Mies kutsui kaveriani "se lihava muija"-nimityksellä, kaveri kuuli

Vierailija

Puhuin puhelimessa kaverin kanssa ja mies kysyi kuka siellä on, huidoin häntä kauemmas ja sanoin että hiljaa, juttelen "Marin" kanssa. Mies oli kännissä eikä tajunnut etten ollut vielä lopettanut puhelua vaan huusi kovaan ääneen "Ai se lihava muija" taustalta.

Yritin selittää että hän puhuu taustalla jostain toisesta muttei mennyt läpi. Kaveri löi luurin korvaani. Mitäs tässä nyt sitten voisi tehdä korjataakseen tilanteen?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Jos minun mieheni puuttuisi ystävieni ulkonäköön, niin miettisin oikeasti pariin otteeseen haluanko tuollaisen kanssa edes olla. Törkeää ja junttimaista. Ymmärrän ystävääsi. Miltä sinusta tuntuisi kuulla, että ystäväsi mies haukkuu sinua puhelun taustalla? Yrittäisin pyytää ystävältä anteeksi ihan kasvotusten.

Vierailija

Kaveri suuttui aiheesta, mutta löi luurin väärän ihmisen korvaan. Sinä et ole syyllinen, joten ei ole anteeksi pyydettävää. Miehellä sen sijaan on. Tuskin pyytää?

Kaveri varmaan leppyy, kun haukut hänelle miestäsi kovin sanoin, kuinka typerä juoppo tämä on. Ja siinä asiassahan et ainakaan valehtele mitään.

Vierailija

Ja sulle se on ihan ok, että kavereitasi saa loukata ja kutsua tuollaisilla nimillä? Itse en ainakaan olisi missään tekemisissä "kaverin" kanssa joka voisi selän takana tai miesystävänsä kanssa puhua musta ala-arvoisesti. Miksi olla tuollaisen ihmisen kanssa, joka ei arvosta?

Vierailija

Laita mies pyytämään anteeksi kaveriltasi. Ei mitenkään ohimennen, vaan ihan että menette tämän luona käymään ja mies saa vaikka viedä kukkia. Tätä ennen kannattaa yrittää puhua kaverisi kanssa, pyytää kamalasti anteeksi ja yrittää lohduttaa häntä, ja kertoa miten tärkeää olisi että asia käsiteltäisiin. Jos kaveri ei halua miestä tavata, pistä kirjoittamaan kirje. Tee selväksi ettet suostu olemaan sian kanssa, ja nyt on viimeinen hetki skarpata.

Saattaa kuulostaa samalta kuin jotain pojankoltiaista pistettäisiin hyvittelemään tekosiaan, mutta rehellisesti - todella keskenkasvuista toimintaa myös mieheltä, joten seuraukset olkoot sen mukaisia.

Vierailija

Täällä on joku porvoolainen trollitehtailija nyt oikein sarjassa tekemässä visaisia etiikkapähkinöitä. Liian hiljainen palsta, kun kämmäsivät tämmöisen uudistuksen pilaamaan kaiken. Sama kaava, mitä tehdä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaveri suuttui aiheesta, mutta löi luurin väärän ihmisen korvaan. Sinä et ole syyllinen, joten ei ole anteeksi pyydettävää. Miehellä sen sijaan on. Tuskin pyytää?

Kaveri varmaan leppyy, kun haukut hänelle miestäsi kovin sanoin, kuinka typerä juoppo tämä on. Ja siinä asiassahan et ainakaan valehtele mitään.

Tuskin löi luuria ap:n korvaan suuttumustaan, vaan koska oli niin loukkaantunut, nöyryytetty ja häpeissään.

Vierailija

Mitäs tässä nyt sitten voisi tehdä? Kaverisi pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja pudottaa esmes parikymmentä kilsaa. Miksi tehdä yksinkertaisista asioista vaikeampia kuin ne ovat?

Vierailija

Mun mies joskus aikoinaan vähän kikatteli silloin reippaasti ylipanoiselle ystävälleni. Olin lähdössä tämän kaverin kanssa leffaan ja sen jälkeen syömään, ja lähtöä tehdessäni mies pilkkasi ystävääni jotenkin tällä tyylillä "kaverillasi on varmaan kiire sinne syömään, mielellään varmaan skippaisi sen leffan heheh". Oli sen mielestä hauskakin lohkaisu. Onneksi ystäväni ei ollut paikalla, mutta siitä huolimatta suutuin miehelleni. Huusin, että minun ystävästäni ei puhuta tuohon sävyyn, hän on mitä ihanin ihminen ja ulkonäön pilkkaaminen on aivan kohtuutonta ja ala-arvoista! Kysyin myös, että mitä hän tuumaisi, jos ystäväni haukkuisivat häntä (siis miestä) ja minä naureskelisin mukana?? Koska sitähän hän oletti minun tekevän, nauravan hänen muka hauskalle heitolleen.
Onneksi on kasvanut tuosta henkisesti, tai ainakin on ymmärtänyt ettei minun kuullen haukuta ystäviäni ilman, että minä en nousisi heitä puolustamaan.
Jännin tässä on se, että mies oli tuolloin 35-vuotias ja minä 23. Olisi voinut luulla, että mies on se kakara tässä. Muuten niin fiksu ja järkevä ihminen niin kyllä hämmästytti moinen lapsellisuus, aivan kuin olisin seurustellut ikäiseni jätkän kanssa- heiltä tuollaista osaa odottaakin, siksi en oman ikäistä jätkää voinut koskaan ottaa varteen otettavana kkumppanivaihtoehtona: ovat niin lapsellisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täällä on joku porvoolainen trollitehtailija nyt oikein sarjassa tekemässä visaisia etiikkapähkinöitä. Liian hiljainen palsta, kun kämmäsivät tämmöisen uudistuksen pilaamaan kaiken. Sama kaava, mitä tehdä?

Otetaan hatusta provoaiheet "Lihavuus", "Alkoholia käyttävä mies" ja "Loukkaaminen".. snaotaanki nyt vaikka puhelimessa. Toinen voisi olla kauppakeskuksen kahvila. Kirjasto. Baari.

(näin näitä rakennetaan. Aihe, tekijä, paikka, jokin lisämauste. Ja lopuksi kysymys mitä  pitäisi ajatella/ tehdä).

Sitten pitää kirjoittaa 3-5 vastausta itselleen eri näkökulmista ihan kuin paikalla olisi tosiaan ihmisiä pohtimassa ja keskustelemassa. Kannattaa kirjoittaa pari pitkää vastausta jo ihan valmiiksi, että ne voi sitten kopioia ja pikalähettää "vastauksina" vaikka puolen minuutin välein.

Väliin huudella, että "arvasin, että syytetän provoksi. Maailmassa kuule kuitenkin sattuu ihmeellisiä asioita. Tai "pitäiskö sun mennä välillä vähän tuulettumaan ulos folohattuinesi".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin löi luuria ap:n korvaan suuttumustaan, vaan koska oli niin loukkaantunut, nöyryytetty ja häpeissään.

Nii in, nöyryytetty, häpeissään ja ihan varmasti iski myös suuttumuksen puna poskille. Voin ihan kuvitella tilanteen mielessäni. Todella loukkaavaa, vaikka olisikin ylipainoinen. Samalla kaavalla kaveri vois nimitellä miestä typeräksi juopoksi. Mä ainakin ottaisin yhteyttä ja kertoisin, että parempi läskinä, kuin tuollaisena juoppomoukkana. Kukkapuskalla roimisin turpaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat