Työssäoppiminen on painajainen

Vierailija

Kaipaisin vertaistukea tilanteeseen jossa työssäoppiminen on aivan yhtä helvettiä. Opiskelijana minulle puhutaan kuin idiootille, työntekijät juoruilevat ja puhuvat jatkuvasti asukkaista väheksyvästi. Minun oletetaan juoksevan samaan tahtiin kuin monta vuotta alalla olleet työntekijät. Oppiminen tuntuu lähestulkoon mahdottomalta kun saan osakseni tiuskintaa jatkuvalla syötöllä ja aina olen väärässä paikassa. Epätoivo iskee että tosiaanko tällaiselle alalle haluaa edes tulevaisuudessa töihin. Vanhusten ryhmäkodissa olen siis työssäoppimassa. Edes vapaapäivinä ei ahdistus tästä aiheesta hellitä..

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Tosi harmi että olet joutunut tuollaiseen työympäristöön! Itsekin olen ollut samassa tilanteessa. :(

Koetko ohjauksen laadun millaiseksi? Jos kaikista huonoista puolista huolimatta koet että ohjaajat osaavat neuvoa sinua hyvin, sinuna purisin vaan hammasta ja kävisin työssäoppimisen loppuun. Jos kuitenkin tuo kaikenmaailman juoruilu ja epäasiallinen käyttäytyminen näkyy myös ohjauksessa, ota yhteyttä opettajaan ja selitä tilanne.  Jospa saisitte vaihdettua paikkaa, tai opettaja saisi "selvennettyä tavoitteesi tarkemmin" työpaikalle. 

Tiedän mitä käyt läpi. Olen itsekin lähtenyt monesta työpaikasta itku silmässä tuntien itseni ihan idiootiksi. Pari työssäoppimista olen myös keskeyttänyt kun tilanne on ärtynyt niin kauheaksi. Nainen on naiselle susi. Älä anna typerien kanojen lyödä itseäsi maahan! :)

Jaahas

Itse vaihdoin paikkaa kesken sovitun ajan. Ei ole mitään järkeä kärvistellä huonossa paikassa minulla teetettiin (pelkästään) töitä jotka eivät mitenkään liittyneet alaani ja paikka oli muutenkin masentava.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ymmärrät tuosta, ettei ole mitään järkeä mennä töihin lammastelemaan porvarin orjaksi.

Porvarin orjaksi? Ap mitä todennäköisimmin harjoittelussa julkisella sektorilla, jossa valtaosa sosiaali- ja terveysalan työpaikoista. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ymmärrät tuosta, ettei ole mitään järkeä mennä töihin lammastelemaan porvarin orjaksi.

Porvarin orjaksi? Ap mitä todennäköisimmin harjoittelussa julkisella sektorilla, jossa valtaosa sosiaali- ja terveysalan työpaikoista. 

Yhtä lailla siellä joutuu porvaria palveleen.

Vierailija

Kiire kuuluu työhön alallamme ja kyllä saadaksesi aidon kokemuksen työssäolosta sen kiireen pitää kuulua sinun työssäoppimiseesi myös. 

Sen sijaan jos koet että ohjauksesi on puutteellista tai oppiminen muuten esim henkilösuhteiden vuoksi mahdotonta niin neuvoisin kyllä vaihtamaan paikkaa, heität aikaa hukkaan paikassa jossa et opi mitään :/

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä lailla siellä joutuu porvaria palveleen.

Voi kuule, porvarilla on varaa ostaa palvelunsa yksityisiltä. Kunnallisen vanhusten hoitokodin paskavaipoissa pyöritte te prolet ja muut b-luokan kansalaiset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kiire kuuluu työhön alallamme ja kyllä saadaksesi aidon kokemuksen työssäolosta sen kiireen pitää kuulua sinun työssäoppimiseesi myös. 

Sen sijaan jos koet että ohjauksesi on puutteellista tai oppiminen muuten esim henkilösuhteiden vuoksi mahdotonta niin neuvoisin kyllä vaihtamaan paikkaa, heität aikaa hukkaan paikassa jossa et opi mitään :/

Kertoo hyvin paljon. Oikeissa töissä ei paikkoja vaihdella tuosta vain. Paitsi tietenkin julkisella puolella :)

Vierailija

Kiire vetään myös tunnelman kireäksi. Totta hitossa sinun pitää tahdissa pysyä mukana. Entä ohjauksen laatu?! Saatko tarvittavan tieto, taidon, apua tarvittaessa, jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, porvarilla on varaa ostaa palvelunsa yksityisiltä.

Et nyt ymmärrä pointtia. Niin kauan kun porvarin toiminta sallitaan, kaikki työnteko tukee tavalla tai toisella porvaria.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Julkisen puolen "kiire" on lähinnä vitsi. 

Sillä aikaa kun muut tekevät töitä, niin kiireesä nojaillaan lapioon.

Sittenhän ei ole liikaa pyydetty aloittajalta, että hän pysyy muiden tahdissa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat