Painonnousu rv 19 mennessä

Vierailija

Kertokaapa naiset ensikertalaiselle onko tämä painonnusu liikaa rv 19 mennessä. Neuvolassa kehotettiin vähän tarkkailemaan mitä syön. Tällä hetkellä en syö mitenkään erilailla kuin ennen, mutta minulle tyypillinen hormoniturvotus on ottanut valtaa.

Lähtömitat ekassa neuvolassa oli 163,5cm/55kg ja esimerkiksi aamulla pissan jälkeen paino oli 58kg eli 3kg tullut lisää 19 viikon aikana. Kaverit esimerkiksi pitävät tuota painorajaa ihan kohtuuttomana siihen verraten mitä on heidän neuvolassa ollut ns.tavoitteena painon suhteen.

Onko jotain keinoja hillitä turvotusta ja painonnousua, jos en nytkään napostele mitään herkkuja? Kollegat nimittäin eilen jo hyvin ystävällisesti kertoi, että olen pyöristynyt poskista. Itse olen ollut vähän sokea lihomiselle, mutta kaiketi siitä on nyt tehtävä loppu.

Kommentit (4)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa naiset ensikertalaiselle onko tämä painonnusu liikaa rv 19 mennessä. Neuvolassa kehotettiin vähän tarkkailemaan mitä syön. Tällä hetkellä en syö mitenkään erilailla kuin ennen, mutta minulle tyypillinen hormoniturvotus on ottanut valtaa.

Lähtömitat ekassa neuvolassa oli 163,5cm/55kg ja esimerkiksi aamulla pissan jälkeen paino oli 58kg eli 3kg tullut lisää 19 viikon aikana. Kaverit esimerkiksi pitävät tuota painorajaa ihan kohtuuttomana siihen verraten mitä on heidän neuvolassa ollut ns.tavoitteena painon suhteen.

Onko jotain keinoja hillitä turvotusta ja painonnousua, jos en nytkään napostele mitään herkkuja? Kollegat nimittäin eilen jo hyvin ystävällisesti kertoi, että olen pyöristynyt poskista. Itse olen ollut vähän sokea lihomiselle, mutta kaiketi siitä on nyt tehtävä loppu.

Siis nyt en kyllä ymmärrä. 3 Kg:n painonnousu tuntuu tosi pieneltä, olethan jo käytännöllisesti katsoen puolimatkassa!

Olen itse saanut 1,5 kg lisää 14 viikossa ja neuvolan mukaan se on aivan liian vähän, voisin huoletta saada 20 kiloa raskauden loppuun mennessä. Omasta mielestäni 20 kg tuntuu  jo paljolta... Itsekin kyllä ihmettele, miksi paino ei ole nousuut, sillä ruokahaluni on valtava, ja olen joutunut syömään tavanomaista enemmän myös koska nälkä aiheuttaa edelleen kovaa kuvotusta ja haluan välttää sen

Vierailija

3kg on kyllä suht vähän. Tuskinpa tuolla kilomäärällä olet mitään hamsterinposkia vielä saanut, ellet sitten satu lihomaan vain poskista. Kollegat taitaa olla vähän kadeja :)

Vierailija

Itsekin pidin tuota kilomäärää aika vähäisenä, mutta eipä tässä todellakaan auta kuin tarkkailla painoa ja syömisiään. Lähinnä kauhulla ajattelen,että mitä ne seuraavalla kerralla sanoo, kun viikkoja on jo 22.

Ensi alkuun ajattelin jättää sen turhan leivän pupeltamisen pois ja aamulla syödä sen sijaan puuroa. Leipä nyt muutenkin turvottaa. Hamsteriposket tulee hormonipöhöstä, eikä niinkään kiloista.

Ei siis mikään ihme, että naisten kehonkuva vääristyy, kun eräänlaiset auktoriteetit ruotii noinkin pientä nousua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat