Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäoppiminen on painajainen

Vierailija
29.10.2015 |

Kaipaisin vertaistukea tilanteeseen jossa työssäoppiminen on aivan yhtä helvettiä. Opiskelijana minulle puhutaan kuin idiootille, työntekijät juoruilevat ja puhuvat jatkuvasti asukkaista väheksyvästi. Minun oletetaan juoksevan samaan tahtiin kuin monta vuotta alalla olleet työntekijät. Oppiminen tuntuu lähestulkoon mahdottomalta kun saan osakseni tiuskintaa jatkuvalla syötöllä ja aina olen väärässä paikassa. Epätoivo iskee että tosiaanko tällaiselle alalle haluaa edes tulevaisuudessa töihin. Vanhusten ryhmäkodissa olen siis työssäoppimassa. Edes vapaapäivinä ei ahdistus tästä aiheesta hellitä..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi harmi että olet joutunut tuollaiseen työympäristöön! Itsekin olen ollut samassa tilanteessa. :(

Koetko ohjauksen laadun millaiseksi? Jos kaikista huonoista puolista huolimatta koet että ohjaajat osaavat neuvoa sinua hyvin, sinuna purisin vaan hammasta ja kävisin työssäoppimisen loppuun. Jos kuitenkin tuo kaikenmaailman juoruilu ja epäasiallinen käyttäytyminen näkyy myös ohjauksessa, ota yhteyttä opettajaan ja selitä tilanne.  Jospa saisitte vaihdettua paikkaa, tai opettaja saisi "selvennettyä tavoitteesi tarkemmin" työpaikalle. 

Tiedän mitä käyt läpi. Olen itsekin lähtenyt monesta työpaikasta itku silmässä tuntien itseni ihan idiootiksi. Pari työssäoppimista olen myös keskeyttänyt kun tilanne on ärtynyt niin kauheaksi. Nainen on naiselle susi. Älä anna typerien kanojen lyödä itseäsi maahan! :)

Kiitos tsempeistä! Suurin ongelma on siinä että koen olemassaoloni suorastaan ärsyttävän ohjaajaani. Kun kysyn asioita, vastataan sillä äänensävyllä että ihan kuin se kysyminen olisi väärin ja toisaalta taas sanotaan että pitää osata kysyä jatkuvalla syötöllä. Olo on ristiriitainen. En koe saavani kannustusta. Rakentavaa kritiikkiä otan mielelläni vastaan, mutta odottaisin, että saisin asiallista sellaista, eikä niin, että ohjaaja läksyttää minua kuin pientä lasta.

Vierailija
22/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ahdistuksesi. Onko tämä ensimmäinen harkkasi? Ei kaikki paikat ole tuollaisia, älä menetä uskoasi alaan. Olen itse sh-opiskelija ja tähän mennessä viidestä paikasta vain yksi on ollut ikävä.

Kestämistä siinä tosiaan on, mutta hammasta purren. Älä ala uskomaan mitään "nainen on naiselle susi" -hokemia, ihan samalla tavalla miesporukoissa simputetaan. Äläkä ainakaan itse ala kiukkuiseksi akaksi. Meidän naisten pitää todistaa tuo väittämä vääräksi, ja siihen voimme vaikuttaa vain itse. Ei kaiveta omaa kuoppaamme olemalla ilkeitä. Hyviä on kuitenkin enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit täältä kohtalotoverilta!

Aivan kamalaa ollut, mutta ensi viikon jälkeen onneksi ohitse. Kestin hammasta purren, vaikkei se helppoa ollutkaan.

Vierailija
24/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,kuulepas, mitään työtä ei pelkällä koulutuksella opi, joten jokainen joutuu osallistumaan työssä oppimiseen, joten se vaan on sitä arkea ja täytyy kovettaa itseään tai ruveta 15 v yrittäjäksi, että saa höykyttää muita.

Vierailija
25/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,kuulepas, mitään työtä ei pelkällä koulutuksella opi, joten jokainen joutuu osallistumaan työssä oppimiseen, joten se vaan on sitä arkea ja täytyy kovettaa itseään tai ruveta 15 v yrittäjäksi, että saa höykyttää muita.

Oppikirjaesimerkki katkeroituneesta elämänasenteesta. Ap:lle tsemppiä, kyllä se siitä!

Vierailija
26/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, porvarilla on varaa ostaa palvelunsa yksityisiltä.

Et nyt ymmärrä pointtia. Niin kauan kun porvarin toiminta sallitaan, kaikki työnteko tukee tavalla tai toisella porvaria.

Ilman porvariako sinun elämäsi olisi parempaa? Toimi erittäin hyvin Neuvostoliitossa? Etkö ymmärrä punalasiesi takaa että sosialismia kokeiltiin monta kymmentä vuotta ja se oli täydellinen epäonnistuminen. 

Vierailija
27/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika stressaava ala ylipäänsä. Muutamat alalla työskentelevät ovat kertoneet. Turhauttavaa ja päämäärätöntä työtä jossa rahaa ei tule ja kiitosta ei saa. Onkin hyvä että opit alasta jo tässä vaiheessa etkä vasta kun on liian myöhäistä. 

Vierailija
28/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itse jouduin nyt aikuisopiskelijana kaupallisessa ympäristössä suoranaisen kiusaamisen kohteeksi, ohjaajani vielä ja myymäläpäällikkönä toimi tämä rouva! Kestin siellä tasan kuusi viikkoa ja sitten oli pakko puhua opettajan kanssa. Ahdistuin niin valtavasti, etten olisi voinut jatkaa (pitkä harjoitteluaika) koska oppiminen jo kärsi siitä. Tämä oli ihan niin että arvosteltiin minun vaatteita, luonnetta ym mitä vaan keksikin joka viikko. Asiakkaiden edessä "huusi" minulle nöyryyttävästi. Ja kaiken lisäksi eniten juuri ulkoisista jutuista esim. Työkengät on huonot ym paskaa.. Ja olen muuten oikeasti aika kaunis ihminen muuten. En ymmärrä miksi toimi noin. Tällä hetkellä en ole pystynyt vielä uutta paikkaa hakemaan koska olen henkisesti ihan romuna ja ahdistunut kyseisen työn vuoksi:( opettajani käski välittömästi lopettamaan siellä!!

Vierailija
29/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman porvariako sinun elämäsi olisi parempaa? Toimi erittäin hyvin Neuvostoliitossa? Etkö ymmärrä punalasiesi takaa että sosialismia kokeiltiin monta kymmentä vuotta ja se oli täydellinen epäonnistuminen. 

En o kommari ja vastustan muutenkin totalitarismia. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö porvareitakin voi vastustaa samaan aikaan.

Vierailija
30/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, kun joutuu oikein töitäkin tekemään, eikä vaan saa istua kanslia juomassa kahvia ja juoruilemassa.

Hei, tervetuloa oikeaan elämään.

Vierailija
31/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, kun joutuu oikein töitäkin tekemään, eikä vaan saa istua kanslia juomassa kahvia ja juoruilemassa.

Hei, tervetuloa oikeaan elämään.

Siellä toinen katkera korppu? Eli on vain kaksi vaihtoehtoa olemassa; joko opiskelija painaa samaa tahtia kuin ammattilaiset tai sitten lorvii ja juoruaa? Ymmärrätkö ylipäätään mitä työssäoppiminen tarkoittaa? Opiskelijat menevät työpaikoille jotta heitä ohjattaisiin ja opiskelijan taidot kehittyisivät. He eivät mene sinne ilmaiseksi työvoimaksi paikkaamaan työntekijäpulaa.

Vierailija
32/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ymmärrät tuosta, ettei ole mitään järkeä mennä töihin lammastelemaan porvarin orjaksi.

Porvarin orjaksi? Ap mitä todennäköisimmin harjoittelussa julkisella sektorilla, jossa valtaosa sosiaali- ja terveysalan työpaikoista. 

Yhtä lailla siellä joutuu porvaria palveleen.

Voi kuule, porvarilla on varaa ostaa palvelunsa yksityisiltä. Kunnallisen vanhusten hoitokodin paskavaipoissa pyöritte te prolet ja muut b-luokan kansalaiset.

Samalla tavalla siellä yksityisellä joutuu "paskavaipoissa pyörimään", kyseessä on nimittäin rahastustoiminta eikä mikään hyväntekeväisyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi