orjuutettaisiin" jos olisi joutunut haravoimaan. Oli ostanut puhelimen lapselle kysymättä meiltä vanhemmilta mitään. No nyt ei tietenkään liikauta eväänsäkään kun sai haluamansa tekemättä mitään.

En nyt kehtaa puhelinta poiskaan ottaa mutta törkeää silti. Ei se lapsi ulkotöissä kuole vaan päinvastoin tekisi hyvää kun ylipainoakin vähän on.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ai orjuutetaan... Tulee ikävästi yllärinä tuollaisille lapsille sitten aikuisena se, että asiat MAKSAA ja niiden eteen joutuu tekemään TYÖTÄ. Kunnon kännykän eteen helposti viikonkin verran.

Vierailija

Sanoin kyllä herralle että pistää haravoiden muttei mitään tapahtunut. Nenä kiinni uudessa luurissaan. Sanoin, että huomenna on parempi tapahtua tai ensi kuussa ei tule sitten kk-rahaakaan. Eiköhän tuo tepsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuommosesta mitään palkkaa makseta, joten jätkä hommiin.

Anna anopin hemmotella.

Miksi luulet, että kyseessä on jätkä? Oletit siitä, että tuon ikäistä tyttöä ei laitettaisi haravoimaan?

Tälläinen

Olen 14v ja teen joka päivä töitä enkä saa niistä yhtään mitään, edes viikkorahaa. Töillä tarkoitan imurointia, siivoamista, puutöitä, ruohon leikkaamista jne.

Vierailija

Meillä ei saanut lapsena ikinä mitään viikkorahoja tai kuukausirahoja, rahaa sai vain juuri suuremmista kotitöistä, eli esim. haravoimisesta, nurmikon leikkaamisesta, puiden pinoamisesta jne.

Vierailija

[quote=Vierailija]

Sanoin kyllä herralle että pistää haravoiden muttei mitään tapahtunut. Nenä kiinni uudessa luurissaan. Sanoin, että huomenna on parempi tapahtua tai ensi kuussa ei tule sitten kk-rahaakaan. Eiköhän tuo tepsi.

[/quote

Ota luuri takavarikkoon, kunnes piha on haravoitu. Problem solved.

Jos anoppi alkaa kiukutella, niin painokkaasti ilmoitat teidän asettavan rajat omalle lapsellenne. 

Vierailija

Järkyttävää että yritetään lasta orjuuttaa. Tietysti pitää kaikki järjestää kun olette lapsen tehneet. Vasta 18v jälkeen lapsi saa sossusta ja työkkäristä rahat ilmaiseksi, siihen asti sinä maksat kaiken.

Vierailija

Vierailija]</p> <p>[quote=Vierailija kirjoitti:

[/quote

Ota luuri takavarikkoon, kunnes piha on haravoitu. Problem solved.

Jos anoppi alkaa kiukutella, niin painokkaasti ilmoitat teidän asettavan rajat omalle lapsellenne. 

Joo, minä olisin ottanut heti pois ja sanonut että saat sen sovitusti sovittua työtä vastaan, ihan sama kuka sen maksoi.

Vierailija

Mä tein jostain vitosluokkalaisesta melkein kaikki kotityöt sisällä ja palkaksi sain valitusta, jos en tehnyt. Ei se sekään nyt ihan oikein ole, että viiden hengen perheessä muut tekevät yhteensä neljänneksen ja nuorin kaiken muun. Kesällä veljet sitten raskaampia pihatöitä ja jotain maalusta jos oli, tekivät kyllä. Talvella ei mitään. Minä kyllä leikkasin nurmikkoa, haravoin,  ja hoidin kasvimaan ja pihaa muuten. Kasvimaa oli oma harrastus; se oli vapaaehtoista. 

Vierailija

Annoin nyt armonaikaa huomiseen kun on niin innoissaan tuosta vempaimestaan ja on jo pimeäkin. Huomenna lähtee takavarikkoon jos ei ala haravointi maistua. Anopille sanoin että meidän kanssamme keskustellaan tuollaisista hankinnoista ensin, niin johan puli sama marttyyriasenne mikä aina "No minä vain hyvää hyvyyttäni" piipitystä.

Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat