Aiotko ostaa Nokia-puhelimen kun niitä taas saa?
Pieni gallup. Sehän on selvää että Nokia aikoo palata Androidilla ja MeeGolla. Innolla odottaen että saan omani :)
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ettei. Tykkään kyllä windowspuhelimistanikin. Vanhan 920 Lumian jälkeen aion ottaa 950 XL:n.
Kannattaako tukea firmaa joka potkii loputkin Suomalaiset työntekijänsä pian? 1000 lähtee ja se on kuulemma Suomesta.
Minä tuin Nokiaa siinäkin vaiheessa kun suunnilleen koko Suomi vinoili firman vaikeuksille, että siitäs saavat, ja pistivät joukolla rahansa ylihinnoiteltuihin hedelmäpeleihin, jotka ovat lisäksi vielä rumiakin.
En. Olen muutaman kerran yrittänyt käyttää nykynokialaista eikä siitä tullut kyllä yhtään mitään. Pitäydyn hyvässä Huaweissa ja androidissa.
Vierailija kirjoitti:
En. Olen muutaman kerran yrittänyt käyttää nykynokialaista eikä siitä tullut kyllä yhtään mitään. Pitäydyn hyvässä Huaweissa ja androidissa.
Kerro toki, mistä nykynokialaisia saa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ettei. Tykkään kyllä windowspuhelimistanikin. Vanhan 920 Lumian jälkeen aion ottaa 950 XL:n.
Kannattaako tukea firmaa joka potkii loputkin Suomalaiset työntekijänsä pian? 1000 lähtee ja se on kuulemma Suomesta.
Ei taidan ainakaan parantua työllisyystilanne sillä että jätetään kotimaiset tuotteet ostamatta.
Niillä mahdollisilla tulevilla Nokian puhelimilla ei tule olemaan muuta tekemistä suomalaisuuden kanssa, kuin nimi. Ne tulee valmistamaan sopimusvalmistaja, kuten N1 tabletinkin, jonka valmistaa Taiwanilainen Foxconn, joka myös myy ja markkinoi ko tuotteen. Nokia ottaa vain lisensoinnista saamansa rojaltit. Töitä se siis ei Suomeen toisi pätkääkään. Ne ajat on auttamattomasti takana, kun Suomessa kännyköitä valmistettiin.
Nokia N1 on markkinoiden kokeilu ja esilletulo ihmisille että Nokia on tulossa takaisin. Tottakai markkinoita kannattaa kokeilla varovaisesti joten mikä sen helpompaa kuin ottaa kumppani vastaamaan kaikista riskeistä. En epäile yhtään ettei jatkossa Foxconn olisi vastuussa kokoonpanosta mutta markkinointi ja myynti tulee takaisin Nokialle ja niinkuin tuleekin. Nokia hakee koko ajan uusia osaajia myös markkinointipuolelle. Foxconn on mitä loistavin sopimusvalmistaja tähän kuten on Applelle myös. Nykyään omien tehtaiden ja työntekijöiden organisaatio on todella raskas joten oli onni saada koko riippakivi Microsoftille ja samalla pestä kädet siitä. Nokia siirsi parhaat osaajat aikoinaan kaupan ulkopuolelle.
Ja miksi N1 ei ole tullut muualle kuin Kiinaan ja Taiwaniin?. Tuotteen softapuoli ei ole valmis. Itse omistan kyseisen tabletin taiwan-versiona. Löytyy google palvelut ym. mutta laite on pitkälti puhdas android sisäänrakennetulla Z Launcherilla. Tuollainen ei oikein myy muualla maailmassa (jos tuote on vielä beta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki, mistä nykynokialaisia saa!
Kaupasta.
Niillä mahdollisilla tulevilla Nokian puhelimilla ei tule olemaan muuta tekemistä suomalaisuuden kanssa, kuin nimi. Ne tulee valmistamaan sopimusvalmistaja, kuten N1 tabletinkin, jonka valmistaa Taiwanilainen Foxconn, joka myös myy ja markkinoi ko tuotteen. Nokia ottaa vain lisensoinnista saamansa rojaltit. Töitä se siis ei Suomeen toisi pätkääkään. Ne ajat on auttamattomasti takana, kun Suomessa kännyköitä valmistettiin.