Sohvaa ostamassa. Vaikea valita.

Sohvakaupat

Värin valinta vaikeaa. Tai ostaisiko ison kulmasohvan vai 2+3 istuttavat.

Nahkainen kaluste on ykkönen,  tosin kankainenkin käy. Olen mä jo monta kivaa löytänyt, mutta sit niissä on jotain vikaa. Käsinojien malli, selkänojan mataluus tai liika korkeus...

Ja en halua sohvasta maksaa montaa tonnia. Tai en pysty. Valintaa varmasti hepottaisi jos raha ei olisi ongelma.

Kommentit (6)

Vierailija

Jep, samassa tilanteessa! Tuo on totta, että, jos pystyisi maksamaan tonneja, niin saisi valita erilaisia käsinojia ja moduleja mielensä mukaan ja saisi todella hyvän sohvan, usein vielä kotimaisen! Pienen lapsen vanhempana ole ihan kypsä kangassohvan jatkuvaan tahranpuhdistukseen, joten nahkasova meilläkin hankinnassa. Nahkasohvassakin todennäköisesti hinta kertoo laadusta, värinkestosta, nahkan kestävyydestä. Itse olen jotakuinkin keskivertomittainen ja silti yllättävän vaikeaksi on osoittautunut löytää sohva, jossa istuinosan syvyys olisi jalkojen mitalle sopiva, useat ovat liian syviä ja siinä sitä sitten istuu ja heiluttelee jalkoja kuin pikku tyttö ja se on selälle huono! Samoin meillä sohvan tulisi olla napakka, juurikin huonoselkäisyyden vuoksi. Itsekin mietin tuota kulmasohva/sohva ja tuolit juttua! Kulmasohva olisi nyt trendikäs, mutta miten toimii omassa olkkarissa! Mittailu kotona ennen ostamista on tärkeää, suuretkin kalusteet näyttävät pieniltä isossa kauppatilassa, jossa ne ovat esillä! Samoin aika tärkeää tuntuu olevan tietää, että miten toimitus pelaa, jos otat tilaustuotteet - nyt ei enää välttämättä saa esim. jouluun mennessä!
Taitaa mennä niin, että Ikeaan ajellaan, otetaan sohva mukaan ja kestää minkä kestää, ei tarvi perinnöksi jäädäkkään, kun ei ole varaa ostaa huippuhyvää!

Sohvaa ostamassa

Vierailija kirjoitti:

Jep, samassa tilanteessa! Tuo on totta, että, jos pystyisi maksamaan tonneja, niin saisi valita erilaisia käsinojia ja moduleja mielensä mukaan ja saisi todella hyvän sohvan, usein vielä kotimaisen! Pienen lapsen vanhempana ole ihan kypsä kangassohvan jatkuvaan tahranpuhdistukseen, joten nahkasova meilläkin hankinnassa. Nahkasohvassakin todennäköisesti hinta kertoo laadusta, värinkestosta, nahkan kestävyydestä. Itse olen jotakuinkin keskivertomittainen ja silti yllättävän vaikeaksi on osoittautunut löytää sohva, jossa istuinosan syvyys olisi jalkojen mitalle sopiva, useat ovat liian syviä ja siinä sitä sitten istuu ja heiluttelee jalkoja kuin pikku tyttö ja se on selälle huono! Samoin meillä sohvan tulisi olla napakka, juurikin huonoselkäisyyden vuoksi. Itsekin mietin tuota kulmasohva/sohva ja tuolit juttua! Kulmasohva olisi nyt trendikäs, mutta miten toimii omassa olkkarissa! Mittailu kotona ennen ostamista on tärkeää, suuretkin kalusteet näyttävät pieniltä isossa kauppatilassa, jossa ne ovat esillä! Samoin aika tärkeää tuntuu olevan tietää, että miten toimitus pelaa, jos otat tilaustuotteet - nyt ei enää välttämättä saa esim. jouluun mennessä!
Taitaa mennä niin, että Ikeaan ajellaan, otetaan sohva mukaan ja kestää minkä kestää, ei tarvi perinnöksi jäädäkkään, kun ei ole varaa ostaa huippuhyvää!

Kulmasohvaa minäkin mietin, mutta ei taida ihan olla paras vaihtoehto meille. Rajoittaa kuitenkin. Sit olisi vaan se yksi paikka ja se on siinä. Nyt on 2 sohvaa  2+3 istuttavat ja niitä voi aika vapaasti siirrellä, kun haluaa vaihtaa järjestystä. Pitää monenlaista asiaa huomioida. Ikkunat, oviaukot, missä se ja tämä jne.

Mä olen nyt netistä löytänyt pari mieleistä sohvaa. Luulen, että ostan 2 isoa 3 istuttavaa. Aika moni 2-istuttavista on aika pieniä kuitenkin.

t. ap

Vierailija

Mulle jäi sohvan ostamisesta aikanaan trauma. Sellaista kertakäyttöpaskaa myytiin niin törkeillä hinnoilla, että meinas mennä usko ihmiskuntaan. Kuka haluaa sohvan, jonka kankaita ei voi irroittaa ja pestä, jonka vaahtomuovi on käytännössä vuodessa istuttu littuun ja jota ei voi verhoilla uudelleen jos joskus haluaisi? Maskun takapihalla oleva käytettyjen sohvien kaatopaikka oli tosi surullista katsottavaa. Ei niitä oltu ikinä tarkoitettukaan kestämään. Jo ihan se, ettei käsinojan kohdalla olevaa helposti likaantuvaa kangasta voi irroittaa, kertoo että siitä kohdasta viimeistään sohvaan pinttyy epäsiisti tummentuma joka aina pistää silmään.

Ostettiin sitten ihan mittatilaussohva pienestä suomalaisesta liikkeestä. Maksoihan se. Mut tässä ajassa, kun kaverit on ostaneet vähintään sen yhden uuden sohvan ja miettineet esmes, että kauanko jaksaa haistella sohvaa johon kuivaksi opetteleva taapero sattui kusaisemaan (ja jotahan ei voi pestä) on meidän sohva vieläkin kuin uusi. Vaikka meillä saa lapset pomppia siinä mielin määrin ja koira köllöttää siinä aina kun haluaa. Irrotan vaan kankaat ja pesen ne.  Käsinojiin tilattiin erikseen päälliset, jotka on helppo napata irti ja heittää koneeseen. Se raha joka tähän sohvaan laitettiin, on tullut takaisin kestävyydessä ja helppohoitoisuudessa.

Joten kannattaa avoimin mielin katsoa pieniäkin kalustekauppoja ja kysellä millaisia ratkaisuja heillä on tarjota.

Vierailija

3 jatkaa vielä koska tämä asia koskettaa minua syvästi; saimme perintönä myös uudehkon kulmasohvan. Se on pari vuotta vanha, siinä on istunut pari siistiä eläkeläistä silloin tällöin. Tää sohva on maksanut aikanaan yli 3000 euroa. Siis melko kallis.

Puoli vuotta meidän käytössä ja se on sökö (vaikka tässä lapset ei saa mellastaa). Ensinnäkin jouset on menneet yhdestä kohdasta.  Tahraa on helposti siellä ja täällä ja ne saa toki osittain pois sumutettavilla kemikaaleilla, joitahan tässä elämässä ei muuten saisikaan hengitellä riittävästi. Sohvaa on hankala siirrellä ja sen alta ei pääse imuroimaan ja itse sohvaakin on hankala imuroida. En mä kyllä tästä kolmea tonnia itse maksaisi. Kerää pölyä, vaikea pitää puhtaana eikä siinä ole kiva istua.

Että selvästi se korkea hintakaan ei takaa hyvää laatua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat