Muita joilla jatkuvaa säätämistä Thyroxinilla?

Vierailija

Varsinkin viime aikoina olen joutunut vekslaamaan annostusta ylös ja alas. Rasittavaa myös ettei ikinä tiedä pitääkö säätää Thyroxinia vai onko kenties raudanpuuteanemia taas.

Oireet tulevat myös niin hiipien.  Viimeksi mulla oli väsymystä ja ahdistusta, hiukan palelua. Nostin annosta 6,25 µg. Noin pieni määrä ja auttoi selvästi.

Kommentit (12)

Vierailija

Hep. Autoimmuunityreoidiitti, viides vuosi tyroksiinia, arvot heittelehtivät vajaalta liikatoiminnalle (mittaus 4 kk välein). Kilppari toimii välillä, välillä ei. Molemmissa ääripäissä sydänoireita, ahdistusta ym. Nyt annos  0,15mg/vrk.

Vierailija

Mulla myös autoimmuunityreoidiitti. Thyroxin annos nyt 143,75 µg. Nostin ihan vähän, koska halusin tietää meneekö olo huonompaan vai parempaan.

Mun kilpparia ei ole ultrattu pitkään aikaan. Pitäisi ehkä...

-ap

Vierailija

Hei,mulla on ollut kilpirauhasen vajaatoiminta v. 2001 lähtien,on säädetty lääkitystä moneen kertaan.
Välillä isompaa annosta ja välillä pienempää.Tammikuussa olikin sitten yllättäen heittänyt
liikatoiminnan puolelle!
Mutta muista,että lääkitystä ei saa mennä muuttamaan itse.Se on lääkärin homma ja muista käydä säännöllisesti verikokeissa.Jotkut käy kerran vuodessa,toiset kaksi tai jopa kolme kertaa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hei,mulla on ollut kilpirauhasen vajaatoiminta v. 2001 lähtien,on säädetty lääkitystä moneen kertaan.
Välillä isompaa annosta ja välillä pienempää.Tammikuussa olikin sitten yllättäen heittänyt
liikatoiminnan puolelle!
Mutta muista,että lääkitystä ei saa mennä muuttamaan itse.Se on lääkärin homma ja muista käydä säännöllisesti verikokeissa.Jotkut käy kerran vuodessa,toiset kaksi tai jopa kolme kertaa!

Säädän itse ja hyvin pienellä määrällä voinnin mukaan, lisäksi säännölliset verikokeet. Olen sairastanut jo 28 vuotta ja tunnistan pienetkin vaihtelut voinnissani. Kun säädän hyvin pienellä määrällä on turvallista.

Vierailija

En ole löytänyt sopivaa annostusta! On joko vajaatoimintaoireita ja olo on dööd, en jaksa kuin nukkua ja aivot eivät toimi. Jos taasen nostan annostusta, tulee helposti liikatoiminnan oireita sydämeen ja hikoilu muuttuu valtaisaksi, mutta väsymystä on edelleen, samoin pää ei toimi vieläkään. Nyt olen syönyt vitamiineja, rautaa ym. kilpparin toimintaa tukevaa, niin tyroksiini toimii ehkä aavistuksen paremmin. Edelleen minulla on kuitenkin myös vajaatoimintaoireita, muistiongelmia, paino nousee, mutta pahin, se että hiusten lähtö on jostain syystä kiihtynyt entisestään ja kohta joudun kai oikeasti hankkimaan peruukin! Ehkä tää tyroksiini-lääke ei vaan sovi minulle???

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole löytänyt sopivaa annostusta! On joko vajaatoimintaoireita ja olo on dööd, en jaksa kuin nukkua ja aivot eivät toimi. Jos taasen nostan annostusta, tulee helposti liikatoiminnan oireita sydämeen ja hikoilu muuttuu valtaisaksi, mutta väsymystä on edelleen, samoin pää ei toimi vieläkään. Nyt olen syönyt vitamiineja, rautaa ym. kilpparin toimintaa tukevaa, niin tyroksiini toimii ehkä aavistuksen paremmin. Edelleen minulla on kuitenkin myös vajaatoimintaoireita, muistiongelmia, paino nousee, mutta pahin, se että hiusten lähtö on jostain syystä kiihtynyt entisestään ja kohta joudun kai oikeasti hankkimaan peruukin! Ehkä tää tyroksiini-lääke ei vaan sovi minulle???

Tai ehkä säädät liian reippaalla kädellä? Hormoni vaikuttaa jo pikku annoksella. Osta apteekista pillerinpuolittaja ja puolita 25 mikrogramman tabletti jopa, eli 12,5 µg:lla säätö.

Minä säädin nyt siitäkin puolet, 6,25 µg:lla, ihan vaan halusin tietää mihin suuntaan vointi menee. Ja oli parempi. Ehkä yleensä herkät säätävät 25 µg:lla.

Vierailija

1 täällä. Hienosäätöhän voi olla hyvinkin tarkka, eikä muutos näy heti verikokeissa saati tunnu olossa. Mulla tukena sinkki, seleeni, d-vitamiini. Kookosöljyn jouduin lopettamaan, kiihdytti liikaa. Pirullinen sairaus, jonka oireita väheksytään usein tai kuvitellaan tyroksiinin toimivan kaikilla täydellisesti. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

1 täällä. Hienosäätöhän voi olla hyvinkin tarkka, eikä muutos näy heti verikokeissa saati tunnu olossa. Mulla tukena sinkki, seleeni, d-vitamiini. Kookosöljyn jouduin lopettamaan, kiihdytti liikaa. Pirullinen sairaus, jonka oireita väheksytään usein tai kuvitellaan tyroksiinin toimivan kaikilla täydellisesti. 

Tämä siis viitoselle, unohdin lainata

1

Vierailija

Thyroxinia pitäisi olla montaa eri vahvuutta. Lääkärit eivät tunnu ymmärtävän sitä että jos säätää liian rajusti ei välttämättä ikinä löydä sopivaa annosta. Miksi Suomessa on vain kaksi vahvuutta Thyroxinilla? Eikös Usa:ssa ole useampaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä säädät liian reippaalla kädellä? Hormoni vaikuttaa jo pikku annoksella. Osta apteekista pillerinpuolittaja ja puolita 25 mikrogramman tabletti jopa, eli 12,5 µg:lla säätö.

Minä säädin nyt siitäkin puolet, 6,25 µg:lla, ihan vaan halusin tietää mihin suuntaan vointi menee. Ja oli parempi. Ehkä yleensä herkät säätävät 25 µg:lla.

En ole valitettavasti edes säätänyt voimakkaasti, nämä ovat olleet myös hyvin hienosäätöisiä ja säätöjen välillä on ollut monesti puolikin vuotta väliä, vähintään kuukausia.

Vierailija

Sisätautilääkäri kerran sanoi mulle, että joskus sieltä saattaa ryöpsähtää sitä hormonia (oma toiminta). Ei ne tunnu itsekään tietävän paljoakaan kilpirauhasesta. Epämääräisiä nämä autoimmuunitaudit kyllä on.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat