Pitäisköhän lähteä jouluksi reissuun?

Vierailija

Hyviä matkakohde-ehdotuksia?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Tavanomaiset talvilomakohteet: Kanaria, Persianlahti, Karibia, Thaimaa. Reunion on todella upea. Siellä olin viime joulun perheen kanssa. Ainoa miinus oli murhaavan pitkä lentomatka.

Vierailija

Varmaan aika lailla oma valinta. Ei av-tyyppien. Me lähdetään taas kerran sukuloimaan Sveitsiin. Ukko sieltä ja odotamme kaikki innolla. Aina ollut kivaa.

Vierailija

No mitä tahansa paitsi ei liian kovassa helteessä rannalla löhöilemistä eikä myöskään mitään hiihtämistä tai laskettelemista.

Säät saavat olla vaihteleviakin, kunhan ei olisi ihan kamalaa lumimyräkkää ja pärjäisi sillä vaatetuksella millä Suomessa pärjää keväällä ja syksyllä, tai ns. normikesänä. Thaimaa ei houkuta. ap

Vierailija

Mieli kyllä tekisi mutta sen sijaan joudun raatamaan kotona ja tekemään joulun oman perheeni lisäksi yksinäisille lähisukulaisille, jotka eivät pyynnöistä huolimattakaan laita tikkuakaan ristiin auttaakseen. Tulevat nauttimaan valmiin pöydän antimista ja rentoutumaan kun itse kokkaan, katan pöydän, hoidan tiskit...

Vierailija

Valmismatkat on myyty loppuun jouluksi ja uudeksi vuodeksi. Jotain kalleimpia on jäljellä. Lennot ovat tuohon aikaan myös kalleommillaan, samoin hotellit, joista parhaat on buukattu täyteen.

Joten päätä nyt edes kohde, niin pääset tutustumaan tarjontaan ja onko sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mieli kyllä tekisi mutta sen sijaan joudun raatamaan kotona ja tekemään joulun oman perheeni lisäksi yksinäisille lähisukulaisille, jotka eivät pyynnöistä huolimattakaan laita tikkuakaan ristiin auttaakseen. Tulevat nauttimaan valmiin pöydän antimista ja rentoutumaan kun itse kokkaan, katan pöydän, hoidan tiskit...

Miksi teet jotain mistä et pidä? Kuka pakottaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos tänä vuonna lähtisit edes lyhyelle lomalle valmiiden pitopöytien ääreen? Kylpylään, risteilylle, kauemmas?  Ilmoitat vain ajoissa, että teet näin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet jotain mistä et pidä? Kuka pakottaa?

Sukulaisten syyllistäminen ja oma syyllisyydentunto. Ne pakottavat. Jättää nyt oma äiti yksin joulua viettämään omaan kotiinsa tai appi. Ja kyllähän toi jouluksi yksin jättäminen ajatuksena muakin kirpaisee. En vain itse pääse samalla tavalla joulusta nauttimaan tai rentoutumaan ja koen joulupyhät stressaaviksi. Aiemmin olin sellaisrssa työssä että oli joulun pyhille työvuoroja. Töissäkin oli rentouttavampaa. Nyt eri työ ja pyhät vapaata.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vime jouluna oltiin Tallinnassa, ja se oli kyllä rentouttavaa ja mukavaa. Satoi luntakin, ja koko kaupunki oli unelias ja rauhallinen.

Tallinna alkoi kiinnostaa! Mitä teitte joulunpyhinä? Missä kävitte syömässä? Suositteletko jotain tiettyä hotellia nimenomaan jouluksi tai minne ei ainakaan kannata mennä? Alkaako Tallinnan kaupoissa alet heti tapanin jälkeen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vime jouluna oltiin Tallinnassa, ja se oli kyllä rentouttavaa ja mukavaa. Satoi luntakin, ja koko kaupunki oli unelias ja rauhallinen.

Tallinna alkoi kiinnostaa! Mitä teitte joulunpyhinä? Missä kävitte syömässä? Suositteletko jotain tiettyä hotellia nimenomaan jouluksi tai minne ei ainakaan kannata mennä? Alkaako Tallinnan kaupoissa alet heti tapanin jälkeen?

Three Sisters -niminen pieni hotelli vanhassakaupungissa oli erittäin hyvä. Vanha rakennus, älyttömän hyvä palvelu. Kannattaa ottaa sieltä vähintään junior suite. Kelluttiin kuumassa kylvyssä, syötin joissain gastropubeissa, kierreltiin valokuvaamassa. Aika lailla blogien Talinna-vinkkien mukaan mentiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

joulumarttyyri :p Oikeesti, lähde rohkeasti vaan tänä jouluna matkalle perheen kanssa. Yksinäiset sukulaiset voisivat keskenään viihtyä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Three Sisters -niminen pieni hotelli vanhassakaupungissa oli erittäin hyvä. Vanha rakennus, älyttömän hyvä palvelu. Kannattaa ottaa sieltä vähintään junior suite. Kelluttiin kuumassa kylvyssä, syötin joissain gastropubeissa, kierreltiin valokuvaamassa. Aika lailla blogien Talinna-vinkkien mukaan mentiin.

Kuulostaa tosihyvältä! Tuota hotellia olen joskus aikaisemmin katsellutkin. Meillä on kaksi kouluikäistä lasta, joten tekemisiä mietitään myös heidän toiveiden mukaan. Lisävinkit Tallinnasta ovat tervetulleia!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat