Helvettiä nää " sukkapuikko" ja viiltely supistukset alakerrassa!
Tässä mietin kun en aimmissa raskauksissani (2kpl) ihan näin kipeitä ole tuntenut että mistä johtuu? Pari päivää nyt (lääkärin sisätutkimuksen jälkeen) välillä nippaillu ja ihan niinkuin puukkoa käännettäis kohdunsuulla tai jossain tuolla alhaalla. Siten että tuntuu vain kävellessä ja pakko on pysähtyä, irvistää ja joskus melkein itku pääsee niin paljon sattuu. Istuessa tai levossa näitä ei ole. Ja seisoessakin menee muutamassa sekunnissa ohi eikä mitenkään säännöllisesti tule. Mulla kyllä tosi alhainen kipukynnyskin mutta nyt hirvittää että alkaako jo paikat avautua? Nyt " vasta" 34+5 viikko. Hirvittää tosin sekin että tätäkö tää nyt on sitten apaut 5-6 viikkoa enne laskettua?!
Tosiaan aiemmissa raskauksisakin on jo näillä viikoilla tullu harjotussuppareita ja ollu liitoskipuja ja ehkä tälläistäkin mutta lievempänä ja paljon myöhemmin. Likempänä laskettua. Kaikki menny silloin ookoo ja lapseni syntyneet rv 39+3 ja 39+5. Onko nää oireilut näin varhain normaaleja uudelleen synnyttäjillä vai voinko ajatella että lähtö lähenee. Vauva tuntuu olevan tosi alhaalla liikkistä päätellen mutta kuitenki tiistaillisessa tutkimuksessa kanavaa 2,5 cm, Pehmenny ja kohdunsuu vielä kiinni.
Kommentit (4)
Mä odotan toista, enkä muista esikoisen odotuksesta mitään tällaista. Vatsa laskeutui joskus viikolla 33 ja sen jälkeen olen itkua vääntäen ja hammasta purren pakottautunut pisimmillään hakemaan esikon päiväkodista (matkaa 700 m suuntaansa).
Mä en ole osannut oikein paikallistaa, että mitä noi kivut oikein on. Sukkupuikkovertaus kuulustaa tutulta ja olen pohtinut, onko ne viiltävät kivut jonkinmoisia supistuksia vai mitä. Mulla ei harjoitussuppareita ole ollut lainkaan paitsi jos olen yrittänyt ylittää itseni liian nopealla liikkumisella tai muuten rasittanut itseäni liikaa. Kipu kuitenkin tuntuu tuolla kohdunsuulla ja lantionseudulla, muuten kaikki onkin ihan hyvin. Mulla on ollut lääkäri viimeksi viikolla 18 ja nyt sitten ensi ke pitäisi mennä TAYSiin synnytyksen suunnitteluun. Siellä sitten kuulee, missä kunnossa paikat on. Viime yönä tosin näin unta, että synnytin pienen tytön päivää ennen tuota suunnittelua (edellisessä raskaudessa kävi niin). Toivottavasti ei kuitenkaan, viikkoja kun on vasta 36+2.
Anna
Aivan karseaa ja epämiellyttävää. Uskottelin itselleni, että kivut liittyisivät jotenkin paikkojen valmistautumiseen, mutta paskanmarjat. Kyllä oli pettymys suuri, kun sitten ihan loppusuoralla kävin vielä lääkärissä muista syistä ja _mitään_ ei ollut tapahtunut, vaikka olin kärvistellyt kivuista monena yönä, viikkoja. Minulla kipuja oli lähinnä siis vain öisin, mutta eiköhän ne noita samoja olleet, kun tuo sukkapuikkovertaus oli niin osuva.
Uskoisin kipujen johtuvan siitä, että lapsi on jo niin alhaalla, että painaa jotakin hermoja tai muuta. Jokin osa on varmasti hankalasti pinteessä. Jaiks. En siis usko, että olisivat mikään merkki lähestyvästä synnytyksestä.
Tituliini, jolla kipuja oli siis jo ensimmäisen odotuksen loppusuoralla
Luulisin että se johtuu siitä kun uudelleensynnyttäjällä vauvan pää on alhaalla mutta ei yleensä kiinnity ennen kuin synnytys käynnistyy. Eli siellä se pyörii ja poraa hermoja, ja aiheuttaa noita kurjia tuntemuksia.
Mutta tää on vain luulo, ei tieto...
noi " sukkapuikko" tuntemukset. Mulla alkoi n.vko35 ja jatkuneet on tähän päivään.. On tosi kurjia, varsinkin kauppareissut ym varsinaista helvettiä. Ensimmäistä odottaessa ei ollut mitään vastaavaa.
Jaksamista odotteluun sulle!
Yaryne rv 39+1